  • 21. Data: 2002-02-17 09:35:42
    Temat: Re: ktore konto?
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Dobra. Zakladam Young 24 w BZWBK dotego subkonto w Euro, ale po co jeszcze
    > mBank?

    Znaczy nie jest to warunek konieczny ;) mBank przyda Ci sie jesli:

    - robisz jakies przelewy - powiedzmy wiecej niz jeden miesiecznie,
    - masz blizej do bankomatu Euronetu niz BZWBK,
    - masz wyzsze oprocentowanie (aczkolwiek jesli nie bedziesz trzymac duzej
    kasy to nie ma co bic piany),

    Mozesz np zaproponowac rodzicom ze za nich bedziesz placicl rachunki za
    friko ;)))
    zalezy oczywiscie gdzie placa - bpo jesli na poczcie 3 zl - to razy ilosc
    rachunkow juz sie jakas suma uzbiera.

    P.S. Przyjrzyj sie w WBKu karcie Euro<26 - szczegolnie jak gzies wyjezdzasz.

    A i jeszcze - jak Ci zalezy koniecznie na Euro to pierwsza karte kaz sobie
    wydac Maestro - w Europie lepszy przelicznik niz VE

  • 22. Data: 2002-02-17 09:39:48
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Dobra. Zakladam Young 24 w BZWBK dotego subkonto w Euro, ale po co jeszcze
    > mBank?

    aaa i jeszcze jedno :)
    Jak masz jakis zewnetrzny bank z eliksirem czyli mBank - mozesz robic
    nastepujacy numer:
    podajesz numer konta walutowego (czyli to subkonto w Euro) - wysylasz tam
    zlotowki - ktore od razu sa przeliczane po lepszym kursie na Euro.
    Czyli nie musisz isc do banku zeby kupic Euro.
    Nie dziala to niestety z rachunku zlotowkowego BZWBK - tylko z jakiegos z
    zewnatrz (ja sprawdzalem z Fortisbanku).

    Efektem czego - jak sa ladne (czytaj niskie) kursy Euro kupujesz :) (ja $
    kupowalem po 3.98 zl)
    Sprzedawac niestety musisz w oddziale.
    I jeszcze jedno - jak bedziesz kupowal Euro w oddziale - to pamietaj, zeby
    robili to bezgotowkowo - przelewem wewnetrznym masz lepszy kurs!!!!

    --

    ------
    Amra the Freelancer

  • 23. Data: 2002-02-17 09:45:23
    Od: <n...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > A i jeszcze - jak Ci zalezy koniecznie na Euro to pierwsza karte kaz sobie
    > wydac Maestro - w Europie lepszy przelicznik niz VE

    ale jak pojedzie do usa to będzie szukać sklepu który zaakceptuję maestro jak
    igły w stogu siana.

  • 24. Data: 2002-02-17 09:47:50
    Od: "Bartek" <b...@i...pl>

    > Znaczy nie jest to warunek konieczny ;) mBank przyda Ci sie jesli:
    >
    > - robisz jakies przelewy - powiedzmy wiecej niz jeden miesiecznie,

    Rozumiem, ze za przelewy w mBanku sie nie placi?

> [...]
    > kasy to nie ma co bic piany),
    >
    > Mozesz np zaproponowac rodzicom ze za nich bedziesz placicl rachunki za

    To raczej nie przejdzie:-) Sadze, ze moje poczynania z ich rachunkami
    moglyby sie zle skonczyc:-)

    > zalezy oczywiscie gdzie placa - bpo jesli na poczcie 3 zl - to razy ilosc
    > rachunkow juz sie jakas suma uzbiera.
    >
    > P.S. Przyjrzyj sie w WBKu karcie Euro<26 - szczegolnie jak gzies
    wyjezdzasz.

    Wlasnie tych kart jest tam kilka, ktora najlepsza?

    > A i jeszcze - jak Ci zalezy koniecznie na Euro to pierwsza karte kaz sobie
    > wydac Maestro - w Europie lepszy przelicznik

    Czy bede mial odzielna karte na konto Young24 i na subkonto w Euro? Czy
    Mbanku tez dostane karte?

    --
    --[ priv: b...@i...pl ]--
    --[ Bartosz Grębowicz ]--

  • 25. Data: 2002-02-17 09:53:31
    Od: "Bartek" <b...@i...pl>

    Użytkownik <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    <CIACH>

    > ale jak pojedzie do usa to będzie szukać sklepu który zaakceptuję maestro
    jak
    > igły w stogu siana.

    Na razie sie nie zapowiada zebym jechal:-)

    --[ priv: b...@i...pl ]--
    --[ Bartosz Grębowicz ]--
    --[Chłopiec staje się mężczyzną, kiedy przestaje prosić ojca o pieniądze, a
    domaga się pożyczki. ]--

  • 26. Data: 2002-02-17 09:56:08
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > Rozumiem, ze za przelewy w mBanku sie nie placi?

    Dokladnie - eliksir przechodzi w jeden dzien (zalezy oczywiscie o ktorej
    porze wyslesz), a w BZWBK tani przelew czyli ten za 50 gr idzie co najmniej
    dwa dni, przez ktore nie masz dostepu do kasy...

    > Wlasnie tych kart jest tam kilka, ktora najlepsza?

    Zalezy do czego:
    - czy wyjezdzasz czesto z Polski, jesli tak to gdzie ?

    Ogolnie Maestro - nie ma klopotow najmniejszych w Polsce

    > Czy bede mial odzielna karte na konto Young24 i na subkonto w Euro? Czy
    > Mbanku tez dostane karte?

    Musisz sie spytac czy da sie przypisac jakas karte do subkonta.
    W mBanku dostajesz VE do rachunku.

  • 27. Data: 2002-02-17 10:00:45
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > ale jak pojedzie do usa to będzie szukać sklepu który zaakceptuję maestro
    jak
    > igły w stogu siana.

    Raczej wieksza szanse ma pojechac do Europy niz do USA, a tam....
    Jak placilem w Niemczech VE Fortisbanku - co niby taki znany ten Fortis to
    sie mnie baba pytala (kazalem po angielsku powtorzyc, bo myslalem, ze zle
    zrozumialem) czy to nie bankomatowa karta :)))
    Oczywiscie wszedzie przechodzilo bez zadnego problemu - wyplacac tez
    wyplacalem bez problemu, ale jednak nie byl to twor zbyt znany...

    Poza tym jak bedzie chcial - to sobie w tym samemy BZWBKa wyrobi dodatkowa
    VE - nie ma najmniejszego problemu.
    Ja sam mam VC debetowa, VE i Maestro i VE juz nie nosze...

    --

    ------

  • 28. Data: 2002-02-17 10:10:06
    Od: "Bartek" <b...@i...pl>

> [...]
    > dwa dni, przez ktore nie masz dostepu do kasy...

    > Zalezy do czego:
    > - czy wyjezdzasz czesto z Polski, jesli tak to gdzie ?

    Raczej po Europie. Na zakupy do sasiadow:-)

    > Ogolnie Maestro - nie ma klopotow najmniejszych w Polsce

    > Musisz sie spytac czy da sie przypisac jakas karte do subkonta.
    > W mBanku dostajesz VE do rachunku.

    Czyli chyba zrozumialem o co chodzi. Zakladam Young 24 i to jest moje
    _glowne_ konto zlotowkowe. Dalej zakladam subkonto w Euro w tym samym banku
    BZWBK (i tu nie jestem pewien czy niepelnoletni moze miec subkonto do konta
    Y24 w Euro?), dalej zakladam IzzyKonto i uzywam je w celu przelewow. Czyli
    jak mama chce wplacic przyslowiowe kieszonkowe to mowie jej, ze na Izzy, bo
    bez zadnych prowizji. Dalej moge te kieszonkowe zostawic na Izzy lub przelac
    na Y24 (tez bez prowizji?). I to wszystko co na razie pojalem. Jak widzicie
    w sprawach bankowosci jestem poczatkujacym.

  • 29. Data: 2002-02-17 10:16:10
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    widzicie
    > w sprawach bankowosci jestem poczatkujacym.

    Dokladnie tak robisz :) Widzisz, pojetna jestes bestyja!
    Subkonto mozesz miec bez problemow - za darmo - musisz tylko wplacic tam
    jakas sume ~rownowartosc 200 zlotych chyba jakos tak. Jak nie bedziesz
    wyplacal kasy - to sobie od razu lokate zaloz :) Bo fatalnie jest
    oprocentowane.

    Jak do sasiadow jezdzisz na zakupy to tylko Maestro!!! VE bedziesz mial z
    Izzy.

    Kase mam wlaca na Izzy - przelewasz ja i tego samego dnia masz w BZWBK za
    friko.

    Jak masz jakies kieszonkowe bo wysepiles - idziesz wplacasz do BZWBK sam.

    Jak bys przelewal z BZWBK na Izzy - rob to w dzien poprzedzajacy wysylke np.
    robisz to w nedziele z data poniedzialkowa - wtedy za 50 gr przelew
    przyjdzie we wtorek po poludniu.
    Czyli w czwartek juz sie nie wysyla (tanim przelewam).

  • 30. Data: 2002-02-17 10:24:23
    Od: "Bartek" <b...@i...pl>

    <CIECIE>

> [...]
    > jakas sume ~rownowartosc 200 zlotych chyba jakos tak. Jak nie bedziesz
    > wyplacal kasy - to sobie od razu lokate zaloz :) Bo fatalnie jest

    No wlasnie. Na subkonto okolo 55 Euro na poczatek. Ile na Y24 trzeba
    wplacic na starcie? A ile w izzy?
    Jak jest z lokatami? Podobno rzad RP pobiera sobie jakas kase z naszych
    lokat? Czy to sie jeszcze oplaca?

    > Jak do sasiadow jezdzisz na zakupy to tylko Maestro!!! VE bedziesz mial z
    > Izzy.

    No, ale z tego co wyczytalem z ich www to sa tam dwie maestro dla mlodziezy
    dostepne: EURO<26 Maestro BZ WBK i MAESTRO BZ WBK, ktora lepsza?