  • 1. Data: 2002-02-16 19:41:40
    Temat: Rachunek firmowy-NAJTANSZY?
    Od: SunWoj <s...@w...pl>

    Witajcie.
    Moj ojciec ma firme i rachunek w PekaO jakis bussines czy jak to sie
    nazywa?
    Praktycznie w ogole z niego nie korzysta, ale rachunek musi byc... :(
    bo czasem b. zadko jakis przelew dostanie.
    CHodzi mi o koszty. Zauwazylem ze od lutego to koszt 24 pln/miesiac.
    Wydaje mi sie za drogi ten rachunek.
    Czy nie ma tanszych rachunkow dla firm?? Moze byc nawet prowizja od
    wszelkich wyplat, bo i tak taniej wyjdzie... :-)
    W "gre" wchodzi tylko marmurek.
    Widzialem kiedys "wywieszke" na Millenium -rachunek dla firm
    5pln/mies. Czy ten bank moglby byc? Moze maja inne -ukryte- oplaty?

    Pozdrawiam i dzieki za wszelkie odpowiedzi.
    Wojtek

  • 2. Data: 2002-02-16 19:51:44
    Temat: Re: Rachunek firmowy-NAJTANSZY?
    Od: Marcin Hyła <c...@r...org.pl>

    SunWoj wrote:

    > CHodzi mi o koszty. Zauwazylem ze od lutego to koszt 24 pln/miesiac.
    > Wydaje mi sie za drogi ten rachunek.

    Jak na marmurowe pekao, to wcale nie taki drogi.... Jesli nie musicie
    wysyłać kasy za granicę i nie potrzebujecie wypłat gotówkowych (wszystko
    możecie obsłużyć przelewami), to też żubr, ale telepekao24 (wychodzi ok.
    117 złotych rocznie, chyba że masz duże przelewy poza żubra - 0.1%
    prowizji od przelewu). Ale bardzo dużo zależy od profilu użytkownika, są
    różne biznesy ;-)

    marcin ha
    --
    Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl

  • 3. Data: 2002-02-16 20:22:46
    Od: "Rena" <r...@p...pl>

    w integrum bgz w pakiecie firma prowadzenie rku za darmo, przelewy 3,5 zl.
    taniej chyba nie ma.

  • 4. Data: 2002-02-16 20:34:04
    Od: Marcin Hyła <c...@r...org.pl>

    Rena wrote:

    > w integrum bgz w pakiecie firma prowadzenie rku za darmo, przelewy 3,5 > zl. taniej
    chyba nie ma.

    Sam ZUS to trzy przelewy miesięcznie - i już się robi 11.50. US, telefon
    stacjonarny, komórka, konto osobiste - 25.50 na miesiąc, o jezu, jak
    drogo! Jest parę tańszych ofert... ;-)

    marcin ha
    --
    Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl

  • 5. Data: 2002-02-16 21:04:35
    Od: "Joanna" <a...@m...com>

    > Sam ZUS to trzy przelewy miesięcznie - i już się robi 11.50. US, telefon
    > stacjonarny, komórka, konto osobiste - 25.50 na miesiąc, o jezu, jak
    > drogo! Jest parę tańszych ofert... ;-)

    Jeśli ZUS płacisz za siebie to można z konta osobistego, podobnie telefony.
    Zostaje przelew do US (x2) i na konto osobiste - wychodzi 7,50 zł (do 1 marca przelew
    po 2,5zl,
    potem będzie 3*3,5=10,5zl).
    W sumie nie jest tak źle.

    Jo.

  • 6. Data: 2002-02-16 21:14:43
    Od: Marcin Hyła <c...@r...org.pl>

    Joanna wrote:

    > Jeśli ZUS płacisz za siebie to można z konta osobistego,

    O, to ciekawe. Ale może o czyms nie wiedziałem. Zaraz się okaże, że
    chodzenie z plikiem banknotów do róznych urzędów jest jeszcze tańsze.
    :-o

    marcin ha
    --
    Miasta dla rowerów http://rowery.org.pl

  • 7. Data: 2002-02-16 21:22:59
    Od: "Joanna" <a...@m...com>

    > O, to ciekawe. Ale może o czyms nie wiedziałem. Zaraz się okaże, że
    > chodzenie z plikiem banknotów do róznych urzędów jest jeszcze tańsze.
    > :-o

    Nie ironizuj.
    Ktoś zapytał o najtańsze konto w utrzymaniu, bo nic na jego koncie się nie dzieje
    poza pojedynczymi
    przelewami. Rena zaproponowała konto najtańsze w utrzymaniu właśnie dla takiego
    przypadku. I tyle.

    Tak to z ZUS jest. Jeśli masz pracowników to już coś innego. W przypadku działalności
    jednoosobowej
    w ZUS zgłaszasz konto, z którego płacisz składki. Czy to jest osobiste czy firmowe
    dla nich nie ma
    znaczenia - przećwiczone osobiście, pani nawet się dziwiła po co jej podaje oba konta
    i osobiste i
    firmowe, mówiąc, że im jedno wystarczy - nie wspominając które (a odważnie przyznałam
    się, że jedno
    jest moim osobistym, a drugie firmowym).

    Jo.

  • 8. Data: 2002-02-16 22:01:55
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

    > O, to ciekawe. Ale może o czyms nie wiedziałem. Zaraz się okaże, że
    > chodzenie z plikiem banknotów do róznych urzędów jest jeszcze tańsze.

    no uwzględniając koszt zużycia obuwia, zdecydowanie najtaniej wyjdzie
    jeździć na rowerze do róznych urzędów

    a tak naprawdę to sugerowałbym jednak przezwyciężenie niechęci i VWBank albo
    nielubiane ostatnio Inteligo,

    jeżeli jednak to naprawdę niemożliwe to czasami oferta małych lokalnych
    banków może być ciekawa, w Krakowie np. korzystałem z Banku Spółdzielczego
    Rzemiosła, za 10 zł mcznie miałem np bezpłatnie wszystkie przelewy, oprócz
    ZUS niestety, ale ZUS naprawdę można robić z osobistego rachunku w przypadku
    jednoosobowej działalności, zresztą jak masz logiczny Urząd Skarbowy to też
    nie będzie się o takie bzdury czepiał :-), choć tu już wskazana jest
    wstrzemięźliwość bo jak trafisz na złośliwego służbistę to może sie czepiac

  • 9. Data: 2002-02-17 11:01:09
    Temat: Re: Re: Rachunek firmowy-NAJTANSZY?
    Od: SunWoj <s...@w...pl>

    Wlasnie-moj ojciec placi sobie ZUS na poczcie /wiem wiem... ze to
    drogo-ale nie moge go przekonac/ wiec BGZ wyjdzie najtaniej???

  • 10. Data: 2002-02-17 11:56:02
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sat, 16 Feb 2002 22:14:43 +0100, w <3...@r...org.pl>,
    Marcin Hyła <c...@r...org.pl> napisał(-a):

    > O, to ciekawe. Ale może o czyms nie wiedziałem.

    Możliwe.

    > Zaraz się okaże, że
    > chodzenie z plikiem banknotów do róznych urzędów jest jeszcze tańsze.
    > :-o

    Inteligo właśnie udowodniło, że jest droższe od poczty (ZUS) :).