  • 1. Data: 2003-05-22 09:20:22
    Temat: kredyty nie w bankach
    Od: "Sebastian.." <t...@p...onet.pl>

    witam

    Mam pytanie do grupowiczów. Są na rynku firmy które udzielają kredytów (nie
    są to banki), mają specialne programy dla ludzi i firm bez zdolności
    kredytowych (bez zaświadczeń o ZUS, zaleganiu z podatkami, dają firmom ze
    stratami księgowymi), oprocentowanie mają ok 2-3% w skali roku, przy
    długoterminowych pożyczkach. Np zabezpieczeniem do tys. są tylko weksle
    inblanco.
    Zasady w tych firmach mają się nijak do tego co oferują banki i dlatego
    jakoś podejrzanie mi to wygląda. Czy macie doświadczenia z takimi firmami?

    w Poznaniu znalazłem 2 takie
    - Polska korporacja finansowania "skarbiec"
    - Polska Izba Finansowa

    Proszę o opinię,
    Z góry dziękuję
    Sebastian

  • 2. Data: 2003-05-22 09:23:30
    Temat: Re: kredyty nie w bankach
    Od: "Sebastian.." <t...@p...onet.pl>

    chodziło o tys. tylko z wekslem...

  • 3. Data: 2003-05-22 09:41:32
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian.." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > - Polska korporacja finansowania "skarbiec"
    > - Polska Izba Finansowa

    Prześwietlić i nic nie płacić z góry, a najlepiej iść do banku !!!

  • 4. Data: 2003-05-22 10:25:48
    Od: "Marcin" <n...@n...com>

    Witam

> [...]

    > oprocentowanie mają ok 2-3% w skali roku, przy
    > długoterminowych pożyczkach. Np zabezpieczeniem do tys. są tylko weksle

    Dorosly czlowiek i w takie bajki wierzy...
    Na 99,99% to argentyna.
    Jezeli nie wiesz jak dziala kredyt argentysnki to krotkie streszczenie:
    Zbiera sie grupa ludzi, ktorzy chca kredyt. Kazda z nich
    wplaca co miesicac pewna czesc kredytu, ktory chce uzyskac.
    Z tych pieniedzy jest losowany jeden czy kilku, ktoremu sie
    daje to co inni wplacili. I za miesiac tak samo.
    Po jakims czasie dostajesz swoje pieniadze (wplacone wczesniej),
    ale za to z malym procentem;)
    Mozesz tez nic nie dostac, np.: uczciwosc firmy jest watpliwa,
    inni w grupie przestana placic.

    > mają specialne programy dla ludzi i firm bez zdolności
    > kredytowych (bez zaświadczeń o ZUS, zaleganiu z podatkami, dają firmom ze
    > stratami księgowymi),

    Zeby udzielic takiego kredytu to trzeba by dac wysoki procent (duze ryzyko),
    a nie mniejszy niz lokat a bankach....

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 5. Data: 2003-05-22 10:35:41
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Sebastian.. pisze:

    > Mam pytanie do grupowiczów. Są na rynku firmy które udzielają kredytów (nie
    > są to banki), mają specialne programy dla ludzi i firm bez zdolności
    > kredytowych (bez zaświadczeń o ZUS, [...]
    Znam takie firmy - bardzo solidne, zwracam uwagę na ich długoletnią
    działalność:
    - babcia (karencja w spłacie);
    - dziadek;
    - wujek;
    - wujek z ameryki (pożyczka najczęściej częściowo umarzana);
    - kolega (odsetki płatne piwem);
    - koleżanka (odsetki płatne darmowymi usługami);
    itp.

  • 6. Data: 2003-05-22 12:52:59
    Od: "Grzexs" <g...@g...pl>

> [...]
    dlatego
    > jakoś podejrzanie mi to wygląda. Czy macie doświadczenia z takimi

    Właśnie pertraktuję z taką firmą. Właściwie jest to fundacja o nazwie
    mniej więcej "Centrum Innowacji i Przedsiębiorczości". Działa to mniej
    więcej tak: firma daje do wypełnienia formularz - ma on ze 30 stron i
    są tam pytania, na które odpowiedzi mają wykazać, że znasz się na tym,
    co masz zamiar robić, przekalkulowałeś wszystko, znasz otoczenie, w
    którym ci przyjdzie działać itp. i będzie się opłacać. M.in. jest tam
    zawarty taki biznesplan, w który trzeba powpisywać różne liczby - i
    właśnie zebranie tych liczb i udokumentowanie, że są one właśnie
    takie, a nie inne, to najtrudniejsza sprawa - z miesiąc to trwa. Potem
    zbiera się komisja i cię magluje, ale nie za bardzo, jak ten formularz
    jest zrobiony z sensem. I jak przejdziesz pozytywnie tą weryfikację,
    to dostajesz forsę. Oczywiście nie na zawsze - kwota do 30000, ale
    pewnie i więcej też da się, termin spłaty 2...4 lata, oprocentowanie
    rzędu 4...6%. Jak masz pecha i zajdą niesprzyjające okoliczności i
    potrafisz to udokumentować, to ci spłatę odraczają. Forsę biorą
    właśnie z tego, co kredytobiorcy spłacą i może się zdarzyć, że akurat
    jej nie mają (własnie teraz tak jest - dopiero we wrześniu coś będą
    mieć dla nowych firm).

    Jest też Fundacja Wspierania Obszarów Wiejskich, czy jakoś tak. Działa
    podobnie jak CIP, ale oprocentowanie ma nieco większe (ok. 7%), ale za
    to mniej formalności wymagają, ale też dają mniejsze kwoty.

    Grzexs

  • 7. Data: 2003-05-22 13:20:06
    Od: f...@w...pl

    > Proszę o opinię,