  • 21. Data: 2017-01-02 19:30:14
    Temat: Re: kredyty hipoteczne w PL
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Dawid Rutkowski <d...@w...pl> writes:

    > Nie ma co rozdzielać tak mocno działów III i IV - III to "prawa,
    > roszczenia i ograniczenia", a IV też zawiera roszczenia - tylko że

    W dziale III możesz wpisać 'zakaz zbywania nieruchomości'. W IV nie.
    I tyle.
    KJ

    Stay on the trail.

  • 22. Data: 2017-01-03 09:48:25
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Jan 2017 02:33:27 -0800 (PST), Bolko <s...@g...com>
    wrote:
    > Podpisałem też weksel i dopiero ten weksel mówi że Bank
    > może ściągnąć
    > ze mnie tyle kasy ile on uważa że jestem mu winien.
    > I dopiero ten papier mówi że jestem odpowiedzialny za kredyt ca
    > łym majątkiem.
    > Oczywiście że mógłbym go nie podpisać.
    > Ale
    > - nie dostane kredytu
    > - sejm nie ma tu nic do gadania

    Sejm ma jak najbardziej.
    Pytanie pierwotne jest takie, dlaczego inne państwo potrafi mieć
    takie prawo, które nie trakruje obywatela z buta.
    Jeśli obywatel bierze kredyt na nieruchomość, którego zabezpieczeniem
    ma być właśnie ta nieruchomość, to nic nie powinno stać na
    przeszkodzie aby właśnie tym jedynym zabezpieczeniem była ta
    nieruchomość. To logiczne do bólu.
    Skoro na świecie są cywilizowane kraje, w których da się tak zrobić,
    to dlaczego nie u nas?

    --
    Marek

  • 23. Data: 2017-01-03 09:54:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-03 o 09:48, Marek pisze:

> [...]
    > do bólu.
    > Skoro na świecie są cywilizowane kraje, w których da się tak zrobić, to

    Ale są też i cywilizowane kraje, w których się nie da. I co teraz
    zrobisz z taką sprzecznością?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2017-01-03 09:58:41
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Jan 2017 15:05:02 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A jestes pewien, ze u nich tak wlasnie jest ?

    Ta,. opowiedz kiedyś przy okazji jakiemuś w.miarę kumatemu
    amerykaninowi jak wygląda u nas kredyt hipoteczny, to uzna, że
    jesteś jakimś uchodźcą z trzeciego świata a nie kraju podobno
    ucywilizowanego.
    Najlepiej jeszcze mu opowiedz np o kodeksie pracy, to już na pewno
    zacznie się zastanawiać z jakiego szpitala uciekłeś....

    --
    Marek

  • 25. Data: 2017-01-03 10:01:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-03 o 09:58, Marek pisze:
    > jak wygląda u nas kredyt hipoteczny, to uzna, że jesteś jakimś uchodźcą
    > z trzeciego świata

    No jasne. Tylko czemu mamy się przejmować opiniami głąbów uznających
    Europę za kraj?

    Rozumiem, że ty chcesz być taki jak oni?

    --
    Liwiusz

  • 26. Data: 2017-01-03 10:22:14
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2017-01-03 o 10:01, Liwiusz pisze:
    > No jasne. Tylko czemu mamy się przejmować opiniami głąbów uznających
    > Europę za kraj?

    Słowo "głąb" powinno być tu użyte jako przymiotnik utrwalaczy
    socjalistycznego, nielogicznego, niespójnego gospodarczo i prawnie,
    europejskiego państwa. :-)

  • 27. Data: 2017-01-03 10:26:48
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 3 stycznia 2017 10:01:29 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > No jasne. Tylko czemu mamy się przejmować opiniami głąbów uznających
    > Europę za kraj?
    >
    > Rozumiem, że ty chcesz być taki jak oni?

    Kiedyś na moje pytanie dlaczego Amerykanie są tak gubi
    usłyszałem pytanie czy wiem gdzie jest Oklahoma :)
    A wracając do wątku.
    "Zaletą" amerykańskiego systemu jest to że jak coś pójdzie źle
    to nie masz domu ale
    nie masz kredytu
    nie masz zdolności kredytowej.

    W polskim systemie jest
    nie masz domu (ale nie wyrzucą cię tak szybko jak w USA)
    masz kredyt
    nie masz zdolności

    coś pominąłem?

  • 28. Data: 2017-01-03 10:50:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Ale są też i cywilizowane kraje, w których się nie da. I co teraz
    > zrobisz z taką sprzecznością?

    To nie jest sprzecznosc.
    Mysle, ze Marek chce powiedziec, ze skoro sie da to dlaczego my mamy byc
    wzorowani na tych miejscach gdzie sie nie da?
    Innymi słowy: chcemy normalnosci ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 29. Data: 2017-01-03 11:00:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >amerykaninowi jak wygląda u nas kredyt hipoteczny, to uzna, że
    >jesteś jakimś uchodźcą z trzeciego świata a nie kraju podobno

    Ale ja bym wolal jego umowe przeczytac.

    >Najlepiej jeszcze mu opowiedz np o kodeksie pracy, to już na pewno
    >zacznie się zastanawiać z jakiego szpitala uciekłeś....

    Za miedza maja Kanade, a tam wiecej "socjalizmu".

    A potem sie okazuje, ze multum przepisow to i oni maja.
    W tym i takie dla nas niezrozumiale, chocby silna pozycja zwiazkow
    zawodowych.

    http://www.forbes.com/sites/moneybuilder/2013/08/01/
    would-you-accept-pay-on-a-prepaid-card-some-workers-
    may-not-have-a-choice/
    http://www.today.com/money/feds-employers-cant-force
    -payroll-debit-cards-workers-8C11312099

    J.

  • 30. Data: 2017-01-03 11:06:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

> [...]
    >byc
    >wzorowani na tych miejscach gdzie sie nie da?

    A ktora normalnosc lepsza ? Bo czemu sie na gorszej wzorowac.

    Tylko ... wlasnie wchodzi obowiazkowy 20% udzial wlasny, to byc moze i
    ta druga normalnosc u nas nastanie ...

    J.