  • From: "Bart" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: kredyt w walucie - prosba o opinie
    Date: Mon, 18 Nov 2002 11:16:52 +0100

    Witam,

    W gre wchodzi pozyczka hipoteczna na spora kwote, tak wiec sprawe trzeba
    przemyslec bardzo powaznie. Mam doradzic wiec nie chce wpakowac znajomych w
    klopoty :-)

    Mam pewna teorie ale chce ja skonfrontowac i mam nadzieje, ze znajda sie
    osoby , ktore beda mogly udzielic mi odpowiedzi.

    Z uwagi na znaczaca roznice w oprocentowaniu pod uwage brane sa kredyty
    walutowe USD, EUR i CHF, z mozliwoscia przewalutowania na PLN

    Teraz pytanie, jak uwazacie jaki jest prawdopodobny scenariusz zachowania
    sie tych walut po wejsciu do Unii w 2004

    Zakladajac obecny kurs EUR na 3.9-4.0 i prognoze spadku tej waluty w
    przyszlym roku do 3.6-3.8 przy proponowanym kursie wejscia do koszyka
    walutowego Unii w 2004 EUR/PLN na 4.2 - 4.3 kredyt w EUR jest
    nieoplacalny.

    Pytanie jak zachowa sie CHF i USD? Skoro USD/EUR to 0.9-1.0 pociagnie
    tez w tym wypadku za soba USD?? Przy rynkowym kursie nie mial bym
    watpliwosci ale przy tak sztucznym oslabieniu PLN ???

    W tym przypadku najbardziej stabilna waluta wydaje sie CHF Sztuczne
    oslabienie PLN, IMO nie powinno spowodowac wzrostu kursu CHF. Jak
    myslicie ? Moze USD ? Waluta stabilna i odporna na gierki polityczne

    Z gory dzieki za odpowiedz. Prosze na priv'a

    Sorki jezeli juz bylo ale szukalem na google i w ostatnich 2000 listow i nic
    nie znalazlem

    Pozdrowienia
    Bartek