  • 1. Data: 2005-10-02 08:10:18
    Temat: kredyt w CHF i konto w CHF
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam. Mam zamiar wziąść kredyt budowlany w CHF (w GE MoneyBank) i teraz tak:
    bank ma wypłacać mi pieniądze w transzach w PLN po ICH kursie sprzedaży (na
    dzień dzisiejszy to 2,454). A spłacał będę po (przez nich ustalonym) kursie
    kupna (dziś 2,585) czyli odrazu dostaję 5% w placy. Czy się nie mylę? Czy może
    lepiej założyć sobie konto w obcej walucie, mieć przelewane pieniądze na te
    konto i wypłacać z konta po (w miarę niezależnym) kursie NBP i uniezależnić
    sie od banku?

  • 2. Data: 2005-10-02 09:48:29
    Temat: Re: kredyt w CHF i konto w CHF
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > kursie
    > kupna (dziś 2,585) czyli odrazu dostaję 5% w placy. Czy się nie mylę? Czy

    Generalnie racja. Na chwilę uruchomienia kredytu jest sie w plecy. Co
    potem - niewiadomo.

> [...]
    > te
    > konto i wypłacać z konta po (w miarę niezależnym) kursie NBP i

    Zły pomysł. Abstrachując od tego że kilka banków prowadzi konta w CHF to i
    tak jak dokonasz wplaty na to konto to zostanie przeliczone po kursie BANKU
    a nie NBP.
    JAk będziesz wyplacał z konta w CHF złotówki to znów bedzie kurs banku, jak
    wypłacisz CHF to będziesz mial w łapce walutę, jak dokonasz przelewu w CHF
    to zapłacisz za przelew walutowy.
    Po za tym ja bym sprawdził czy GE w ogóle przyjmie ci spłate kredytu w CHF
    (IMO tylko PLN).
    Już lepiej sobie znajdź inny bank który przyjmuje spłaty kredytu w walucie
    udzielonego kredytu, kupuj walutę w kantorze i splacaj. Ale czy n lat tak
    się opłaca bawić to ja nie wiem.

    Darek

  • 3. Data: 2005-10-03 07:20:45
    Od: "MarP" <p...@w...pl>

    > Witam. Mam zamiar wziąść kredyt budowlany w CHF (w GE MoneyBank) i teraz
    tak:

    Abstrahjac od konkretnego banku, najpierw sie dowiedz czy nie jest to kredyt
    DENOMINOWANY w chf.

> [...]
    kursie
    > kupna (dziś 2,585) czyli odrazu dostaję 5% w placy. Czy się nie mylę?

    Nie mylisz sie. Co wiecej wazne jest kiedy Ci przelicza, a kiedy wyplaca.
    Jesli w ciagu tych dni kurs spadnie - roznice bedziesz musial pokryc Ty.
    Innymi slowy, potrzebujesz 49000 PLN. Daja Ci 20000 CHF (po 2,45) 1
    pazdziernika . Jednak kredyt wyplacaja Ci 5 padziernika, gdy kurs spadl do
    2,40. Wiec wyplaca Ci 48000 PLN.

> [...]
    te
    > konto i wypłacać z konta po (w miarę niezależnym) kursie NBP i

    Jesli jest to kredyt "tylko" denominowany w CHF, to obawiam sie ze nie
    bedziesz miec takiej mozliwosci. Oni tez chca zarobic na roznicy kursowej.
    Co wiecej, najczesciej, wg "ichniej" tabeli, a nie NBP.

    Pozdrawiam,
    MarP.