  • 1. Data: 2006-09-11 19:11:49
    Temat: kredyt refinansowy CHF tanszy niz 3,5%
    Od: "Laszpa" <w...@a...com.pl>

    Witam,

    czy i w jakim banku znajde kredyt jak w temacie? Dodam, ze obecnie mam
    kredyt w mBanku.
    Okres kredytu jaki mnie interesuje to 8-10 lat. Z gory dziekuje za
    wszelkie podpowiedzi i sugestie

    Pozdrawiam,
    Wojtek Palasz
    Gdansk

  • 2. Data: 2006-09-12 07:07:42
    Temat: Re: kredyt refinansowy CHF tanszy niz 3,5%
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Laszpa" <w...@a...com.pl> wrote in message
    ps.com...
> [...]
    > kredyt w mBanku.
    > Okres kredytu jaki mnie interesuje to 8-10 lat. Z gory dziekuje za

    "ZW": Kredyt we franku zdrozeje o 17 proc.?
    (Zycie Warszawy, pr/12.09.2006, godz. 06:59)

    W najblizszych dniach bank szwajcarii podniesie stopy procentowe. Kredyt we
    frankach zdrozeje o 17 proc. To bardzo zla wiadomosc da kredytobiorców, tym
    bardziej ze podwyzki stóp beda kontynuowane - informuje "Zycie Warszawy".

    Dalsze podwyzki stóp procentowych w Europie sa nieuchronne. W perspektywie
    dwóch lat frank szwajcarski bedzie drozec. Zloty bedzie tracic na wartosci.
    Potem trend ma sie odwrócic - pisze "Zycie Warszawy".

    Klienci, którzy zamierzaja wziac kredyt hipoteczny we frankach
    szwajcarskich, powinni odstapic od tych zamiarów i pozyczyc na mieszkanie w
    zlotych - radzi Mariusz Kukier, doradca finansowy z firmy Money Expert.

    Frank bedzie drozec w stosunku do zlotego w ciagu najblizszych dwóch lat.
    Wlasnie wkroczylismy w faze wzrostu kursu szwajcarskiej waluty w stosunku do
    zlotego. Marek Rogalski, glówny analityk walutowy Domu Maklerskiego TMS
    Brokers, przewiduje, ze na koniec 2007 roku przyjdzie placic za franka co
    najmniej 2,58-2,59 zl. Mariusz Kukier jest przekonany, ze kurs dojdzie nawet
    do 3 zl. Wczoraj frank kosztowal 2,52 zl.

    Doradca Money Expert radzi, by nawet ci, którzy juz maja kredyty we frankach
    szwajcarskich, zamienili je na zlote. Ale pod warunkiem, ze do splaty
    pozostalo 10-15 lat albo mniej. Im bowiem krótszy okres do splaty kredytu,
    tym koszt pozyskania obcej waluty jest wyzszy.

    Rosnacy kurs franka to niejedyna zla wiadomosc. W najblizszych dniach bank
    szwajcarski podniesie stopy procentowe. Eksperci szacuja, ze o 0,25 pkt
    proc. - do 1,75 proc. Prawdopodobnie w grudniu zrobi to jeszcze raz.
    Europejski Bank Centralny grozi, ze kolejna podwyzka jego stóp bedzie juz w
    przyszlym miesiacu.

    http://biznes.onet.pl/0,1401487,wiadomosci.html

  • 3. Data: 2006-09-12 08:45:11
    Od: Jacek Maliszewski <j...@d...com>

    MK napisał(a):
> [...]
    > proc. - do 1,75 proc. Prawdopodobnie w grudniu zrobi to jeszcze raz.
    > Europejski Bank Centralny grozi, ze kolejna podwyzka jego stóp bedzie juz w

    Dodam opd siebie, ze kontrakty futures oraz FRA na LIBOR CHF z terminem
    wrzesien 2007 sa kwotowane na 2,45-2,50%. Takiego poziomu oprocentowania
    spodziewaja sie w Szwajcarii inwestorzy - tak ma byc za rok.

    JM