  • 11. Data: 2018-11-14 20:01:48
    Temat: Re: kredyt na zakup nieruchomości z licytacji?
    Od: "n" <...@...e>

    To nie jest takie proste, bo przy obstrukcji którejś ze stron na postanowienia o
    przybiciu oraz o przysądzeniu własności można czekać i z półtora roku.
    Do tego jeszcze dokonaj eksmisji lokatorów.
    A kasę wpłaciłeś.
    Licytacje komornicze to jest niezłe pole do popisu, ale dla dysponujących gotówką "na
    stół".

    -----
    > 30 dni liczone od kiedy?
    > jeżeli jest komplet papierów to jest szansa, że uda się przeprocesować wniosek i
    wypłacić kredyt w takim terminie

  • 12. Data: 2018-11-14 20:23:33
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 20:01, n pisze:
> [...]
    > A kasę wpłaciłeś.
    > Licytacje komornicze to jest niezłe pole do popisu, ale dla dysponujących gotówką

    a jak masz gotówkę to sam masz eksmitować lokatorów?

    w KW było zajęcie komornicze, komornik wystawiał dokument na kwotę,
    którą należy wpłacić, aby ten wpis "zniknął" (bez tego bank nie będzie
    mógł się zabezpieczyć na nieruchomości)

    czyli wpłacasz wadium
    wygrywasz
    płacisz
    podpisujesz AN

    najlepiej zapłacić gotówką lub z kredytu gotówkowego, a następnie
    refinansować pod hipotekę (już po przeniesieniu własności)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 13. Data: 2018-11-14 20:27:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2018-11-14 o 19:52, JaceK pisze:

    > Tego jeszcze nie wiem.

    koniecznie ustal, bo to kluczowa informacja

    > Dopiero będę oglądać.

    ważne: musi być w stanie nie gorszym niż deweloperski, nie może być
    ruina bez instalacji

    > Wywoławcza jest ~400k, miałbym ok. 25% jako wkład własny.

    jaką cenę jesteś w stanie zapłacić?
    sprawdź po ile są podobne w okolicy (cena rynkowa)

    wygląda na to, że potrzebujesz ok. 300kzł...wiem, ze sporo, ale czy masz
    opcję, aby wyłożyć kasę i następnie wnioskować o zwrot poniesionych kosztów?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 14. Data: 2018-11-14 21:24:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 19:35, RobertS pisze:

    > ale też głupoty wypisujesz... ;-/

    Potrafisz choćby szczątkowo jakoś to umotywować?

    > kredyt masz wtedy kiedy bank go faktycznie uruchomi, nie ma tutaj żadnej
    > gwarancji, tak samo ryzykują ci co wpłacili zadatek

    Ryzykują, dlatego przy kredycie, którego jeszcze nie mamy, nie daje się
    zadatku.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2018-11-14 21:27:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 19:37, RobertS pisze:

    > to zupełnie normalny kredyt, procedura również się nie różni od
    > "standardowej" sytuacji
    >
    > zasadnicze pytanie: płatność PO czy PRZED aktem przenoszącym własność?

    Przed.

    > w jakim stanie jest nieruchomość?

    To się okaże po kupnie, zwłaszcza jak się okaże, że jest lokator.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2018-11-14 21:29:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 20:23, RobertS pisze:
    > najlepiej zapłacić gotówką lub z kredytu gotówkowego, a następnie
    > refinansować pod hipotekę (już po przeniesieniu własności)

    Czyli tak jak napisałem, ale sam napisałeś, że piszę głupoty. Cieszę
    się, że doszedłeś do takiego samokrytycyzmu :)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2018-11-14 21:31:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 20:27, RobertS pisze:

    > koniecznie ustal, bo to kluczowa informacja

    > ważne: musi być w stanie nie gorszym niż deweloperski, nie może być

    Chyba nie wiesz, co to znaczy "stan deweloperski".

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2018-11-14 21:32:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 18:10, JaceK pisze:

    > Dziękuję Ci bardzo. To prawda, jest takie nieprzyjemne ryzyko wtopy. Czy
    > masz może wiedzę, czy procedura dla takiego niecodziennego kredytu
    > bardzo odbiega od "zwykłej" procedury dla kredytu hipotecznego?

    Nawet jeśli procedura byłaby taka sama, to nie zgadzałbym się na takie
    warunki, bo nawet przy normalnym kupnie procedura jest "może damy
    kredyt, może nie damy, do momentu wypłaty nie znasz dnia ani godziny
    (ani miesiąca wypłaty kredytu, oraz tego, czy w ogóle do wypłaty dojdzie)".

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2018-11-15 00:05:21
    Od: Animka <a...@t...nieja.idm.pl>

    W dniu 2018-11-14 o 19:32, Alf/red/ pisze:

> [...]
    > kupnie z drugiej ręki) wycena, no nie widzę czemu w ocenie banku kupno
    > od komornika miałoby być mniej ryzykowne niż kupno od Kowalskiego.
    >
    > Pamiętaj, że najczęściej zapłacić musisz na drugi dzień po licytacji.
    > Ile zwykle trwa przydzielenie kredytu hipotecznego?
    > A i komornik nie jest taki w ciemię bity, żeby sprzedawać mieszkania
    > (ostatnio pożądany towar, o czym świadczy także Twoje pytanie) za pół
    > ceny. Więc przebitka nie będzie znakomita...
    > Już pomijam fakt, że łatwiej znaleźć na licytacji motorówkę niż mieszkanie.

    To jest ładne mieszkanie:
    http://www.plotek.pl/plotek/7,154063,24167001,komorn
    ik-przejal-mieszkanie-bilguuna-ariunbaatara-wiemy-ju
    z.html

    --
    animka

  • 20. Data: 2018-11-15 07:59:04