  • 1. Data: 2009-06-17 17:56:52
    Temat: PKOBP hipoteczny i zmiana konta
    Od: JB <j...@o...pl>

    Czy moga wypowiedziec sie osoby, ktore zrezygnowaly z uslug PKOBP
    (ROR) mając kredyt hipoteczny obslugiwany z tego wlasnie RORu? Czy
    bank nakazal Wam zapłacic za aneks do umowy 150 pln? Czy istniej
    mozliwosc "przeskoczenia" tej opłaty wymagając od banku stworzenia
    konta techniczego jedynie do regulowania rat kredytu?

    Dzieki

  • 2. Data: 2009-06-18 05:36:09
    Temat: Re: PKOBP hipoteczny i zmiana konta
    Od: MM <m...@p...onet.pl>

    On 17 Cze, 19:56, JB <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > mozliwosc "przeskoczenia" tej opłaty wymagając od banku stworzenia
    > konta techniczego jedynie do regulowania rat kredytu?

    Ja mam kredyt hipoteczny w PKOBP i w związku z podwyżką taryfy
    wypowiedziałem ROR. Bank nie robił żadnych problemów. DOstałem pisemko
    z numerem rachunku technicznego i od dwóch miesięcy tak właśnie
    spłacam kredyt. Dodatkowo bank zostawił mi dostęp do ipko (widzę w nim
    tylko kredyt) co jest dość przydatne bo od razu mogę sobie sprawdzić
    wysokość następnych rat - a powiadomienia pocztą przychodzą do mnie
    zwykle dopiero na kilka dni przed terminem płatności.
    PS.Nikt w banku nie wspominał o aneksie do umowy kredytu.

    Pozdrawiam
    MM

  • 3. Data: 2009-06-18 08:02:20
    Od: Tomek <l...@g...com>

    Wlasnie widzialem twojego posta w temacie z kwietnia. Jak wyglądała
    procedur - po prostu poszedłeś do banku i zarządałeś stworzenia konta
    technicznego? Jak wygląda regulacja opłąty za iPKO bo to tez chyba 2
    pln miesięcznie?
    Ja pytając w oddziale za każdym razem słysze o konieczności
    aneksowania umowy....

  • 5. Data: 2009-06-18 10:56:29
    Od: MM <m...@p...onet.pl>

    On 18 Cze, 10:05, JB <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > pln miesięcznie?
    > Ja pytając w oddziale za każdym razem słysze o konieczności

    Wysłałem pocztą pismo tej treści:
    W związku z brakiem akceptacji stawek Taryfy Opłat i Prowizji, które
    mają wejść w życie od 1.05.2009, niniejszym wypowiadam Umowę rachunku
    oszczędnościowo rozliczeniowego Superkonto o nr ... z zachowaniem
    okresu wypowiedzenia określonego w § 22 ust 1 tej Umowy.
    Proszę o przelanie środków pozostałych na rachunku po jego zamknięciu
    na rachunek o numerze ...
    Jednocześnie w związku z zamknięciem rachunku Superkonto proszę o
    wskazanie technicznego rachunku do spłat wynikających z umowy
    kredytowej nr ....

    Po około trzech tygodniach dostałem pismo z numerem rachunku
    technicznego. O dostęp do ipko się nie upominałem (myślałem że
    zostanie zamknięty razem z rachunkiem). Jednak tak się nie stało.
    Rachunek zniknął z ipko i został sam kredyt. Za dostęp do ipko nie
    płacę teraz nic (bo i skąd miałaby wynikać jakaś opłata? - 2 zł wynika
    z TOIP superkonta a ja go nie posiadam). Myślę że spławiają Cię grożąc
    aneksem. Inna sprawa, że akurat dobrze trafiłem z czasem, wówczas KNF
    skrytykował banki za próby wymuszania zmian w umowach kredytowych.

    Pozdrawiam
    MM