  • 1. Data: 2006-01-12 10:01:49
    Temat: kredyt na nowe mieszkanie - gdzie i jak
    Od: "Arczi" <a...@o...pl>

    Czesc,

    Bardzo Was proszęo pomoc. Planuje zakup mieszkania (nowe). Koszt około 140
    tys. Chciałbym wziąć na to kredyt. Gdzie najlepiej wziąć kredyt? Może
    polecicie jakiegoś pośrednika ?
    Jakie koszty dodatkowe trzeba ponieść przy kupnie mieszkania (chodzi mi o
    koszty operacyjne)
    Od kiedy ma się zmienić opłata notarialna, słyszałem że ma drastycznie spaść
    do kwoty 200pln

    Wszystkie uwagi/ostrzeżenia bardzo chętnei usłysze.
    z góry serdecznie dziękuje i pozdrawiam
    artur

  • 2. Data: 2006-01-12 10:26:22
    Temat: Re: kredyt na nowe mieszkanie - gdzie i jak
    Od: Flying Sourcer <p...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006 11:01:49 +0100, "Arczi" <a...@o...pl> wrote:

    >Od kiedy ma się zmienić opłata notarialna, słyszałem że ma drastycznie spaść
    >do kwoty 200pln

    Opłata notarialna zmienia się od marca 2006. Poszukaj w archiwum na
    gazeta.pl, money.pl lub bankier.pl - było dosyć dokładnie opisane.

    --
    Pozdrawia,
    P.I.T.E.R.: Positronic Intelligent Thorough Exploration Replicant

  • 3. Data: 2006-01-12 10:29:28
    Od: Flying Sourcer <p...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Jan 2006 11:01:49 +0100, "Arczi" <a...@o...pl> wrote:

    >Może
    >polecicie jakiegoś pośrednika ?

    Z pośrednika zawsze możesz skorzystać. Nawet po to, żeby nabrać
    rozeznania w ofertach. Jeżeli będziesz pytał o kredyt hipoteczny, to
    bez żadnych opłat jest w OpenFinance. Natomiast Expander pobiera chyba
    jakiś zadatek w wysokości 100 zł, który jest zwracany jeżeli weźmiesz
    przez nich kredyt.

  • 4. Data: 2006-01-12 19:41:16
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Flying Sourcer napisał:

    > Opłata notarialna zmienia się od marca 2006. Poszukaj w archiwum na
    > gazeta.pl, money.pl lub bankier.pl - było dosyć dokładnie opisane.

    a nie oplata za ksiege wieczysta?

    pozdr

  • 5. Data: 2006-01-12 22:03:53
    Od: Paweł P <p...@w...pl>

    Użytkownik "Arczi" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czesc,
    >
    > Bardzo Was proszęo pomoc. Planuje zakup mieszkania (nowe). Koszt około 140
    > tys. Chciałbym wzi?ć na to kredyt. Gdzie najlepiej wzi?ć kredyt? Może
    > polecicie jakiego? po?rednika ?
    > Jakie koszty dodatkowe trzeba ponie?ć przy kupnie mieszkania (chodzi mi o
    > koszty operacyjne)
    > Od kiedy ma się zmienić opłata notarialna, słyszałem że ma drastycznie spa?ć
    > do kwoty 200pln

    Witam
    Nie zmienia się opłata notarialna tylko opłaty naliczane przez sądy za zmiany w
    dziale II i IV księgi wieczystej (zmiana/wpis właściciela i opłata za wpis
    hipoteki) "po nowemu" będzie to 60 i 200 zł. Nowe przepisy mają wejść w życie od
    marca bodajże drugiego marca. Oszczędność spora, zwłaszcza przy zakupie na rynku
    wtórnym.
    Z pośrednikami - ostrożnie. Spacer do kilku banków też nie zaszkodzi.
    Pzdr
    Paweł

    Paweł