  • 1. Data: 2007-01-05 15:41:23
    Temat: kara za parkowanie
    Od: "JerzyR" <n...@d...pl>

    Ostatnio zapomniełem zapłacić za parking i zastałem karteczkę z drukiem
    przelewu za wycieraczką:(
    Samochod jest zarejestrowany na bank BIG Bank Gdański (kredyt). Czy jak nie
    zapłącę to będą dochodzić tych 47 zł od banku? Czy bank udostępni im
    informacje o sosbie używającej samochod? Na jakiej podstawie?

    JR

  • 2. Data: 2007-01-05 15:52:54
    Temat: Re: kara za parkowanie
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    JerzyR wrote:
> [...]
    > zapłącę to będą dochodzić tych 47 zł od banku? Czy bank udostępni im
    > informacje o sosbie używającej samochod? Na jakiej podstawie?

    A dlaczego po prostu nie zapłacić?
    KJ

  • 3. Data: 2007-01-05 16:26:08
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > A dlaczego po prostu nie zapłacić?
    > KJ

    bo lepiej kombinowac...

    jezeli auto jest na kredyt to powinno byc zarejestrowane na Ciebie
    przy leasingu auto jest wlasnoscia leasingodawcy i on widnieje jako
    wlasciciel

    cos sie zatem nie zgadza

    w kazdym razie policja/us uzyska info kto popelnil wykroczenie, rownie
    dobrze moglbys ukrasc paliwo ze stacji, wiec lepiej zaplac te 47 zl, bo
    chyba nie uwazasz, ze jestes niewinny

    pozdr.
    RobertS

  • 4. Data: 2007-01-05 16:54:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "RobertS" <r...@x...pl> napisał w wiadomości

    > bo lepiej kombinowac...

    Też tak uważam.

    > w kazdym razie policja/us uzyska info kto popelnil wykroczenie, rownie dobrze
    > moglbys ukrasc paliwo ze stacji, wiec lepiej zaplac te 47 zl, bo chyba nie
    > uwazasz, ze jestes niewinny

    Tyle, że niewniesiona opłata parkingowa nie jest wykroczeniem ani tym bardziej
    przestępstwem, więc policja się tym zajmować nie będzie. Zarząd dróg czy
    parkingów wezwie do zapłaty właściciela, czyli bank. Trzeba by było się w banku
    zapytać, ale z grubsza rzecz biorąc albo sami zapłacą i ściągnął z Ciebie, albo
    wezwą Ciebie do zapłaty. Aż do czasu pozwania do sądu o tę kwotę raczej firmie
    parkingowej Twoich danych podawać nie powinni. Tym bardziej, że nie wiedzą, czy
    to Ty jechałeś, czy ktoś inny. Po pozwie po prostu przypozwią Cię i tyle.

  • 5. Data: 2007-01-05 17:25:44
    Od: "JerzyR" <n...@d...pl>

    pytam z ciekawosci...
    pewnie zapłacę
    przekaz jest na ZDiK

    Tylko zastanawiam sie bo przeciez taki papierek mogł mi ktos wyciagnac zza
    wycieraczki i nawet bym nie wiedzial ze mam zapłacic...

    jr

  • 6. Data: 2007-01-05 18:14:18
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Tylko zastanawiam sie bo przeciez taki papierek mogł mi ktos wyciagnac zza
    > wycieraczki i nawet bym nie wiedzial ze mam zapłacic...

    To tak ja zdjęcie z fotoradaru by nie dotarło do Ciebie - też ściągną z US...

  • 7. Data: 2007-01-05 18:22:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To tak ja zdjęcie z fotoradaru by nie dotarło do Ciebie - też ściągną z US...

    Nieprawda. Przekroczenie prędkości jest wykroczeniem. podlega ściganiu karnemu.

  • 8. Data: 2007-01-05 20:13:37
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To tak ja zdjęcie z fotoradaru by nie dotarło do Ciebie - też
    > ściągną z US...

    Fige z makiem sciagna. Za posrednictwem US to moga usilowac
    sciagac przyjete mandaty a nie takie fotki. Tym bardziej nie moga
    tego rodzaju swistkow za parkowanie. :-)

    marekz

  • 9. Data: 2007-01-06 07:57:42
    Od: l...@p...onet.pl

    > Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nieprawda. Przekroczenie prędkości jest wykroczeniem. podlega ściganiu karnemu.

    Zgadza się, ale to czy jest wykroczeniem, czy nie, to nie ma znaczenia -
    znaczenie ma fakt, czy jest zobowiązaniem wobec Państwa Polskiego.

  • 10. Data: 2007-01-06 11:58:21
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    JerzyR napisał(a):

> [...]
    >
    > Tylko zastanawiam sie bo przeciez taki papierek mogł mi ktos wyciagnac zza
    > wycieraczki i nawet bym nie wiedzial ze mam zapłacic...

    Pamiętaj, że każda akcja rodzi reakcję.

    Ci, co wystawiaja madaty kiedyś się połapią - i za jakiś czas będą mieli
    elektroniczną ewidencję ukaranych.
    Za jakiś czas zrobią tak, że założą blokadę na koło - i zapłacisz
    wszystkie zaległe, ale zamim przyjadą poczekasz sobie kilka godzin. A
    jak nie zapłacisz - wylądujesz w areszcie. Prawo można zmienić i
    dostosować do Twoich "preferencji".