    From: RobertS <b...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyt hipo w opcji standard czy promocyjny?
    Date: Wed, 3 Oct 2018 20:24:16 +0200

    > Pomijając to, czy w ogóle brać kredyt z marżą 2,2%, trzeba jeszcze dopytać o
    minimalny wpływ wynagrodzenia, oraz czy może to być ping-pong czy też trzeba podać
    numer konta pracodawcy (i co, jak się ten numer zmieni) - oraz co się stanie, jak raz
    pensji nie będzie czy też zapomni się o tych 500zł debetówką.

    2,2% to nie jest zła marża, w szczególności, że prowizja 0%
    ma to być wpływ od pracodawcy, ale nie ma obowiązku definiowania konta,
    z którego pracodawca będzie przelewał

    bank weryfikuje warunki promocji w odstępach kwartalnych, jak się
    zapomni to w kolejnym kwartale marża +0,5pp, ale jak później warunki są
    spełniane to marża znowu spada

    są banki, w których promocja przestaje obowiązywać (na zawsze) jak się
    warunku nie spełni!

    > I czy ta bezpłatność konta będzie zagwarantowana, czy tylko na wabia...
    >
    > Ale takie z wymaganiem debetówką to jakaś nowość chyba.

    każdy bank może dowolnie kształtować swoje promocje, klient nie ma
    obowiązku z nich korzystać

    > Kiedyś (2013?) jak rozpatrywałem KH to w db były trzy opcje:
    > - "normalna" marża chyba 1,8%,
    > - z wzięciem KK - marża coś koło 1,2%,
    > - z wzięciem "planu systematycznego okradania" - też chyba 1,2%.
    >
    > Na pytanie, po co w ogóle jest ta "normalna" opcja, pani odpowiedziała, że
    rzeczywiście klienci jej nie wybierają ;>

    ale bank musi mieć taką opcję w ofercie, nikt nie twierdzi, że ona musi
    być opłacalna

    > Bo akurat KK jest spoko, minimalny limit 2k, więc nawet dadzą dla kapelusikowego
    KH, bezpłatna przy 12k obrotów rocznie (z czego większość można załatwić bezpłatnymi
    przelewami za rachunki domowe - a na pewno będą, skoro się bierze KH) - a ja nie, to
    70zł (ale jak brakuje to przelew 5k kosztuje ryczałtem 5zł - i wlicza się do obrotów
    - oczywiście trzeba zaraz spłacić) - więcej będzie kosztować to nieszczęsne konto
    dbLife - ciekawe, co tym biednym posiadaczom zaoferuje teraz bank z kupą w logo...

    czerwoną kupą? sam jestem ciekawy, bo temat mnie dotyczy ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS