  • 11. Data: 2006-09-18 06:28:11
    Temat: Re: konto walutowe
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:eek7pf.2ls.1@slaszysz.poczta.onet.pl...
    > Dnia Sat, 16 Sep 2006 07:27:08 +0200, "@dams"
    > <a...@S...onet.pl>
    > wklepał(-a):

    > Do tego akurat nie ma (co jest sporą wadą).
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl
    > FAQ pl.comp.bazy-danych http://www.dbf.pl/faq/
    > FAQ pl.comp.www.nowe-strony http://www.faq-nowe-strony.prv.pl/

    to nie konto tylko rachunek, a to spora różnica w funkcjonalności
    Arek

  • 12. Data: 2006-09-18 12:21:58
    Od: "Robert.I" <_...@i...pl>

    Użytkownik "KaShMiRi" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Dopiero jak zobaczysz, po jakim kursie przeliczają te "bezprowizyjne"
    > wypłaty, to się posiusiasz.
    > k.

    Konto prowadzone w dolarach, wypłata z bankomatu w dolarach... gdzie tu
    miejsce na przeliczanie?

    R.

  • 13. Data: 2006-09-18 13:38:14
    Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl>

    Robert.I napisał(a):
    > Konto prowadzone w dolarach, wypłata z bankomatu w dolarach... gdzie tu
    > miejsce na przeliczanie?

    Potwierdzam, że jest to dobre rozwiązanie. Karta Maestro jest jedna, ale
    można otworzyć rachunek główny w PLN i do niego 3 subkonta walutowe w
    USD, EUR i GBP (bez dodatkowych opłat). Póżniej poprzez operatora
    serwisu telefonicznego lub osobiście można podpinać tę kartę do
    któregokolwiek rachunku. Otrzymujemy wtedy kartę płatniczą z
    możliwością wypłacania gotówki z bankomatów aż w czterech walutach, bez
    przewalutowania i prowizji (jeśli korzystamy z bankomatów Citi). Całość
    kosztuje 10 zł/mies. Należy tylko pamiętać, że transakcje bezgotówkowe
    są _zawsze_ rozliczane z konta złotówkowego i z przewalutowaniem.

    --
    Dawid

  • 14. Data: 2006-09-18 15:18:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 08:28:11 +0200, "turczy"
    <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wklepał(-a):

    >to nie konto tylko rachunek, a to spora różnica w funkcjonalności

    A od kiedy to nazwa decyduje o funkcjonalności?

  • 15. Data: 2006-09-18 15:28:44
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

> [...]
    > <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wklepał(-a):

    > A od kiedy to nazwa decyduje o funkcjonalności?

    od dawna?
    Arek

  • 16. Data: 2006-09-18 15:40:26
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 17:28:44 +0200, "turczy"
    <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wklepał(-a):

    >od dawna?

    To może konkrety podaj.

  • 17. Data: 2006-09-18 16:08:48
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    > Dnia Mon, 18 Sep 2006 17:28:44 +0200, "turczy"
> [...]

    No cóż. W zasadzie to nie nazwa decyduje o funkcjonalności, a raczej
    funkcjonalność o nazwie.
    Róznica pomiędzy rachunkiem a kontem? Rachunek ma mniejszą funkcjonalność...
    jest zwykle przeznaczony tylko do jednego konkretnego celu. np rozliczeń,
    spłaty kredytu, oszczędzania itp
    W tym konkretnym przypadku rachunek ma zablokowaną mozliwość przelewów
    zewnętrznych, do tego brak karty powoduje , że jedyny sposób wypłaty
    funduszy to wizyta w oddziale. Trudno to nazwać wygodnym.
    Arek

  • 18. Data: 2006-09-18 20:16:00
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 18:08:48 +0200, "turczy"
> [...]

    >jest zwykle przeznaczony tylko do jednego konkretnego celu. np rozliczeń,

    To dziwne, bo Multibank nazywa rachunkiem zarówno podstawową usługę (ROR) jak i
    konto walutowe.

    >W tym konkretnym przypadku rachunek ma zablokowaną mozliwość przelewów
    >zewnętrznych, do tego brak karty powoduje , że jedyny sposób wypłaty
    >funduszy to wizyta w oddziale. Trudno to nazwać wygodnym.

    Że co? Przelewy zewnętrzne jak najbardziej są dostępne. A karta oczywiście
    przydałaby się.

  • 19. Data: 2006-09-18 20:30:05
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    > Że co? Przelewy zewnętrzne jak najbardziej są dostępne. A karta oczywiście
    > przydałaby się.
    >
    > --
    > Sławomir Szyszło mailto:s...@p...onet.pl

    to spróbuj je wykonać :)
    Ja na takim rachunku mam kilkadziesiąt dolców i nie mam jak ich wybrać od
    roku, bo nie chce mi się iść do oddziału.
    Arek

  • 20. Data: 2006-09-18 20:36:39
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Sep 2006 22:30:05 +0200, "turczy"
    <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> wklepał(-a):

    >to spróbuj je wykonać :)

    W czym problem? Dziesiątki osób tu na grupie to robiło.