  • 1. Data: 2020-12-11 09:12:47
    Temat: konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
    Od: Jan Osik <j...@j...org>

    Szukam jakiegoś banku do rachunku osobistego w EUR:

    - potrzebuję je do przelewów SEPA (1-2 w miesiącu)

    - idealnie, gdyby było darmowe (brak miesięcznej opłaty, brak opłat za przelewy SEPA)

    - nie jest potrzebna karta

    Szukam czegoś innego od aliorowego kantora, tam konto już mam - ze względów
    "techniczno-organizacyjnych" poszukuję innego banku.

  • 2. Data: 2020-12-11 12:13:51
    Temat: Re: konto w EUR, jaki bank (nie Kantor Alior)?
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    W dniu 11.12.2020 o 09:12, Jan Osik pisze:
> [...]
    >

    > Szukam czegoś innego od aliorowego kantora, tam konto już mam - ze względów
    "techniczno-organizacyjnych" poszukuję innego banku.

    Może NESTBANK:
    https://nestbank.pl/dla-ciebie-i-rodziny/konta/nest-
    konto-waluta

  • 3. Data: 2020-12-11 15:46:36
    Od: Robert_DF <r...@g...com>

    W dniu 11.12.2020 o 12:13, AS pisze:
> [...]

    nie kojarzę banku, w którym przelewy SEPA byłyby gratis, płaci się
    ryczłt 5 zł
    tak mam w mBanku, polecam

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    https://www.linkedin.com/in/robert-sierant-367503140
    /

  • 4. Data: 2020-12-11 18:01:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Robert_DF.
    On 11.12.2020 15:46 you wrote:

    > nie kojarzę banku, w którym przelewy SEPA byłyby gratis, płaci się
    > ryczłt 5 zł tak mam w mBanku, polecam

    Konto wyższej jakości w Aliorze. Niestety już nie oferowane.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2020-12-11 20:26:09
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2020-12-11 o 15:46, Robert_DF pisze:

    > nie kojarzę banku, w którym przelewy SEPA byłyby gratis, płaci się
    > ryczłt 5 zł
    > tak mam w mBanku, polecam

    Nie kojarzę banku w którym przelewy SEPA byłyby płatne, co to za konto?

    --
    Bolek

  • 6. Data: 2020-12-12 23:09:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 11 grudnia 2020 o 09:12:50 UTC+1 Jan Osik napisał(a):
> [...]
    >

    > Szukam czegoś innego od aliorowego kantora, tam konto już mam - ze względów
    "techniczno-organizacyjnych" poszukuję innego banku.

    1) Jak do euro, to konto w niemieckim banku - N26 - darmowe i z debetówką, zakładaz w
    100% przez net. Możesz z mojefk polecenia - kod dawidr0508
    2) citi - z kartą
    3) mBąk
    4) cinkciarz.pl - z kartą, ale to nie bank.

  • 7. Data: 2020-12-13 22:36:17
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On Saturday, December 12, 2020 at 11:09:42 PM UTC+1, Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > 1) Jak do euro, to konto w niemieckim banku - N26 - darmowe i z debetówką, zakładaz
    w 100% przez net. Możesz z mojefk polecenia - kod dawidr0508

    Drobny problem - opóźniają pojawienie się środków przychodzących, jak tylko mogą. A
    mogą 2dni robocze.
    Robiłem dwa i doszły po 47 godzinach...
    Twierdzą, że jeśli przychodzący przelew to SEPA Instant to dochodzi błyskawicznie.
    Ale przelewałem z AliorKantoru i podczas autoryzacji rodzaj przelewu był SEPA-Urgent,
    a to mi raczej nie wygląda na taki przesyłany listem ze znaczkiem ;-)
    Alior na pytanie o rodzaj przelewów SEPA robionych przez nich opisał wszystko, prawie
    że łącznie z zacytowaniem ustawy, ale jaki rodzaj SEPA robią nie napisał...

    witrak()

  • 8. Data: 2020-12-13 22:56:03
    Od: Waldek <m...@a...nie.dam>

    W dniu 2020-12-11 o 20:26, Bolek pisze:

    > Nie kojarzę banku w którym przelewy SEPA byłyby płatne, co to za konto?

    O ile pamiętam to w Nest gratis
    w mBąku 5zl a np. w PKOSA 9 zeta...

  • 9. Data: 2020-12-14 16:55:09
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 13 grudnia 2020 o 22:36:19 UTC+1 witrak() napisał(a):

> [...]
    prawie że łącznie z zacytowaniem ustawy, ale jaki rodzaj SEPA robią nie napisał...

    Wow, to musiałeś specjalnie się starać, żeby było 47h ;)
    U mnie do tej pory - choć już już kilka miesięcy nie robiłem - dochodziło D+1, choć
    zapewne księgowali po południu.
    No i jeszcze jest kwestia, czy w dniu D nie wysyłałeś już po godzinie ostatniej sesji
    wychodzącej SEPA.

    Nie wiedziałem, że jest coś takiego jak SEPA instant - a to już 3 lata funkcjonuje,
    dokładnie od 21 listopada 2017, choć wtedy jeszcze w PL nie było dostępne - i w sumie
    to nie wiem, czy już jest w PL dostępne, stąd może to tajemnicza odpowiedź IKA, w
    której nic o tym nie ma.

    Ten SEPA instant to taki express elixir - ograniczony do 15k euro, ale za to dochodzi
    w 10s. I pewnie może być płatny.

    Tzn. ogólnie SEPA też mogą być płatne, bo jak o tym czytałem, to obowiązywała
    regulacja, że SEPA nie może być droższy niż przelew w euro do banku w tym samym kraju
    - oczywiście tyczyło to strefy euro.
    W wyniku tej regulacji oczywiście w większości banków w krajach strefy euro przelewy
    SEPA (transgraniczne) były darmowe.
    Być może teraz jest taki przepis dla całej UE, bo ostatnio w wielu - a może we
    wszystkich, sprawdźcie dokładnie TOiP, a jak gdzieś SEPA naprawdę nadal płatne, to
    dajcie znać - bankach opłaty za SEPA spadły do 0zł.

    A "zwykły" SEPA jest zawsze wg zasad SWIFT pilny (ang. urgent) (czyli ma dojść D+1)
    (jest jeszcze normal, D+2, oraz express, czyli D - np. z kantoru aliora do citka
    przelew dolarów zaksięgowali mi w tym samym dniu) + SHA (z dodatkową ochroną kapitału
    - czyli na konto docelowe musi dość tyle, ile zostało wysłane, a ew. opłaty można
    pobierać z konta - ale z kwoty przelewu nie wolno).

  • 10. Data: 2020-12-14 18:05:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jakiś cennik przelewów?

    -----