  • 1. Data: 2005-05-23 07:36:44
    Temat: karty w PKP - nareszcie :)
    Od: "Karol Żwiruk" <p...@k...pl>

    Od soboty można płacić za bilety kolejowe kartą kredytową. Taką możliwość
    udostępniła pasaże­rom PKP Intercity - na razie w pięciu najlepszych
    pociągach InterCity Plus. Konduktorzy dostali przenośne termina­le do
    odczytu kart kredytowych i będą testowali nowy sposób zapłaty za bilety do
    końca czerwca. Dotychczas w pocią­gu bilet można było kupić, tylko płacąc
    gotówką u konduktora (z dopłatą 6 zł).

    http://kartyonline.pl/niusy.php?fer=1&id=1730

    --
    Karol Żwiruk
    Świat Kart: http://KartyOnLine.pl

  • 2. Data: 2005-05-23 07:54:41
    Temat: Re: karty w PKP - nareszcie :)
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana "Karol Żwiruk" <p...@k...pl> napisała:

> [...]
    >końca czerwca. Dotychczas w pocią­gu bilet można było kupić, tylko płacąc

    Ciekawe jaką "dopłatę" walną przy płaceniu kartą...

    --
    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    g...@g...w.pl | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")

  • 3. Data: 2005-05-23 11:40:15
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    > Od soboty można płacić za bilety kolejowe kartą kredytową.

    Hehe... chyba sobie powinni poczytać pbb i douczyć się na temat
    wypukłości, kredytowości kart itd. :)

    Inna sprawa, że powyższe zdanie dotyczy zakupów w pociągu. Na większych
    stacjach można już od dawna.

    > Dotychczas w pocią­gu bilet można było kupić, tylko płacąc
    > gotówką u konduktora (z dopłatą 6 zł).

    Nie jest to do końca prawda. Dopłatę pobiera się tylko jeśli kupujemy
    bilet od stacji, na której są kasy biletowe. Poza tym przy biletach
    powyżej jakiejś kwoty (bodajże 100 PLN) ta dopłata jest także wyższa.
    Ostatnia rzecz, że ta dopłata jest od wypisania blankietu, a nie od
    biletu (inaczej niż np. w Czechach) i jeśli kupujemy więcej biletów na
    jednym blankiecie to wychodzi jednostkowo mniejsza.

    Pozdrawiam!

  • 4. Data: 2005-05-23 12:04:30
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Łukasz Cielecki napisał(a):

    > Nie jest to do końca prawda. Dopłatę pobiera się tylko jeśli kupujemy
    > bilet od stacji, na której są kasy biletowe.

    A pokaż mi stację, na której zatrzymują się pociągi spółki PKP
    InterCity, na których nie ma kasy. :-)

  • 5. Data: 2005-05-23 13:41:33
    Od: "hmm" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > biletu (inaczej niż np. w Czechach) i jeśli kupujemy więcej biletów na
    > jednym blankiecie to wychodzi jednostkowo mniejsza.

    Doplata wynosi 4 zł jesli wypisywany bilet jest na trase ponizej 100 km i 6 zł
    powyzej 100 km.

  • 6. Data: 2005-05-23 13:51:43
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info> writes:

    > A pokaż mi stację, na której zatrzymują się pociągi spółki PKP
    > InterCity, na których nie ma kasy. :-)

    Chałupy na pewno. Jeszcze może coś się znajdzie.

    MJ

  • 7. Data: 2005-05-23 14:41:22
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    > Hehe... chyba sobie powinni poczytać pbb i douczyć się na temat
    > wypukłości, kredytowości kart itd. :)
    to jest nieistotne dla nich. liczy się tylko to czy kasa przyjmie transakcję.

  • 8. Data: 2005-05-23 17:07:27
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    Michal Jankowski napisał(a):

    > Chałupy na pewno. Jeszcze może coś się znajdzie.

    Idąc dalej tym tropem to choćby Jastarnia Wczasy (poc. TLK 55701/55702).

  • 9. Data: 2005-05-23 17:30:07
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Łukasz Cielecki napisał(a):

    > Idąc dalej tym tropem to choćby Jastarnia Wczasy (poc. TLK 55701/55702).

    Hmmm... W takim wypadku odwołuję swoją wypowiedź. Byłem przekonany, że
    pociągi PKP InterCity podróżują jedynie w miejscach cywilizowanych. :-)

    Swoją drogą to co wyprawia PKP jest chore. Jasne, że utrzymywanie masy
    budynków i hordy pracowników na każdym dworcu jest nieopłacalne. W
    zamian proponuję wyburzyć stare i brzydkie dworce, a w zamian postawić
    na peronach automaty odporne na wandalizm. Czy to naprawdę jest
    niewykonalne w Polsce?

  • 10. Data: 2005-05-23 18:57:23
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Mon, 23 May 2005 15:51:43 +0200, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Chałupy na pewno. Jeszcze może coś się znajdzie.

    O przepraszam. W sezonie w Chalupach jest kasa w przyczepie
    kempingowej :)

    G.