  • 1. Data: 2014-07-14 17:37:09
    Temat: karty Raiifeisen przewalutowanie w PLN nadal jest
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    Wiem, że wiele osób ucieka z tego baku, ale wygląda na to, że korzystne
    przewalutowanie na PLN zostanie zachowane. Nowe karty np. ta MC wydana z WizzAirem są
    rozliczane w PLN.
    Dziwne tylko, ze nie ma jej na stronie WizzAir..

    Na razie nie ma tez prowizji za przewalutowanie dla kart MC.

    Minusem jest "tylko" zlodziejska cena.
    Z oplaty miesiecznej (4,50PLN) latwo sie zwolnic robiac kilka transakcji, ale oplata
    roczna jest trudniejsza do ominiecia (trzeba wydac 12000PLN w ciagu 12 miesiecy)
    aczkolwiek po wojnie na infolinii da sie uzyskac zwolnienie z tej oplaty.
    Z oplaty za obowiazkowe ubezpieczenie ktore nic nie daje (0,18% od salda zadluzenia
    na koniec okresu) zwolnic sie w zaden sposob nie da, w przyblizeniu zjada ono zysk
    wypracowywane na koncie oszczednosciowym przez okres bezodsetkowy.

  • 2. Data: 2014-07-14 17:51:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    wypracowywane na koncie oszczednosciowym przez okres bezodsetkowy.

    korzystam z KK wtedy kiedy jest ona dla mnie bezkosztowa, obowiązkowe i
    płatne ubezpieczenia, opłata roczna z której mnie nie zwolnią powodują,
    że dla mnie karta do zamknięcia, ale...po wakacjach

    fajne przeliczniki czyli to samo (i dodatkowo bezpłatną 1 wypłatę z
    bankomatu) daje mi karta z kantoru aliora

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2014-07-14 18:27:37
    Od: jn <j...@g...pl>

    W dniu 7/14/2014 5:37 PM, Krzysiek pisze:
> [...]
    wypracowywane na koncie oszczednosciowym przez okres bezodsetkowy.

    Sam sobie odpowiedziałeś do czego karty z tego banku się teraz nadają. Tzw.
    dobre przeliczniki są niwelowane przez koszt miesięcznego ubezpieczenia i opłatę
    roczną.

  • 4. Data: 2014-07-14 21:35:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 14.07.2014 18:27, jn pisze:

    > Sam sobie odpowiedziałeś do czego karty z tego banku się teraz nadają.
    > Tzw. dobre przeliczniki są niwelowane przez koszt miesięcznego
    > ubezpieczenia i opłatę roczną.

    A i to jeszcze zależy ile tych transakcji jest w walucie innej niż PLN,
    bo jeżeli kilka to już w ogóle mija się z celem. Nawet te kilka wyjazdów
    w roku poza PL, niewiele chyba zmieni, bo trzeba by jeszcze w miesiącu
    kupić coś na ebay/amazon etc. aby miało to jakiś sens.

    Xenocide

  • 5. Data: 2014-07-14 22:37:57
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > w roku poza PL, niewiele chyba zmieni, bo trzeba by jeszcze w miesiącu
    > kupić coś na ebay/amazon etc. aby miało to jakiś sens.

    kilka wyjazdów w okresie wakacyjnym oraz trochę zakupów w walucie, jak
    wrócę z wakacji to ją kasuję, alior kantor sprawdza się b.ładnie

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2014-07-14 22:40:00
    Od: Raff <r...@f...it>

    W dniu 7/14/2014 10:37 PM, RobertS pisze:

    > kilka wyjazdów w okresie wakacyjnym oraz trochę zakupów w walucie, jak wrócę z
    > wakacji to ją kasuję, alior kantor sprawdza się b.ładnie

    Potwierdzam. Karty z kantoru Aliora to dobre rozwiązanie na sporadyczne podróże
    zagraniczne.

  • 7. Data: 2014-07-14 22:53:13
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-14 17:37, Krzysiek pisze:
> [...]
    wypracowywane na koncie oszczednosciowym przez okres bezodsetkowy.

    Da się.
    Trzeba spłacić całość zadłużenia przed generowaniem wyciągu :)

    --
    Pete

  • 8. Data: 2014-07-14 23:12:35
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Da się.
    > Trzeba spłacić całość zadłużenia przed generowaniem wyciągu :)

    czyli KK bez okresu bezodsetkowego? dlaczego nie wziąć debetówki?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 9. Data: 2014-07-14 23:27:02
    Od: Raff <r...@f...it>

    W dniu 7/14/2014 11:12 PM, RobertS pisze:

    > czyli KK bez okresu bezodsetkowego? dlaczego nie wziąć debetówki?

    Lub po prostu KK z innego banku?

  • 10. Data: 2014-07-14 23:55:23
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-14 23:12, RobertS pisze:

    > czyli KK bez okresu bezodsetkowego? dlaczego nie wziąć debetówki?

    eeetam bez. Obcięty o 24 dni ;)
    A czy debetówka RP ma równie dobre kursy?
    No i KK można zapłacić od razu, a potem jest kilka dni na zorganizowanie
    kasy. Debetówką trzeba mieć $$$ tu i teraz.

    --
    Pete