  • 1. Data: 2018-01-18 09:03:29
    Temat: karta do płatności w SEK?
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Jak w temacie. :-)
    Może być debetówka, ma działać przez internet.
    Polecicie coś?

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2018-01-18 10:10:39
    Temat: Re: karta do płatności w SEK?
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Jak zwykle - debetówka do konta dolarowego w kantorze aliora.
    I jak zwykle UWAGA - w KANTORZE aliora, a nie w aliorze.
    https://kantor.aliorbank.pl/
    Konto zakładasz przelewem.
    Oraz powtórna UWAGA - tak, do konta DOLAROWEGO - i dla płatności w SEK używać tylko
    karty do konta DOLAROWEGO.
    Konto złotówkowe oraz walutowe bezpłatne, debetówka bezpłatna na 4 lata pod warunkiem
    wykonania jednej transakcji w ciągu 6 miesięcy od wydania.
    Żeby zapłacić w SEK trzeba najpierw oczywiście kupić sobie dolary i mieć je na koncie
    dolarowym w kantorze aliora - czyli najlepiej kupić w tym właśnie kantorze, kurs mają
    bardzo dobry.
    Koszt ok. 0,5% - 0,3% za zakup dolarów w kantorze i 0,2% za przeliczenie z SEK na USD
    przez mastercard.
    Dają też 20zł za polecenie - ale za te 20zł to nie chciało mi się nawet
    generować kodu dla polecającego ;>

    Druga możliwość to debetówka do konta citi priority - tylko tutaj już więcej
    problemów - ale jedna zaleta, że można mieć jedną kartę do płacenia wszędzie za
    granicą oprócz USA i UK (w kantorze aliora kartą dolarową płaci się wszędzie poza
    strefą euro oraz UK, do strefy euro potrzebna jest karta do konta w euro, a do UK
    karta do konta w funtach).
    Tym razem kupujesz euro - ale na pewno nie w citi, najlepiej też w kantorze aliora,
    przelew zakupionej sumy do citka będziesz miał za darmo.
    Debetówkę w citku podłączasz do konta w euro - uwaga, trzeba to zrobić ręcznie.
    Koszt płatności w SEK tak samo ok. 0,5%.
    Pewien zonk tylko z kosztami - 30zł za miesiąc za konto citi priority, debetówka i
    konta walutowe dodawane gratis.
    Opłaty 30zł można uniknąć posiadając w citku 30k depozytów - mogą być to również
    akcje czy depozyty walutowe - złotówkowych nie warto, bo dają mikry %.
    Druga możliwość to posiadanie w citku jakiegoś kredytu - może być darmowa karta
    kredytowa simplicity - plus miesięczny wpływ min. 5k - nie musi być od pracodawcy,
    wystarczy ping-pong.
    Tutaj akcja polecania jest już lepsza, więc jak się zdecydujesz to daj znać ;>

  • 3. Data: 2018-01-18 10:32:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >Oraz powtórna UWAGA - tak, do konta DOLAROWEGO - i dla płatności w
    >SEK używać tylko karty do konta DOLAROWEGO.

    A Szwecja nie jest polaczona bardziej z Euro ?
    Jak taki Szwed jedzie do Niemiec, czy Niemiec do Szwecji, to tez im
    wciskaja podwojne przewalutowanie ?

    Tak swoja droga to juz chyba od dwoch lat Visa i MC ma swoje kursy
    wymiany, bardzo dobre, tylko w naszych bankach sie pojawila prowizja
    od transakcji zagranicznych,
    nierzadko 6%.

    J.

  • 4. Data: 2018-01-18 12:09:24
    Od: p...@g...com

    Den torsdag 18 januari 2018 kl. 10:32:07 UTC+1 skrev J.F.:
    > A Szwecja nie jest polaczona bardziej z Euro ?
    > Jak taki Szwed jedzie do Niemiec, czy Niemiec do Szwecji, to tez im
    > wciskaja podwojne przewalutowanie ?

    Dlaczego podwojne? Szwed jedzie do Niemiec to placi swoja karta w SEK z Nordea,
    Swedbank, Handelsbanken czy innego banku. Niemiec przyjezdza do Szwecji to tez
    przypuszczam uzywa karty w euro.

  • 5. Data: 2018-01-18 12:16:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik pasztab napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >z Nordea, Swedbank, Handelsbanken czy innego banku.
    > Niemiec przyjezdza do Szwecji to tez przypuszczam uzywa karty w

    Tak, ale przykladajac stare polskie wzorce, to by sie potem szkop
    dowiedzial, ze przeliczyli mu SEK na $, a $ na euro :-)
    Choc lepszym przykladem bylby chyba Szwed w Danii, a Dunczyk w
    Szwecji.

    Jesli oni sie tam jakos potrafili dogadac, to moze i polskie karty
    zalatwiaja to przez euro ?

    Co prawda od pewnego czasu dyskusja sie zmienia, bo "za
    przewalutowanie" znika z cennikow :-(

    J.

  • 6. Data: 2018-01-18 20:27:27
    Od: jo44 <j...@T...PRECZ.o2.pl>

    W dniu 18.01.2018 o 09:03, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
    > Hello,
    >
    > Jak w temacie. :-)
    > Może być debetówka, ma działać przez internet.
    > Polecicie coś?

    Może to:
    https://komorkomania.pl/35409,revolut-aplikacja-dla-
    podrozujacych-i-robiacych-zakupy-za-granica