  • 11. Data: 2005-02-06 11:35:22
    Temat: Re: jak policzyc %?
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    dana napisał(a):

    > przyjąć zasady bankowe czyli 365 czy tez stan rzeczywisty czyli 366?

    A to ni wim. Pytać trza mądrzejszych...

  • 12. Data: 2005-02-06 11:35:53
    Od: "dana" <##@##.##>

    > A przeczytaj regulamin. Gdzieś powinno to być.

    nie ma :-(
    to pozyczka miedzy dwoma osobami fizycznymi i widac nie przewidziano takiej
    klauzuli
    przyjąć zasady bankowe czyli 365 czy tez stan rzeczywisty czyli 366?

    pozdrawiam
    Danusia

  • 13. Data: 2005-02-06 11:39:01
    Od: "dana" <##@##.##>

    ?

    > A to ni wim. Pytać trza mądrzejszych...

    dziekuje za rady
    zaczekam, moze ktos sie przylaczy do dyskusji

    pozdrawiam
    Danusia

  • 14. Data: 2005-02-06 19:18:03
    Od: "ralph" <r...@n...pl>

    Z tego co wiem to w bankowosci zawsze przyjmuje sie rok jako 365 dni.
    W związku z tym
    kwota *oprocentowanie / 365 * 31 dni *0,81 daje kwote z lokaty dla klienta.

    Pozdrawiam

    rafał

  • 15. Data: 2005-02-06 19:54:16
    Od: Bogusz <b...@p...onet.pl>

    ralph napisał(a):
> [...]
    > W związku z tym
    > kwota *oprocentowanie / 365 * 31 dni *0,81 daje kwote z lokaty dla klienta.

    Wydaje mi się, że podatek belki jest pobierany po zaokrągleniu do
    pełnych złotych. Przy dużych sumach rzeczywiście ma to małe znaczenie,
    ale jeśli odsetki wynoszą okolo kilku złotych to rozbieżności mogą być
    znaczne (pomiędzy twoim wzorem a rzeczywistością). Czy dobrze piszę?

    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2005-02-07 01:45:42
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    dana wrote:

    > nie ma :-(
    > to pozyczka miedzy dwoma osobami fizycznymi i widac nie przewidziano takiej
    > klauzuli
    > przyjąć zasady bankowe czyli 365 czy tez stan rzeczywisty czyli 366?

    moze rzuc moneta...

    te 2 osoby moga sobie chyba zapisac w umowie taki sposob liczenia
    odsetek jaki im pasuje? a moze sie myle ?

  • 17. Data: 2005-02-13 20:38:37
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    dana wrote:

    > dziekuje za rady
    > zaczekam, moze ktos sie przylaczy do dyskusji

    moje zdanie jest takie: jeżeli chodzi tylko o grudzien to przyjąć 365, a
    jeżeli o okres który zahacza o 29 lutego, to 366 dni.
    nawet systemy bankowe zachowują się nieprzewidywalnie (np. kredyt hipoteczny
    BPH: cyt. z umowy "Do obliczania odsetek przyjmuje się faktyczną liczbę dni
    w miesiącu, przy założeniu, że rok liczy 360 dni." a w lutym ub. roku
    policzyli mi jednak 28 dni, a więc nie ma raczej niepodważalnych reguł w tym
    zakresie.

    trainer