  • 1. Data: 2005-02-05 10:03:35
    Temat: jak policzyc %?
    Od: "dana" <##@##.##>

    Witam

    Prosze mi powiedziec jak prawidlowo wyliczyc odsetki za 1 miesiac (dokladnie
    grudzien 2004), gdy oprocentowanie w skali roku wynosi 6,81%:
    kwota razy (6,81/12)% ?
    kwota razy ((6,81/365)*31)% ?
    kwota razy ((6,81/366)*31)% ?

    Bede wdzieczna za odpowiedz i wyjasnienia.

    Pozdrawiam
    Danusia

  • 2. Data: 2005-02-06 10:22:25
    Temat: Re: jak policzyc %?
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik dana napisał:

> [...]
    > kwota razy ((6,81/365)*31)% ?
    > kwota razy ((6,81/366)*31)% ?
    >
    > Bede wdzieczna za odpowiedz i wyjasnienia.

    kwota razy 6,81% = x , x dzielimy na 12 = y, y razy 80% (20% belkowego)
    = z, tyle wynosza odsetki.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-02-06 10:42:47
    Od: "dana" <##@##.##>

    > kwota razy 6,81% = x , x dzielimy na 12 = y, y razy 80% (20% belkowego)
    > = z, tyle wynosza odsetki.

    pomijam belkowe
    dlaczego dzielimy przez 12 a nie przez ilosc dni roku razy ilosc dni
    miesiaca?
    i jak wyliczyc % za 11 dni miesiaca?
    przy duzych kwotach sa spore roznice

    pozdrawiam
    danusia

  • 4. Data: 2005-02-06 10:47:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

  • 5. Data: 2005-02-06 10:48:04
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Mithos napisał(a):

    > kwota razy 6,81% = x , x dzielimy na 12 = y, y razy 80% (20% belkowego)
    > = z, tyle wynosza odsetki.

    oprocentowanie liczysz z ilości dni, a nie dzielisz na ilośc miesięcy

    inne odsetki otrzymasz za luty, a inne za grudzień

  • 6. Data: 2005-02-06 10:49:15
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    dana napisał(a):

    > dlaczego dzielimy przez 12 a nie przez ilosc dni roku razy ilosc dni
    > miesiaca?

    masz rację - tak właśnie robimy

    > i jak wyliczyc % za 11 dni miesiaca?

    zamiast 31 podstawiasz 11 i cała fizolofia

  • 7. Data: 2005-02-06 11:05:11
    Od: "dana" <##@##.##>

    dziekuje za odpowiedz
    ale czy napewno dzielimy przez 365 skoro rok 2004 mial 366 dni?

    pozdrawiam
    Danusia

  • 8. Data: 2005-02-06 11:18:22
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    dana napisał(a):

    > dziekuje za odpowiedz
    > ale czy napewno dzielimy przez 365 skoro rok 2004 mial 366 dni?

    Zwykle umowy klienta z bankiem zawierają klauzulę, iż przyjmuje się, że
    rok ma 365 dni dla potrzeb liczenia oprocentowania.

  • 9. Data: 2005-02-06 11:26:10
    Od: "dana" <##@##.##>

    > Zwykle umowy klienta z bankiem zawierają klauzulę, iż przyjmuje się, że
    > rok ma 365 dni dla potrzeb liczenia oprocentowania.

    jeszcze raz dziekuje
    wiliczam te odsetki nie dla banku a dla osoby prywatnej i skoro takowej
    klauzuli nie bylo dzielic przez 366?
    cholera niby takie proste a tyle z tym problemu
    prosze powiedziec jak bedzie prawidlowo

    pozdrawiam
    Danusia

  • 10. Data: 2005-02-06 11:31:16
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    dana napisał(a):

    > jeszcze raz dziekuje
    > wiliczam te odsetki nie dla banku a dla osoby prywatnej i skoro takowej
    > klauzuli nie bylo dzielic przez 366?

    A przeczytaj regulamin. Gdzieś powinno to być.