  • 1. Data: 2004-10-22 20:12:42
    Temat: inwestowanie w EUR
    Od: "Lech" <m...@n...available>

    Czy ktoś orientuje się czy jakiś bank/TF prowadzi jakieś fundusze
    inwestycyjne w EURO bądź inne formy inwestowania w tej walucie poza
    lokatami?

    Dzięki

  • 2. Data: 2004-10-22 20:28:33
    Temat: Re: inwestowanie w EUR
    Od: "Tomash" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lech" <m...@n...available> napisał w wiadomości
    > Czy ktoś orientuje się czy jakiś bank/TF prowadzi jakieś fundusze
    > inwestycyjne w EURO bądź inne formy inwestowania w tej walucie poza
    > lokatami?
    >
    > Dzięki

    chyba większość prowadzi TF prowadzi fundusze w EUR, np. Pioneer tak

    Pioneer Obligacji Europejskich Plus FIO
    Pioneer Akcji Europejskich FIO

    dostepne w Pekao

  • 3. Data: 2004-10-22 22:12:27
    Od: "topjes" <n...@d...rady>

    "Lech" <m...@n...available> wrote in message
    > Czy ktoś orientuje się czy jakiś bank/TF prowadzi jakieś fundusze
    > inwestycyjne w EURO bądź inne formy inwestowania w tej walucie poza
    > lokatami?

    Tu coś może znajdziesz dla siebie
    http://co.multibank.pl/notowania_funduszy/
    wszystkie nabycia bez opłaty manipulacyjnej

    pzdr
    topjes

  • 4. Data: 2004-10-23 05:41:29
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Czy ktoś orientuje się czy jakiś bank/TF prowadzi jakieś fundusze
    > inwestycyjne w EURO bądź inne formy inwestowania w tej walucie poza
    > lokatami?

    Problem z polskimi funduszami w euro jest taki, ze tak naprawde sa to
    fundusze w zlotowkach, przynajmniej z punktu widzenia rozliczen z fiskusem.
    Jezeli nawet fundusz nic nie zarobi, a kurs euro wzrosnie, to i tak
    zaplacisz podatek.

    Osobiscie uwazam, ze lepszym pomyslem jest inwestowanie w fundusze
    zagraniczne. Najwygodniej za posrednictwem dobrego banku z pelna obsluga
    operacji przez internet.

  • 5. Data: 2004-10-23 08:18:10
    Od: "Zbyszek" <z...@W...o2.pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > fundusze w zlotowkach, przynajmniej z punktu widzenia rozliczen z
    > fiskusem. Jezeli nawet fundusz nic nie zarobi, a kurs euro wzrosnie, to i

    jak masz zysk, to czemu nie ? Chyba, że zależy na zachowaniu wartości wkładu
    w EUR - to faktycznie wada.
    Ale popatrz na to inaczej - kurs spada, a fundusz pracuje = zysk w EUR jest
    nieopodatkowany

    > Osobiscie uwazam, ze lepszym pomyslem jest inwestowanie w fundusze
    > zagraniczne. Najwygodniej za posrednictwem dobrego banku z pelna obsluga
    > operacji przez internet.

    o ile już masz środki w EUR - i to za granicą. Bo inaczej to bez sensu.

  • 6. Data: 2004-10-23 16:47:31
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Osobiscie uwazam, ze lepszym pomyslem jest inwestowanie w fundusze
    > zagraniczne. Najwygodniej za posrednictwem dobrego banku z pelna obsluga
    Które banki to oferuja? Praktycznie banki nie oferuja poza lokatami zadnych
    innych form oszczedzania w walucie. Kiedys probowalem dowiedziec sie o kupno
    obligacji rzadowych obcych panstw w EUR lub USD, ale wiekszosc bankow
    odprawiala mnie z kwitkiem. Pamietam, ze jeden DB oferowal cos takiego, ale
    prowizje za kupno tych obligacji byly na takim poziomie, ze czynilo to cala
    operacje nieoplacalna. Szukam takiego biura maklerskiego, ktore oferowaloby
    zakup zachodnich obligacji za EUR lub USD, ale oczywiscie przy prowizjach
    porownywalnych z naszymi obligacjami. Nasze fundusze przyjmujace wplaty w
    walucie praktycznie odpadaja, gdyz w razie silnej dewaluacji zlotowki trzeba
    placic podatek od wzrostu wartosci waluty, w przypadku lokat walutowych lub
    innych form, gdzie nie wystepuja operacje na zlotowce, podatek place tylko
    od faktycznych zyskow w danej walucie.

  • 7. Data: 2004-10-23 16:52:01
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Które banki to oferuja? Praktycznie banki nie oferuja poza lokatami
    > zadnych innych form oszczedzania w walucie.

    www.patagon.es na przykład. Oprócz lokat, około 300 funduszy, możliwość
    bezpośredniego inwestowania na najważniejszych giełdach itd.

  • 8. Data: 2004-10-23 17:06:27
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Tomek wrote:

    > www.patagon.es na przykład. Oprócz lokat, około 300 funduszy,
    > możliwość bezpośredniego inwestowania na najważniejszych giełdach itd.

    Warunkiem inwestycji albo nawet tylko zapoznania się z ofertą jest znajomość
    hiszpańskiego. Nie mogłem nawet sprawdzić czy otwierają rachunki dla
    nierezydentów.

    Bogdan B.

  • 9. Data: 2004-10-23 17:24:15
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > Warunkiem inwestycji albo nawet tylko zapoznania się z ofertą jest
    > znajomość hiszpańskiego. Nie mogłem nawet sprawdzić czy otwierają rachunki
    > dla nierezydentów.

    Otwieraja, bo mi otworzyli. Ma sie rozumiec droga
    internetowo-korespondencyjna. Fakt, komunikuje sie z nimi po hiszpansku (a
    moze raczej po hiszpanskiemu...). Ale podchodze do tego pozytywnie: to
    kolejny bodziec, zeby sie uczyc tego jezyka.

  • 10. Data: 2004-10-25 19:23:29
    Od: "Paweł Nyczaj" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "topjes" <n...@d...rady> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Tu coś może znajdziesz dla siebie
    > http://co.multibank.pl/notowania_funduszy/
    > wszystkie nabycia bez opłaty manipulacyjnej

    W mbanku również są fundusze na tych samych warunkach.