    From: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: inwestowanie w EUR
    Date: Sat, 23 Oct 2004 18:47:31 +0200
    Sender: o...@P...ONET.PL@83.168.75.10

    Użytkownik "Tomek" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:damed.32974$z77.20237@news.chello.at...

    > Osobiscie uwazam, ze lepszym pomyslem jest inwestowanie w fundusze
    > zagraniczne. Najwygodniej za posrednictwem dobrego banku z pelna obsluga
    > operacji przez internet.
    Które banki to oferuja? Praktycznie banki nie oferuja poza lokatami zadnych
    innych form oszczedzania w walucie. Kiedys probowalem dowiedziec sie o kupno
    obligacji rzadowych obcych panstw w EUR lub USD, ale wiekszosc bankow
    odprawiala mnie z kwitkiem. Pamietam, ze jeden DB oferowal cos takiego, ale
    prowizje za kupno tych obligacji byly na takim poziomie, ze czynilo to cala
    operacje nieoplacalna. Szukam takiego biura maklerskiego, ktore oferowaloby
    zakup zachodnich obligacji za EUR lub USD, ale oczywiscie przy prowizjach
    porownywalnych z naszymi obligacjami. Nasze fundusze przyjmujace wplaty w
    walucie praktycznie odpadaja, gdyz w razie silnej dewaluacji zlotowki trzeba
    placic podatek od wzrostu wartosci waluty, w przypadku lokat walutowych lub
    innych form, gdzie nie wystepuja operacje na zlotowce, podatek place tylko
    od faktycznych zyskow w danej walucie.