  • 1. Data: 2010-10-13 13:14:52
    Temat: [info] lewe terminale
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Jak widać czasami możemy być kompletnie bezsilni i nieświadomi tego, że
    podajemy na tacy swój PIN.

    <http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Zma
    nipulowane-terminale-
    w-amerykanskich-filiach-sieci-Aldi-1105623.html>

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-10-13 18:40:41
    Temat: Re: lewe terminale
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 13 Paź, 15:14, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    >
    > <http://www.heise-online.pl/newsticker/news/item/Zma
    nipulowane-terminale-
    > w-amerykanskich-filiach-sieci-Aldi-1105623.html>

    A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

    MK

  • 3. Data: 2010-10-14 06:45:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 13 Oct 2010 11:40:41 -0700, MK napisał(a):

    > A czy tam jakis bank wdrozyl EMV? ;)

    Pewnie nie, ale co z tego. U nas jest EMV, ale jeżeli mamy dostęp do
    terminala na etapie produkcji, to można by to rozwiązać np tak. Klient
    wkłada kartę do terminala, oczywiście idzie z chipa - terminal uzyskuje
    PIN i wrzuca jakiś błąd i prosi o skorzystanie z paska i voila. Mając
    dostęp do modyfikacji terminala, można to nawet ustawić losowo, że co
    któraś transakcja nie przechodzi z chipa, tak aby nie wzbudzać zbytnio
    podejrzeń. No możliwości jest wtedy bez liku i IMO nawet EMV nam wtedy
    nie straszne.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2010-10-14 07:12:22
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Paź, 08:45, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > któraś transakcja nie przechodzi z chipa, tak aby nie wzbudzać zbytnio
    > podejrzeń. No możliwości jest wtedy bez liku i IMO nawet EMV nam wtedy

    Tak tylko to jest myslenie "fantastyczno-naukowe", a nie praktyczne :)
    Orobic sie trzeba - a akcja jednorazowa bo przy wyczyszczeniu X kart
    zeskanowanych w takim terminalu wyjdzie, ktory terminal "kradnie"
    dane :) Orobic sie trzeba, a skutecznosc i sens taki sam jak
    skanowanie przez nakladke w bankomatach :)

  • 5. Data: 2010-10-14 07:46:36
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 00:12:22 -0700, BK napisał(a):

> [...]
    > zeskanowanych w takim terminalu wyjdzie, ktory terminal "kradnie" dane
    > :) Orobic sie trzeba, a skutecznosc i sens taki sam jak skanowanie przez

    No wiadomo, że łatwe, proste i przyjemne to na pewno nie jest, ale skoro
    ktoś się w to bawi, to znaczy że musi się opłacać. Fakt, że w USA z racji
    braku EMV mamy idealną sytuację, ale nie oznacza to wcale, że i w Europie
    nie będą miały miejsca podobne akcje.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2010-10-14 08:36:18
    Od: BK <b...@g...com>

    On Oct 14, 9:46 am, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > braku EMV mamy idealną sytuację, ale nie oznacza to wcale, że i w Europie

    Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o
    tym, ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z
    podrabianiem czekow :)

  • 7. Data: 2010-10-14 10:04:17
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 01:36:18 -0700, BK napisał(a):

    > Ale wlasnie to specyfika stanow (glownie brak tego EMV) decyduje o tym,
    > ze ktos sie tam bawi w takie rzeczy, a u nas nie. To jak z podrabianiem
    > czekow :)

    Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i prościej, jednak nie
    gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będą bawić,
    mimo że mamy EMV.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-10-14 12:49:56
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Paź, 12:04, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Zaczęli się bawić w stanach, bo jest łatwiej i prościej, jednak nie
    > gwarantuje nam to zupełnie tego, że u nas *na pewno* się nie będą bawić,
> [...]

    Janse, ze nie gwarantuje jednak - paradoksalnie - zlodziejstwo to
    chyba jedyna branza gdzie prawdziwy kapitalizm rzadzi niepodzielnie.
    Jak ktos kradnie to tylko tak zeby mu sie to maksymalnie oplacalo :)
    Poki sa tansze i latwiejsze metody "golenia" nikt nie siega po te
    metody, ktore sa drigie, skomplikowane i trudne w realizacji :)

    Sa metody/pomysly "golenia" znane od X lat (co jakis czas ktos
    odkrywczo oglasza, ze znalazl taka czy inna luke), ale i tak nikt z
    nich nie korzysta poki czyszczenie kart nakladkami skanujacymi jest
    proste jak budowa cepa. Kiedy przestanie byc proste bo pozbedziemy sie
    paskow to poszuka sie innej prostej metody - jednak nie falszywych
    terminali skoro pasek zostanie zlikwidowany :)

    Analogicznie - tyle jest ciekawych i zaawansowanych technicznie metod
    oszukiwania w internecie ale nikt z nich nie korzysta, poki mozna
    zarobic setki tysiecy zlotych przez weekend zakladajac fikcyjny sklep
    AGD/RTV z promocyjnymi cenami i obowiazkowa przedplata za towar :)

    Daleki jestem od bagatelizowania pewnych zagrozen ale jestem twardym
    realista w tej dzialce, ktora mam przyjemnosc doglebnie poznawac.
    Finezja i intrygujace zaawansowane metody to tylko w filmach z
    hollywood - zlodzieje w zyciu stawiaja na prostote i szybkosc.
    Praktycznie wszystkie metody sprowadzaja sie do tego, ze sa proste i
    szybkie.

    Po co bawic sie w przerabianie terminali podczas produkcji, czekanie
    az trafia na rynek i do akceptanta etc. etc. skoro banalnymi metodami
    mozna zarabiac w tym czasie metody :)

  • 9. Data: 2010-10-14 19:39:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > któraś transakcja nie przechodzi z chipa, tak aby nie wzbudzać zbytnio
    > podejrzeń. No możliwości jest wtedy bez liku i IMO nawet EMV nam wtedy

    Z chipa chyba nie da się odczytać PIN, tylko zdajesię wyliczyć na podstawie
    zawartych tam danych, czy PIN podano dobry.

  • 10. Data: 2010-10-15 06:57:15
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 14 Oct 2010 21:39:28 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Z chipa chyba nie da się odczytać PIN, tylko zdajesię wyliczyć na
    > podstawie zawartych tam danych, czy PIN podano dobry.

    Ale jak modyfikujesz terminal, to po co w ogóle wnikać w chip i jego PIN.
    Przechwytujesz to co wpisuje na pinpadzie właściciel karty. Powiedzmy, że
    masz 99% celności, bo jakieś pomyłki zawsze się zdarzyć mogą.

    --
    xbartx