  • 1. Data: 2010-10-13 08:16:44
    Temat: Zostań bankierem czyli Kokos w praktyce
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Gdy 2 lata temu w poprzedniej wersji bloga pisałem o teście Kokosa wiele
    osób było zainteresowanych. Tamta inwestycja okazała się niewiarygodną
    klapą. 60% spłacone w terminie, 20% spłacone z opóźnieniami powyżej
    60dni i czasami z windykacja polubowną. 20% nigdy nie spłacone, do dziś
    tkwią w sądach. Czy po 2 latach coś się zmieniło? Czy dzisiaj jest
    inaczej? O tym w serii wpisów. Czyli ponownie testujemy Kokosa !!!

    Całkowita suma udzielonych pożyczek aktywnych to 4050zł ...

    ... notatki prowadzące na bieżąco..

    http://www.inwestowanie.org.pl/i/2010/10/13/kokos-po
    zyczki-spolecznosciowe-czy-da-sie-zarobic/

  • 2. Data: 2010-10-13 08:45:00
    Temat: Re: Zostań bankierem czyli Kokos w praktyce
    Od: "Bankron.pl" <x...@w...pl>

> [...]
    > sądach. Czy po 2 latach coś się zmieniło? Czy dzisiaj jest inaczej? O tym
    > w serii wpisów. Czyli ponownie testujemy Kokosa !!!

    A gdyby ktoś chciał założyć tam konto to przypadkiem mam Kokosa na swojej
    stronce:
    http://www.bankron.pl/kokos/index.html

  • 3. Data: 2010-10-13 09:10:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-13, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

> [...]
    > tkwią w sądach. Czy po 2 latach coś się zmieniło? Czy dzisiaj jest
    > inaczej? O tym w serii wpisów. Czyli ponownie testujemy Kokosa !!!

    A jak wygląda to od strony prawnej? Rozliczasz taki dochód raz w roku jako
    "inne"? Ile pożyczek podpadnie USom pod działalność gospodarczą? ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2010-10-13 12:20:04
    Od: Jan Strybyszewski <k...@...pl>

    Wojciech Bancer pisze:

    > A jak wygląda to od strony prawnej? Rozliczasz taki dochód raz w roku jako
    > "inne"? Ile pożyczek podpadnie USom pod działalność gospodarczą? ;)

    Sa to zyski z kapitału czyli ten sam PIT co giełda,
    Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
    siedziec za zlamanie prawa

  • 5. Data: 2010-10-13 13:11:55
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-13, Jan Strybyszewski <k...@...pl> wrote:

    [...]

    > Sa to zyski z kapitału czyli ten sam PIT co giełda,
    > Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
    > siedziec za zlamanie prawa

    Na jakiej podstawie od razu siedzieć?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2010-10-13 15:55:25
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-10-13 14:20, Jan Strybyszewski pisze:

    > Nie jest to dzialanosc gospodarcza dla zadnej kwoty, inaczej bys poszedl
    > siedziec za zlamanie prawa

    Provident nie jest bankiem i ewidentnie prowadzi działalność
    gospodarczą. Czemu zarząd nie siedzi?

  • 7. Data: 2010-10-13 16:26:56
    Temat: Re: ZostaĹ&#65533; bankierem czyli Kokos w praktyce
    Od: b...@o...pl

    > Provident nie jest bankiem i ewidentnie prowadzi
    dziaĹ&#65533;alnoĹ&#65533;Ä&#65533;
    > gospodarczÄ&#65533;. Czemu zarzÄ&#65533;d nie siedzi?

    niech zgadne: spółka ma coś wspólnego z Wielką Brytanią, która ma
    jakieś dziwne prawa, najdziwniejsze w Unii. A to co jest legalne w
    jednym kraju unijnym może działać w 27 krajach unii.

  • 8. Data: 2010-10-13 16:35:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-13, b...@o...pl <b...@o...pl> wrote:

    [...]

    > niech zgadne: spółka ma coś wspólnego z Wielką Brytanią, która ma
    > jakieś dziwne prawa, najdziwniejsze w Unii. A to co jest legalne w
    > jednym kraju unijnym może działać w 27 krajach unii.

    No ale jakie to polskie przepisy zabraniają prowadzenia działalności
    pożyczkowej, przy założeniu że są to środki z własnego kapitału?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 9. Data: 2010-10-13 16:37:59
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2010-10-13 18:26, b...@o...pl pisze:

    dziaĹ&#65533;alnoĹ&#65533;Ä&#65533;

    > niech zgadne: spółka ma coś wspólnego z Wielką Brytanią (...)

    Ja się pytam o polską firmę o takiej nazwie:
    <http://www.krs-online.com.pl/provident-polska-spolk
    a-akcyjna-krs-8314.html>
    Która jest zarejestrowana w Polsce i z chęci zysku udziela pożyczek :-)

  • 10. Data: 2010-10-13 17:02:25
    Temat: Re: ZostaÄą&#65533; bankierem czyli Kokos w praktyce
    Od: b...@o...pl

    > Ja siÄ&#65533; pytam o polska firme o takiej nazwie:
    > <http://www.krs-online.com.pl/provident-polska-spolk
    a-akcyjna-krs-8314.

    wniosek: nie zgadłem. To coś (Provident) nie jest Spółką Brytyjską
    Oddział w PL ale ma siedzibę w PL no i rejestracja 2001 czyli przed-unijna.

    a legalne zapewne dlatego że pożycza swoje a nie moje.