  • 1. Data: 2009-10-12 17:47:59
    Temat: [info] Allianz - spadek mocy
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    Witam,

    Od 15 października spada oprocentowanie kont oszczędnościowych w Allianz Bank.
    Bank chyba mało popularny wśród grupowiczów, ale może niektórzy trzymają tam
    oszczędności. Ja mam tam tylko KK, która zresztą niedługo idzie do likwidacji.

    Konto oszczędnościowe - było 4,8% - będzie 4,5%
    Konto oszczędnościowe plus (od 10000 PLN) - było 5,9% - będzie 5,05%

    Na plus trzeba zapisać bankowi, że informuje o zmianach z 3-dniowym wyprzedzeniem.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 2. Data: 2009-10-12 22:51:16
    Temat: Re: Allianz - spadek mocy
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 12 Paź, 19:47, "scholastyk" <s...@c...onet.pl>
    wrote:

    > Ja mam tam tylko KK, która zresztą niedługo idzie do likwidacji.

    Czemu ? Karta w sumie niezła, a tylko 25 pln rocznie..;-) I w Rzeszy
    się dziwią, ze Allianz ma bank !

  • 3. Data: 2009-10-13 08:15:33
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Czemu ? Karta w sumie niezła, a tylko 25 pln rocznie..;-) I w Rzeszy
    > się dziwią, ze Allianz ma bank !

    Do karty nie mam zastrzeżeń, ale właśnie dostałem nową KK od Aliora, która
    jednak jest IMHO lepsza (cashback) i można się obrotami zwolnić z opłaty.

    A co do płatności kartami w niemieckich sklepach - podczas ostatniej wizyty w
    Berlinie nie udało mi się wieczorem znaleźć sklepu, który akceptował karty
    płatnicze... W Polsce rzecz raczej niewyobrażalna, przynajmniej w dużych
    miastach.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 4. Data: 2009-10-13 09:22:53
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "scholastyk" news:10c5.0000042c.4ad43725@newsgate.onet.pl

> [...]
    > płatnicze... W Polsce rzecz raczej niewyobrażalna, przynajmniej w dużych

    Witamy w Niemczech! :]
    W zachodniej części kraju trochę lepiej pod względem płatności kartami, ale
    na tle Polski to nasi sąsiedzi są dzikim krajem... - niestety.

  • 5. Data: 2009-10-13 09:29:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 13 Oct 2009 11:22:53 +0200, Valdi.Pavlack napisał(a):

    > Witamy w Niemczech! :]
    > W zachodniej części kraju trochę lepiej pod względem płatności kartami,
    > ale na tle Polski to nasi sąsiedzi są dzikim krajem... - niestety.

    No a zawsze tak wspominacie o tych zachodnich standardach i kiedy tak u
    nas będzie ;)

    Xenocide

  • 6. Data: 2009-10-13 10:04:28
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:hb1ha6$ca9$4@inews.gazeta.pl

    > No a zawsze tak wspominacie o tych zachodnich standardach i kiedy tak u
    > nas będzie ;)

    Zachód nie kończy się na Niemczech. Po za tym u nich kuleją globalne karty
    płatnicze, a to na tle rzeczy (standardów), które od nich należało by
    przenieść na dziki polski wschód jest pikusiem :)

  • 7. Data: 2009-10-13 14:23:08
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

    > No a zawsze tak wspominacie o tych zachodnich standardach i kiedy tak u
    > nas będzie ;)

    Na Niemczech swiat sie niekonczy, a dajmy na to na Wyspach prawie wszedzie
    mozna placic karta, nawet sklepiki spozywcze w malej miescinie. U Anglusow
    bez karty trudno egzystowac, a standardem jest debetowa np. maestro z
    mozliwoscia platnosci telefonicznych i internet. Kraj, w ktorym
    telefonicznie mozna zamowic rozne rzeczy placac karta (podajac dane karty).
    Polsce daleko do tych standardow i ludzie sa nieufni do takich transakcji, a
    wynika to z podejscia polskich bankow, ktore ciezko uznaja reklamacje takich
    transakcji. U Anglusow karty z chipem i urzadzenia w sklepach przystosowane
    tylko do takich kart. Z tym zacofaniem zachodu do nas tak bym nie
    przesadzal.

  • 8. Data: 2009-10-15 07:15:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Tue, 13 Oct 2009 16:23:08 +0200, Krzysztof napisał(a):

> [...]
    > urzadzenia w sklepach przystosowane tylko do takich kart. Z tym
    > zacofaniem zachodu do nas tak bym nie przesadzal.

    No a co to za udogodnienie płatność telefoniczna? Raczej bym powiedział,
    że to archaiczna zaszłość pod każdym względem mniej wygodna i bezpieczna
    niż zakupy przez internet lub w sklepie.

    A u nas już proszę co wprowadzają sprzedawcy http://www.paczkomaty.pl

    --
    xbartx

  • 9. Data: 2009-10-15 08:00:40
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "xbartx" news:hb6i7b$77b$3@inews.gazeta.pl

    > No a co to za udogodnienie płatność telefoniczna? Raczej bym powiedział,
    > że to archaiczna zaszłość pod każdym względem mniej wygodna i bezpieczna
    > niż zakupy przez internet lub w sklepie.

    IMHO żadna, co nie zmienia faktu że pod względem plastikowego pieniądze UK
    jest bardzo przyjemnym krajem :)

    > A u nas już proszę co wprowadzają sprzedawcy http://www.paczkomaty.pl

    Wszystko pięknie i fajnie... tylko szkoda, że wszystkie sklepy internetowe
    się w nie bawią :) No ale nie od razy Krakówek zbudowano.