  • 1. Data: 2002-03-04 00:17:45
    Temat: idiotyczna zmiana numerów kont co miesiąc
    Od: <t...@s...pl>

    Kilku usługodawców wpadło na idiotyczny pomysł zmieniania co miesiac końcówki
    numeru konta np. Polkomtel zmienia 3 ostatnie cyfry, AsterCity jeszcze lepiej:
    9 ostatnich cyfr, które są numerami bieżącego rachunku, nie majacymi żadnego
    związku ani z numerem abonenta, ani z datą, ani z niczym innym. W BOK-u
    Polkomtela czasem odpowiadaja na to, że można nie podawać ostatnich 3 cyfr, w
    AsterCity uważają, że w zleceniu stałym powiniemem zmieniać co miesiąc 9 cyfr z
    16-cyfrowego numeru konta (ale się mylą, bo absolutnie nie mam takiego
    zamiaru :-). Kolekcjonuję takie kretyńskie przykłady do moich wykładów - czy
    ktoś trafił na coś takiego?

  • 2. Data: 2002-03-04 04:47:22
    Temat: Re: idiotyczna zmiana numerów kont co miesiąc
    Od: k...@i...pl (Roman k.)

    From: <t...@s...pl>

> [...]
    > 16-cyfrowego numeru konta (ale się mylą, bo absolutnie nie mam takiego
    > zamiaru :-). Kolekcjonuję takie kretyńskie przykłady do moich wykładów -

    Ja, po porozumieniu z księgowością AsterCity, płacę od kilku miesięcy na ten
    sam "stary" ogólny numer.
    Nikt mi jeszcze nic nie odciął ani się nie przezywał.

    Pozdrowienia
    Roman K.

    Kto na bramce, kto w obronie? Zagraj! >>> http://ruletka.interia.pl/

  • 3. Data: 2002-03-04 06:10:42
    Od: "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl>

    > Kilku usługodawców wpadło na idiotyczny pomysł zmieniania co miesiac
    końcówki
    > numeru konta np. Polkomtel zmienia 3 ostatnie cyfry, AsterCity jeszcze
    lepiej:

    Pomysł nie jest wcale az tak idiotyczny i jewt zwiazany z checia rozliczenia
    kazdego klienta z konkretnych faktur a nie per saldo. Innymi slowy mowiac
    kiedy zglosza sie do ciebie z informacja ze zalegasz im 100 zl to chca ci
    powiedziec za ktory miesiac (za jakie faktury), co ulatwia tez naliczanie
    odsetkow (choc to da sie zrobic na podstawie historii salda - ale mniej
    czytelnie dla klienta). Dlatego kazdy wystawiony ci dokument otrzymuje
    wlasne konto. Caly pomysl opiera sie na zalozeniu, ze przelewajac im
    pieniadze - dowolna metoda - numeru konta nie pomylisz i ze jest to jedyna
    pewna i stala informacja, jaka na przelewie znajdzie sie na pewno.
    Zauwaz, ze jesli nawet przelejesz Polkomtelowi czy komus innemu kwote na
    stale "konto klienta" a nie dokumentu, to pozniej w ksiegowosci ktos te
    twoja fakture musi rozliczyc recznie - co zwieksza naklad pracy niezbedny do
    obslugi klienta. Jesli placisz regularnie i twoje saldo zawiera tylko jedna
    fakture z ostatniego miesiąca to wciaz jeszcze mozna to zrobic automatycznie
    ale jesli nie placisz regularnie to juz w ogole (nawet recznie) nie ma
    mozliwosci jednoznacznego przypisania twojej zaplaty do konkretnej faktury -
    aczkolwiek czy maszyna, czy czlowiek, jakos to zrobi (zapewne na zasadzie
    rozliczenia obciazen w kolejnosci ich wystawienia), niekoniecznie zgodnie z
    twoja intencja (np. rozliczy kawalek poprzedniej faktury, za ktora omylkowo
    zaplaciles o 1 zl za malo). Mozesz wprawdzie powiedziec "a co mnie to
    wszystko obchodzi", ale jesli tak powiedza wszyscy to po prostu cena uslugi
    stanie sie wyzsza. Pomysl sam, co jest latwiej rozliczyc i ktore rozliczenie
    jest dla ciebie bardziej czytelne - odsetki od 10 zl, których omyłkowo nie
    zapłaciłes za fakture sprzed roku, czy odsetki od 10 zł od KAŻDEJ faktury
    wystawianej od roku, które to 10 zł płaciłeś z 1-miesięcznym opóźnieniem (i
    teraz za ostatnia też wciąż zalegasz 10 zł). Matematycznie wychodzi na to
    samo, płatnosci niby tez te same - ale czytelność rozliczenia dużo mniejsza.
    Ale jeśli bedą cie rozliczac per saldo to tak to bedzie wygladać.

    Chęć rozliczania dokumentów rodzi to problemy dla osob skladajacych stale
    zlecenia ale i tu bywaja rozwiazania - np. polecenie zaplaty. Alternatywnym
    rozwiazaniem byloby oficjalne umozliwienie placenia na jakies stałe konto
    (konto klienta) z zastrzezeniem, ze tresc opisu przelewu musi zawierac np.
    numer faktury, jednak jak dotad nie spotkalem takiej (oficjalnie)
    obowiazujacej zasady u ktoregokolwiek dostawcy. I wciaz - nawet ta metoda
    nie umozliwia placenia zleceniem stalym, które zlozysz raz i wiecej go juz
    nie ogladasz - bo trzeba za kazdym razem podawac numer faktury ale ułatwia
    np. zdefiniowanie płatności w Inteligo czy mBanku, gdzie za każdym razem
    mozesz wpisac treść przed zleceniem przelewu.

    PiK

  • 4. Data: 2002-03-04 06:33:26
    Od: <t...@s...pl>

    > odsetkow (choc to da sie zrobic na podstawie historii salda - ale mniej
    > czytelnie dla klienta).

    Komu ułatwia??? To jest podstawowe nieporozumienie - systemy informatyczne
    powinny być wprowadzane w taki sposób, żeby operacje były wugodniejsze dla
    wszystkich, ale zwlaszcza dla KLIENTÓW - a nie tylko dla informatyków, którzy
    taki system zaprojektowali czy dla księgowości, która nie umiała sformułować
    odpowiednich założeń i teraz mają to za nią nadrabiać klienci, którzy będą jej
    rozksięgowali wpłaty stosownie do planu kont (co już kiedyś zrobiły banki i
    miałeć w numerach kont takie elementy, jak 27003 itp określające, czy jesteś
    osobą fizyczną, osobą prawną, stowarzyszeniem itp itd). Śladów tej filozofii
    typu "Panie, tak to musi być, bo tak tego wymaga komputer!!! " masz pełno np.
    formatach różnych poleceń w kontach internetowych.
    Tymczasem mechanizm np. wstawiania daty przelewu do numeru konta (jeśli tak na
    tym zależy księgowości albo prezesowi albo komukolwiek innemu) jest dość
    trywialny i wcale nie muszę tego robić za system informatyczny ja w moim
    poleceniu prelewu.
    Gdybym chciał do tego używać polecenia zapłaty, to nie miałbym pretensji o
    numery kont, bo w takiej systuacji niech sobie bank z odbiorcą robią z numerami
    kont, co im się żywnie podoba - ale ja wole płacić z konta on-line. A ogólnie -
    takie podejście przypomina mi próby zmuszania ze 2 lata temu wszystkich do
    używania papierowych formularzy przelewów, bo na nich są kody paskowe i
    ODBIORCY ułatwia to rozliczanie - "A jak Panu się nie pooba, to prosze wpłacać
    w nas w kasie gotówkowo" - to autentyczna wypowiedź panienki działu windykacji
    jednego z naszych nowoczesnych operatorów komórkowych.

  • 5. Data: 2002-03-04 09:05:16
    Od: "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl>

    <t...@s...pl> wrote in message

> [...]
    > powinny być wprowadzane w taki sposób, żeby operacje były wugodniejsze dla
    > wszystkich, ale zwlaszcza dla KLIENTÓW - a nie tylko dla informatyków,

    Ależ ja sie z tym stwierdzeniem w 100% zgadzam. Nigdy nie zaakceptowałem
    żadnego pomysłu ułatwiajacego pracę informatykom a utrudniającego
    użytkownikom. Co nie zmienia w najmniejszym stopniu tego co napisałem
    wczesniej:

    1. Prowadzony w ten sposób system ułatwia (usługodawcy), a czasem w ogóle
    umożliwia czytelne rozliczanie dokumentów a nie salda. W tym sensie jest to
    wygodniejsze także dla ciebie - zwłaszcza w przypadku wyjasniania kwestii
    spornych. Podałem przykład.
    2. System rozliczeń jest dzięki temu tańszy.

    Inaczej mówiąc - jeśli takich klientów jak ty nie jest zbyt wielu i firma
    sobie z tym radzi - to OK. Jeśli będzie zbyt wielu klientów jawnie
    żądających innego sposobu rozliczania z firmą - to prawdopodobnie w końcu
    zmuszą firmę do zmiany (albo rozszerzenia) systemu - ale w efekcie albo
    usługa będzie droższa, albo zysk usługodawcy mniejszy co prędzej czy później
    i tak doprowadzi do podwyżki (albo opóźni obniżkę) cen. W przypadku zmiany
    systemu - dla wszystkich, w przypadku rozszerzenia systemu - byc moze tylko
    dla tych, ktorzy nie chca się rozliczać tańszą metodą. Tyle.

    PiK

  • 6. Data: 2002-03-04 09:39:36
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik <t...@s...pl>
> [...]
    > związku ani z numerem abonenta, ani z datą, ani z niczym innym.
    > (............) Kolekcjonuję takie kretyńskie przykłady do moich

    wg mnie, jako klienta to tez durny pomysl - mozna zalozyc jedno konto
    kazdemu klientowi a jak juz zechce sie kleintowi wyjasniac ktory dokument
    nie jest zaplacony to latwo to zrobic recznie jesli po datach i kwotach
    system nie daje sobie z tym rady.
    Ogolnei malo sie tym przejmowale bo cale zycie mam zlecenia stale i jakby
    co to niech sie moj bank martwi ;-))

    W AsterCity zamienilem ostatnio zlecenie stale na Polecenie Zaplaty -
    place rachunek mojej mamy mieszkajacej gdzie indziej.
    Zacznaczylem to poniewaz w TPSA tez chcialem uruchomic PZ na dwa
    telefony i na jeden (wspolny z zona) juz TPSA wykonuje PZ a na drugi nie
    chca poniewaz telefon zarejestrowany jest na żonę a placic chce PZ ja z
    rachunku, ktory nie jest wspolny. Czy to nie jest idiotyzm wart
    zapamietania ;-))
    *** blad ***

  • 7. Data: 2002-03-04 15:38:02
    Temat: Re: idiotyczna zmiana numerow kont co miesiac
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    Od jakiegos roku robie Polkomtelowi przelew na ten sam numer rachunku.
    I jakos sobie z tym radza! Jedyne co moze byc istotne, to ze wpalcam
    terminowo.

    Szymon

  • 8. Data: 2002-03-04 18:58:58
    Od: <m...@p...pl>

    Hmm Nr konta bankowego POLKOMTELA to 18201095-501091014
    To co bedzie po tym numerze,po kolejnej "-" to wylacznie ulatwienie dla
    ksiegowosci Polkomtela
    Polecam nr konta klienta (ID KLIENTA)
    Podobnie w IDEI mozna robic w MULTIMEDIA POLSKA czy NETII

    i nic nikt SPECJALNIE recznie nie robi...wszystko jest terminowo ksiegowane
    Od biedy nr faktury, czy tez pelen numer konta jaki jest na rachunku wskazany
    (ten co sie co miesiac niby zmienia) mozna podawac w tytule przelewu

  • 9. Data: 2002-03-04 19:27:02
    Od: Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl>

    <t...@s...pl> writes:

> [...]
    > absolutnie nie mam takiego zamiaru :-). Kolekcjonuję takie
    > kretyńskie przykłady do moich wykładów - czy ktoś trafił na coś

    Panienki z infolinii AsterCiti 'stały' numer na który można wpłacać podają
    bez żadnego problemu.

    --
    ( Marcin Kasperski | Working overtime sucks the spirit and motivation )
    ( http://www.mk.w.pl | out of a team. (Wells) )

  • 10. Data: 2002-03-05 08:48:54
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Marcin Kasperski <M...@a...waw.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:8...@p...odkryta.local...

    > Panienki z infolinii AsterCiti 'stały' numer na który można wpłacać podają
    > bez żadnego problemu.

    AFAIR to w lutowym pismie napisali, ze osoby posiadajace pakiet zintegrowany
    (min. 2 uslugi) moga wplacac na dotychczasowy stary numer.

    Karol