    From: "Piotr K." <r...@d...hoga.and-this-too.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: idiotyczna zmiana numerów kont co miesiąc
    Date: Mon, 4 Mar 2002 10:05:16 +0100

    <t...@s...pl> wrote in message
    news:043e.00000267.3c831535@newsgate.onet.pl...

    > Komu ułatwia??? To jest podstawowe nieporozumienie - systemy informatyczne
    > powinny być wprowadzane w taki sposób, żeby operacje były wugodniejsze dla
    > wszystkich, ale zwlaszcza dla KLIENTÓW - a nie tylko dla informatyków,
    którzy

    Ależ ja sie z tym stwierdzeniem w 100% zgadzam. Nigdy nie zaakceptowałem
    żadnego pomysłu ułatwiajacego pracę informatykom a utrudniającego
    użytkownikom. Co nie zmienia w najmniejszym stopniu tego co napisałem
    wczesniej:

    1. Prowadzony w ten sposób system ułatwia (usługodawcy), a czasem w ogóle
    umożliwia czytelne rozliczanie dokumentów a nie salda. W tym sensie jest to
    wygodniejsze także dla ciebie - zwłaszcza w przypadku wyjasniania kwestii
    spornych. Podałem przykład.
    2. System rozliczeń jest dzięki temu tańszy.

    Inaczej mówiąc - jeśli takich klientów jak ty nie jest zbyt wielu i firma
    sobie z tym radzi - to OK. Jeśli będzie zbyt wielu klientów jawnie
    żądających innego sposobu rozliczania z firmą - to prawdopodobnie w końcu
    zmuszą firmę do zmiany (albo rozszerzenia) systemu - ale w efekcie albo
    usługa będzie droższa, albo zysk usługodawcy mniejszy co prędzej czy później
    i tak doprowadzi do podwyżki (albo opóźni obniżkę) cen. W przypadku zmiany
    systemu - dla wszystkich, w przypadku rozszerzenia systemu - byc moze tylko
    dla tych, ktorzy nie chca się rozliczać tańszą metodą. Tyle.

    PiK