  • 1. Data: 2009-02-12 16:16:25
    Temat: hossa na ropie vs. hossa walutowa
    Od: "tomek" <a...@p...onet.pl>

    a pamiętacie hossę na ropie? wredy mądrale też twierdziły że taniej ropy już
    nie będzie i chwile potem zaczęła się realizacja zysków. Teraz pora na
    waluty.

  • 2. Data: 2009-02-12 16:23:02
    Temat: Re: hossa na ropie vs. hossa walutowa
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "tomek" <a...@p...onet.pl> wrote in message
    >a pamiętacie hossę na ropie? wredy mądrale też twierdziły że taniej ropy
    >już nie będzie i chwile potem zaczęła się realizacja zysków. Teraz pora na
    >waluty.

    Rozumiem ze widzisz kogoś kto chciałby kupić trochę zotówek ? W jakim celu ?
    Ropa to ropa i można było szybko to upłynnić aby zyskać trochę dolarowej
    gotówki na czas kryzysu ...
    A "złoty" ? to tylko jakaś tam lokalna waluta...dopóki nie bedzie na to
    popytu to zostanie tam gdzie jest przez jakiś czas....

    george

  • 3. Data: 2009-02-12 16:42:19
    Od: "tomek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A "złoty" ? to tylko jakaś tam lokalna waluta...dopóki nie bedzie na to
    > popytu to zostanie tam gdzie jest przez jakiś czas....

    a to zależy kto stoi po stronie, która zainteresowana jest zaniżeniem
    wartości złotego. jeśli stoi za tym duży spekulacyjny inwestor to świadomie
    dąży do maxymalnego obniżenia wartości złotówki, realizacji zysku z waluty i
    ponownego zakupu przecenionych polskich akcji.

  • 4. Data: 2009-02-12 17:18:21
    Od: "Virck" <V...@v...net>

> [...]
    > świadomie dąży do maxymalnego obniżenia wartości złotówki, realizacji
    > zysku z waluty i ponownego zakupu przecenionych polskich akcji.

    I stoi...Tu nie ma watpliwosci...Ale rozliczenie kontraktow jest dopiero w
    czerwcu....I do tego czasu zlotowka poleci jeszcze z 30% jak im bedzie
    pasowac....A potem zroluja i tyle zobaczysz dolara ponizej 3,5zl co swinia
    ksiezyc.....

  • 5. Data: 2009-02-12 17:43:32
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Virck" <V...@v...net> wrote in message

> [...]
    > czerwcu....I do tego czasu zlotowka poleci jeszcze z 30% jak im bedzie
    > pasowac....A potem zroluja i tyle zobaczysz dolara ponizej 3,5zl co swinia

    masz jakieś dane dotyczące zapadanie opcji ? skąd czerwiec ?
    wiekszość zawierali lipiec / sierpen ... licząć 6miechów wypada styczeń /
    luty
    gzdies przeczytalem ze najdalsze to gdzieś 10.2010 ale kompletnie nie znam
    wolumenu.
    Przydałby sie wykres słupkowy zapadalnosci przy aktualnym kursie ...
    niestety nigdzie nie znalazłem nic podobnego ... tego pewnie i Pawlak nie
    wie

    george

  • 6. Data: 2009-02-12 17:59:34
    Od: "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl>

    Użytkownik "tomek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > świadomie dąży do maxymalnego obniżenia wartości złotówki, realizacji
    > zysku z waluty i ponownego zakupu przecenionych polskich akcji.

    Trochę mylisz przyczynę ze skutkiem.

    Nikt nie będzie obniżał wartości złotego, żeby móc wejść w akcje - ponieważ
    obroty i koszty poniesione dla tego typu manewrów byłyby nieadekwatne.

    Akcje na GPW to piąta woda po kisielu jaka spływa z obligacji tzn. jest
    aukcja na rynku długu i co zostanie z tego spływa ewentualnie na GPW. Waluta
    to jeszcze bardziej "pracochłonna" niż obligacje kwestia - policz ile byś
    musiał wydać na obniżenie spekulacyjne złotego, żeby osiągnąć zysk na GPW
    (obrót nie pozwoliłby wejść Ci w rynek na tyle żeby pokryć koszty).
    --

    P a l m @

  • 7. Data: 2009-02-13 10:19:14
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    george pisze:
> [...]
    > A "złoty" ? to tylko jakaś tam lokalna waluta...dopóki nie bedzie na to
    > popytu to zostanie tam gdzie jest przez jakiś czas....

    Chyba, ze stanie sie nagle super stabilna.
    Nie ma znaczenia jaka waluta ma sentyment. Wazne by miała.