  • 1. Data: 2009-02-12 15:07:02
    Temat: opcje walutowe - kilka pytan poczatkujacego :)
    Od: "marko" <m...@N...pl>

    Witam,

    Poczytalem troche o opcjach walutowych, od paru dni bawie sie na rachunku
    demo XTB, w zwiazku z tym mam kilka pytan, bo nie wszystko jest jeszcze dla
    mnie jasne.

    Jak wyglada kwestia plynnosci tego rynku? Czy w kazdej chwili mozna kupic
    dowolna ilosc opcji? Czy zdarza sie tez tak, ze w danej chwili nie mozna gdy
    nie ma sprzedajacych? Czy moze sprzedajacych stricte nie potrzeba gdyz to
    jest jeszcze bardziej abstrakcyjnie rozwiazane?

    Sa jakies istotne roznice pomiedzy gra na demo, a realna? (opoznienia
    wykonania tranzakcji etc.)

    Czy kupiona opcje mozna zamknac w dowolnej chwili samemu i zrealizowac
    zysk/strate przed terminem wygasniecia? W rachunku demo cos takiego nie
    stanowi problemu, aczkolwiek nie wiem jak to sie ma do rzeczywistych
    warunkow i czy pociaga za soba jakies dodatkowe konsekwencje.

    Czy mozecie jakies dobre ksiazki/opracowania polecic o opcjach walutowych i
    o strategiach inwestycyjnych na tym instrumencie?

    Czy jest gdzies dostepne archiwum kursow walut (moze byc platne) - nie tylko
    kurs dnia, ale wszystkie kursy (zmiany kursow) w ciagu dnia z ostatniego
    roku przynajmniej, zwlaszcza mnie interesuje dla USDPLN, EURPLN i USDEUR.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-12 15:27:41
    Temat: Re: opcje walutowe - kilka pytan poczatkujacego :)
    Od: p <p...@g...com>

    On 12 Lut, 16:07, "marko" <m...@N...pl> wrote:
    > Poczytalem troche o opcjach walutowych, od paru dni bawie sie na rachunku...

    Zanim przelejesz pieniądze na jakąkolwiek platformę radzę poczytać
    trochę z poniższych linków:

    http://www.skarbiec.biz/pdf/forex.pdf
    http://blogi.bossa.pl/?p=800
    http://www.forex.nawigator.biz/dyskusje/viewforum.ph
    p?f=4&sid=6c427d1fa2a2cf1daa16a1fd668e50d3

    pozdrawiam