  • 1. Data: 2005-03-12 09:38:50
    Temat: gwarancja bankowa
    Od: "kacalka" <k...@o...pl>

    Witam

    Mam zamiar tworzyc maly biznesik - franczyza. Franczyzodawca wymaga wplaty
    25 tys kaucji lub gwarancji bankowej na wypadek, gdyby mi przyszlo do glowy
    zwiac z towarem.
    W jakim banku pytac o taki produkt? Pytalem na razie w mBanku i w Slaskim i
    nie potrafili mi pomoc.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-03-12 11:47:14
    Temat: Re: gwarancja bankowa
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kacalka" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwiac z towarem.
    > W jakim banku pytac o taki produkt? Pytalem na razie w mBanku i w Slaskim

    Że w mBanku nie słyszeli o gwarancji bankowej to jeszcze zrozumiem ale że w
    Śląskim to już dziwne. Ale pytałeś na obsłudze firm??

    Darek

  • 3. Data: 2005-03-12 12:12:14
    Od: "kacalka" <k...@o...pl>

    "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> wrote in message
    > Że w mBanku nie słyszeli o gwarancji bankowej to jeszcze zrozumiem ale że
    > Śląskim to już dziwne. Ale pytałeś na obsłudze firm??

    Rozmawialem z bardzo mila pania dyrektor jednego z oddzialow BSK. Mowila cos
    o nowych produktach bankowych dla mikroprzedsiebiorstw, ktore weszly od
    marca. Ostatecznie wyszlo na to, ze gwarancji nie maja, ale zaproponowali mi
    otwarcie linii kredytowej i zablokowanie na niej w/w kwoty. Pachnie mi to
    jakas kombinacja, dlatego pytam czy ktos nie slyszal o produkcie co sie
    nazywa stricte "gwarancja bankowa".
    Dodam jeszcze, ze:
    - rachunek firmy mam w mBanku i nie bardzo chce mi sie go przenosic bo
    jest tani i wygodny
    - ten towar i lokal i tak bedzie musial byc ubezpieczony na wszystkie
    mozliwe sposoby lacznie ze stalym monitoringiem pomieszczen, wiec ta
    gwarancja jest tylko na wypadek gdyby cos mi sie chcialo do raczek
    przykleic, co zakladam, ze sie nigdy nie stanie, bo spodziewam sie, ze
    znacznie wiecej na tym w przyszlosci zarobie niz moglbym ukrasc ;)

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-12 14:42:15
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

> [...]
    > przykleic, co zakladam, ze sie nigdy nie stanie, bo spodziewam sie, ze
    > znacznie wiecej na tym w przyszlosci zarobie niz moglbym ukrasc ;)

    ja niewyobrazam sobie zbytnio dawanie gwarancji przez bank, w ktorym nie
    masz nawet konta - no to on moze dac gwarancje do wysokosci w jakiej cie
    zna - czyli tylko do zera :-)
    o gwarancje bankowa nalezy wystepowac do banku, w ktorym ma sie konto oraz
    staz, na podstawie ktorego taka gwarancje mozna wystawic i okreslic
    wiarygodnosc klienta
    zwroc sie wiec do mbanku w ktorym masz konto o taka gwarancje - tyko przed
    telefonem radze sie mocno uspokoic :-)) ale moze sie myle :-)
    sama lokata czy tez linia kredytowa ktora Ci zaproponowano jest i tak mocno
    ryzykowna dla banku, wiec nawet dziwie sie, ze chcieli Ci ja dac ot tak na
    wejscie bez rozeznania o kliencie, chyba ze jednak jakos mialo to miejsce
    a wystarczy w google dac - aby zobaczyc, ze kazdy prawie bank ja ma w
    ofercie, tylko ze dla nowego klienta to raczej taniej niz zazadany przez
    Twojego kontrahenta - chyba nie wyjdzie
    .

  • 5. Data: 2005-03-12 15:58:51
    Od: "Tomek Dygała" <a...@s...pl>

> [...]
    > do glowy
    > zwiac z towarem.
    > W jakim banku pytac o taki produkt? Pytalem na razie w mBanku i w

    he he
    w sierpniu też przez to przechodziłem. Zapewne piszesz z wrocławia?
    Bujałem się od banku do banku żeby zainteresować kogoś wydaniem
    gwarancji na 5000euro, zabezpieczonej gotówką. Gdyby chodziło o
    gwarancję na 500.000 euro to spoko ale po tak mały zarobek nikt się
    nie chciał schylić.
    W koncu udało się: Millenium (na Piłsudskiego, prawie vis a vis
    dworca).

    Tylko że pamiętaj że gwarancję będziesz miał wydaną tylko i
    wyłącznie pod pełne zabezpieczenie, więc tak czy tak tę kwotę 25 tys
    musisz gdzieś zablokować.
    W banku, możesz zrobić lokatę na zabezpieczenie - ale pamiętaj że
    odsetki od lokaty to jedno a prowizję od gwarancji też musisz
    płacić.

    pzdr.
    Tomek D
    --
    Mój adres: http://cerbermail.com/?z2zDEcPbJl
    http://www.niedzwiadek.strefa.pl

  • 6. Data: 2005-03-12 16:01:31
    Od: "Tomek Dygała" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Krab" <_...@k...pl__> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktorym nie
    > masz nawet konta - no to on moze dac gwarancje do wysokosci w

    a ja sobie wyobrażam.
    I tak żaden bank nie da gwarancji bez pełnego zabezpieczenia.
    Jeśli dajesz 100% zabezpieczenia w gotówce to spoko.

> [...]
    > konto oraz
    > staz, na podstawie ktorego taka gwarancje mozna wystawic i

    a ja zrobiłem odwrotnie.
    Chodziłem od banku do banku szukając takiego który mi udzieli
    gwarancji i tam umiejscowiłem rachunek.

    pzdr.
    Tomek D

  • 7. Data: 2005-03-12 19:20:38
    Od: "kacalka" <k...@o...pl>

    "Tomek Dygała" <a...@s...pl> wrote in message

    > Zapewne piszesz z wrocławia?

    tak

    > Tylko że pamiętaj że gwarancję będziesz miał wydaną tylko i
    > wyłącznie pod pełne zabezpieczenie, więc tak czy tak tę kwotę 25 tys
    > musisz gdzieś zablokować.

    a czy zabezpieczeniem nie moze byc np. zdolnosc kredytowa ?
    Gdybym mial ta gotowke, co ja mialbym przelewac na lokate, ktora bylaby
    zabezpieczeniem, to bym sie nie chrzanil w gwarancje tylko bym po prost
    wplacil franczyzodawcy ta kaucje i z glowy.

    pozdrawiam.

    P.S. dzieki za namiar na Milenium.
    W poniedzialek zadzwonie do nich.

  • 8. Data: 2005-03-13 07:29:51
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > a czy zabezpieczeniem nie moze byc np. zdolnosc kredytowa ?

    Powiem tak, zabezpieczeniem nie musi być gotówka. Ale spodziewaj się że
    gwarancję wyda Ci bank na góra rok.
    Ale zabezpieczenie będziesz musial dać.

    > Gdybym mial ta gotowke, co ja mialbym przelewac na lokate, ktora bylaby
    > zabezpieczeniem, to bym sie nie chrzanil w gwarancje tylko bym po prost
    > wplacil franczyzodawcy ta kaucje i z glowy.

    No ale zawsze jest takie ryzyko że franczyzodawca "przywłaszczy" sobie
    kasę - będzie np. nieuczciwy lub zbankrutuje.
    Wolałbym jednak wziąć gwarancję pod zastaw środków niż dawać kasę innej
    firmie.

    Darek

  • 9. Data: 2005-03-13 09:33:11
    Od: "jonasz" <d...@n...mail.me>

> [...]
    > zabezpieczeniem, to bym sie nie chrzanil w gwarancje tylko bym po prost
    > wplacil franczyzodawcy ta kaucje i z glowy.

    Ale z tego co widac, to nie masz zdolnosci kredytowej. Moze sprobuj uzyskac
    jakies fundusze EU na rozwoj nowych firm. Sprawdz
    http://www.warr.pl/2005/index.php?s=43&mu=1&m=50 .
    A co kaucji gotowkowej to moze ona nie byc takim zlym rozwiazaniem.
    Oczywiscie jest to zamrozenie gotowki, ale jesli np calkowity koszt
    gwarancji to 3% rocznie, a lokata oprocentowana jest 5% p.a., to moze sie to
    oplacac. Wszystko zalezy od tego na jakich warunkach przyjmuje kaucje
    franczyzodawca i czy np. nie jest ona nieoprocentowana.

  • 10. Data: 2005-03-13 14:42:22
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> writes:

> [...]
    > kasę - będzie np. nieuczciwy lub zbankrutuje.
    > Wolałbym jednak wziąć gwarancję pod zastaw środków niż dawać kasę innej

    To moze jakis rachunek powierniczy?
    Gwarancja to jest jednak troche bez sensu (dla klienta, bo dla banku
    oczywiscie to jest bardzo korzystne) jesli ktos ma wplacic 100%
    zabezpieczenia. Normalnie gwarancja to jest tak jak kredyt, bank
    ryzykuje.
    --
    Krzysztof Halasa