  • 1. Data: 2008-07-18 10:39:45
    Temat: gdzie trzymać kasę czyli bankowy fund. gwarancyjny
    Od: "głupek z wiochy" <i...@W...gazeta.pl>

    Dzień dobry,

    Powiedzmy, że ktoś ma grubsze kilkadziesiąt tysięcy.

    Bank może zbankrutować, prawda? A bankowy fundusz gwarancyjny mówi:

    "Wysokość gwarancji &#8211; do równowartości 22.500 euro:

    * Jeśli kwota depozytów* nie przekracza równowartości w złotych 1.000
    euro, to jest gwarantowana w całości.
    * Jeżeli wartość depozytów jest wyższa niż równowartość w złotych 1.000
    euro, to wówczas kwota o równowartości 1.000 euro gwarantowana jest w 100%,
    zaś pozostała kwota depozytów, powyżej równowartości 1.000 euro, do
    równowartości 22.500 euro, gwarantowana jest w 90 %."

    Zatem może się zdarzyć, że nie zobaczę wszystkich pieniędzy.

    To może lepiej fundusz pieniężny albo obligacji (teoretycznie nie może
    zbankrutować)?

  • 2. Data: 2008-07-18 16:05:41
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Fri, 18 Jul 2008 10:39:45 +0000 (UTC), głupek z wiochy wrote:

    > Bank może zbankrutować, prawda?

    Polbank EFG, który działa w Polsce jako oddział greckiego banku EFG
    Eurobank Ergasias SA, korzysta z ochrony greckiego funduszu gwarancyjnego
    Hellenic Deposit Guarantee Fund (HDGF). Jego odpowiednikiem, obsługującym
    polskie banki - jest Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG).

    Fundusz HDGF gwarantuje zwrot 100% wartości depozytów do kwoty będącej
    równowartością 20 000 EUR. Gwarancja obejmuje wszystkie depozyty Klienta
    łącznie, bez względu na ich liczbę, walutę czy położenie oddziału lub
    oddziałów banku.

    http://www.polbankefg.pl/p1_7.html

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 3. Data: 2008-07-18 20:48:42
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 18 Jul 2008 10:39:45 +0000 (UTC), "głupek z wiochy"
    <i...@W...gazeta.pl> wklepał(-a):

    >Dzień dobry,
    >
    >Powiedzmy, że ktoś ma grubsze kilkadziesiąt tysięcy.
    >
    >Bank może zbankrutować, prawda? A bankowy fundusz gwarancyjny mówi:

    To trzymaj w różnych bankach. Albo w lepiej - w bankach w różnych krajach.

  • 4. Data: 2008-07-19 08:18:02
    Od: Michał <n...@p...onet.pl>

    Marcin Mokrzycki wrote:

> [...]
    > równowartością 20 000 EUR. Gwarancja obejmuje wszystkie depozyty Klienta
    > łącznie, bez względu na ich liczbę, walutę czy położenie oddziału lub

    To ja pozwolę sobie przytoczyć pewien wątek,który był już poruszany na
    grupie kiedyś,a ta odpowiedź utkwiła mi w pamięci - coś w tym jest :-)
    Do przemyślenia,chyba,że ktoś zna jakieś wyjście z tej sytuacji co robić
    jeżeli taki czarny scenariusz by się potwierdził???

    http://groups.google.pl/group/pl.biznes.banki/browse
    _thread/thread/5d23217755383698/f4bdaacd4f4004ea?lnk
    =gst&q=bankowy+fundusz+gwarancyjny#f4bdaacd4f4004ea

  • 5. Data: 2008-07-19 17:15:03
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    głupek z wiochy wrote:
> [...]
    >
    > Zatem może się zdarzyć, że nie zobaczę wszystkich pieniędzy.
    >
    > To może lepiej fundusz pieniężny albo obligacji (teoretycznie nie może

    Tylko obligacje Skarbu Państwa w takim razie.

  • 6. Data: 2008-07-20 05:42:12
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    Użytkownik "Sheen" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Tylko obligacje Skarbu Państwa w takim razie.

    Przedwojenne obligacje nadal nie sa wykupione.
    Nie ma nic pewnego.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 7. Data: 2008-07-20 14:01:19
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Marcin wrote:
    > Witam
    >
    > Użytkownik "Sheen" <z...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Przedwojenne obligacje nadal nie sa wykupione.
> [...]
    No pewnie, że w finansach i w ogóle w materialnym świecie nie ma nic
    pewnego. Ale jeśli chodzi o aktywa finansowe, to obligacje (polskie z
    racji prostszych procedur i niższych kosztów zakupu) są najbezpieczniejsze.