  • 1. Data: 2008-07-18 10:36:56
    Temat: Kredyt hipoteczny w BGŻ - czy można zmieniać LIBOR
    Od: " foli" <f...@W...gazeta.pl>

    Mam kredyt hipoteczny w BGŻ oprocentowany 4,97% (LIBOR 1 roczny+marża banku
    2%). Czy można zmienić LIBOR 1Y na LIBOR 6M lub lepiej LIBOR 3M? Jakie są
    koszty tej zamiany? Czy może lepiej zrezygnować z usług BGŻ i wziać kredyt
    refinansowy w innym banku? Proszę o informację.

  • 2. Data: 2008-07-18 17:33:35
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik " foli" <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredyt
    > refinansowy w innym banku? Proszę o informację.

    Pewnie szybciej uda ci sie go zrefinansowac w innym banku. Spokojnie
    powinienes zejsc min. do 3.9% (CHF).

    Thomas

  • 3. Data: 2008-07-18 19:19:31
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Pewnie szybciej uda ci sie go zrefinansowac w innym banku. Spokojnie
    > powinienes zejsc min. do 3.9% (CHF).
    >
    > Thomas

    to zalezy od kwoty i LTV...oprocentowanie nie jest brane "z kapelusza"
    po drugie jezeli ww. bank nie ma w ofercie LIBOR 3 lub 6M to zwyczajnie na
    taka zmiane sie nie zgodzi, a refinansowanie
    natomiast moze nie byc oplacalne (dodatkowe przewalutowania)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-07-18 20:27:40
    Od: "Thomas" <a...@b...pl>

    Użytkownik "RobertS" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    >>> 2%). Czy można zmienić LIBOR 1Y na LIBOR 6M lub lepiej LIBOR 3M? Jakie

    > to zalezy od kwoty i LTV...oprocentowanie nie jest brane "z kapelusza"

    Sa banki, gdzie oprocentowane przy refinansowaniu u nich innego kredytu nie
    zalezy od LTV.

    Thomas

  • 5. Data: 2008-07-22 09:55:02
    Od: "mnemotechnik" <c...@N...gazeta.pl>

    foli <f...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Mam kredyt hipoteczny w BGŻ oprocentowany 4,97% (LIBOR 1 roczny+marża banku
    > 2%). Czy można zmienić LIBOR 1Y na LIBOR 6M lub lepiej LIBOR 3M?
    Można zamienić na 6M, nie można zamienić na 3M (był dostępny do grudnia 2007)

    >Jakie są koszty tej zamiany?
    Opłata za aneks 150PLN.

    > Czy może lepiej zrezygnować z usług BGŻ i wziać kredyt
    > refinansowy w innym banku?
    Zawsze można zrezygnować i wybrać inną ofertę. Pamiętaj tylko, że za
    wcześniejszą spłatę w ciągu pierwszych 5 lat jest prowizja 1% min. 50 PLN, do
    tego dochodzą różnice kursowe między kursem sprzedaży (do spłaty) i kursem
    kupna (do wypłaty nowego kredytu). Oprócz tego jeszcze koszty zmian hipotek
    (opłata sądowa za wykreślenie i wpisanie nowych) oraz ubezpieczenie
    pomostowe / podwyższona marża do czasu uprawomocnienia się nowych hipotek (za
    ile, to już zależy od banku, który wybierzesz). W zależności od wybranego
    nowego kredytu może być jeszcze prowizja przygotowawcza, opłata za wycenę
    nieruchomości oraz ubezpieczenie niskiego wkładu własnego.