  • 1. Data: 2003-06-25 11:44:57
    Temat: fundusze inwestycyjne, jak zaczac
    Od: kwarez <k...@p...fm>

    Witam,
    Mam pytanie gdzie szukac materialow/serwisow informacyjnych dotyczacych
    funduszy inwestycyjnych, mam kilkaset zlotych miesiecznie, ktore moge
    odkladac i umyslilem sobie, ze zaczne zbierac na emeryturke korzystajac
    z funduszy inwestycyjnych, ale najpierw chcialbym sie czegos dowiedziec,
    zeby nie wybrac funduszu z powodu ladnej nazwy :).
    Czy mozecie jakos pomoc ??

    Pozdrawiam

    Arek

  • 2. Data: 2003-06-25 11:51:28
    Temat: Re: fundusze inwestycyjne, jak zaczac
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    kwarez wrote:

> [...]
    > z funduszy inwestycyjnych, ale najpierw chcialbym sie czegos dowiedziec,
    > zeby nie wybrac funduszu z powodu ladnej nazwy :).

    Poszukaj w serwisach ekonomicznych i portalach. Podstawowe pojecia i
    zasady dzialania funduszy sa tam opisane..

  • 3. Data: 2003-06-25 11:57:28
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "kwarez" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > z funduszy inwestycyjnych, ale najpierw chcialbym sie czegos dowiedziec,
    > zeby nie wybrac funduszu z powodu ladnej nazwy :).

    1. załóż konto w mbanku
    2. kupuj i sprzedawaj różne jednostki uczestnictwa

    opis funduszy na ich stronach w internecie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-06-25 15:51:40
    Od: "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl>

    > 2. kupuj i sprzedawaj różne jednostki uczestnictwa

    Ile tak średnio da się na tym zarobić? Np. przez pół roku w miarę rozsądnych
    transkacji?
    Boa.

  • 5. Data: 2003-06-25 16:54:44
    Od: "Feanor" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Ile tak średnio da się na tym zarobić? Np. przez pół roku w miarę
    rozsądnych
    > transkacji?
    > Boa.
    W pół roku ok 6,69%

    Pozdr.

  • 6. Data: 2003-06-26 04:18:08
    Od: kwarez <k...@p...fm>

    Dnia 2003-06-25 13:51, Użytkownik Kamil Kosinski napisał:
    > Poszukaj w serwisach ekonomicznych i portalach. Podstawowe pojecia i
    > zasady dzialania funduszy sa tam opisane..

    Podstawowe pojecia i zasady dzialania znam, bardziej interesowaly by
    mnie informacje dotyczace strategii inwestowania i wyboru funduszy itp.

    Pozdrawiam
    Arek

  • 7. Data: 2003-06-26 06:05:11
    Od: "david" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Boa" <b...@b...SPAMEROM_NIE.wroc.pl> napisał w wiadomości

    > Ile tak średnio da się na tym zarobić? Np. przez pół roku w miarę
> [...]
    Różnie. Ja w CitiAkcji wrzuciłem 700zł i w ciągu 2 miesięcy mam już 775zł, w
    GTFI oblig. skarb. wrzuciłem 4000zł i po 2 miesiącach mam 4130zł. najlepiej
    wejdź na http://www.fundusze.mbank.com.pl/tabful.html i sam zobacz jaki zysk
    wypracowoały FI w ost. 3, 6 i 12 miesiącach.

  • 8. Data: 2003-06-26 08:29:56
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    david wrote:

> [...]
    > wejdź na http://www.fundusze.mbank.com.pl/tabful.html i sam zobacz jaki zysk
    > wypracowoały FI w ost. 3, 6 i 12 miesiącach.

    Dotychczasowe wyniki nie stanowia zadnej gwarancji na przyszlosc. Poza
    tym fundusze akcyjne notuja rowniez znaczne spadki notowan, a papierow
    dluznych nie - choc nie sa w stanie w krotkich okresach dac tak duzych
    zyskow jak akcyjne.

  • 9. Data: 2003-06-26 08:33:41
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    kwarez wrote:

    > Podstawowe pojecia i zasady dzialania znam, bardziej interesowaly by
    > mnie informacje dotyczace strategii inwestowania i wyboru funduszy itp.

    Rodzaj funduszu w duzej mierze determinuje strategie inwestowania. Jesli
    chodzi Ci o Twoja wlasna strategie, czyli wybor funduszu/y to sam musisz
    zdecydowac.

  • 10. Data: 2003-06-26 12:48:30
    Od: "david" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Kosinski" <k...@...tak.dalej> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym fundusze akcyjne notuja rowniez znaczne spadki notowan, a papierow
    > dluznych nie - choc nie sa w stanie w krotkich okresach dac tak duzych

    Ja nigdzie nie twierdze że dotychczasowe stopy zwrotu stanowią jakiekolwiek
    gwarancje na przysłość. Pokazuje tylko że na jednych FI można zyskać
    znacznie więcej niż na innych - ale to już jest obarczone odpowiednim
    ryzykiem. A tak w ogóle to polecam przestudiować całość informacji
    znajdujących się na http://www.fundusze.mbank.com.pl/ .