  • 1. Data: 2003-08-29 11:10:08
    Temat: fundusz emerytalny, zmiana
    Od: "Pt" <n...@...pl>

    Rok temu rozpoczalem prace, chcialbym dopiero teraz wybrac osobiscie jakis
    fundusz emerytalny w II filarze.

    Jesli rok temu nic nie wybralem oznacza to ze moje skladki trafialy do ZUS i
    on jest moim funduszem ?

    Czy moge bezproblemowo zmienic fundusz ?

  • 2. Data: 2003-08-29 16:51:25
    Temat: Re: fundusz emerytalny, zmiana
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    Pt wrote:
> [...]
    > fundusz emerytalny w II filarze.
    >
    > Jesli rok temu nic nie wybralem oznacza to ze moje skladki trafialy do ZUS i

    Przez taki okres to powinni Cię już do jakiegoś dolosować. Wydaje mi sie
    jednak, że powinieneś zostać o tym poinformowany.

    > Czy moge bezproblemowo zmienic fundusz ?

    Zmiana wiąże się z opłatą, ale jaką to dokładnie nie pamiętam.

  • 3. Data: 2003-08-31 00:04:13
    Od: "MrMrooz " <m...@N...gazeta.pl>

    Pt <n...@...pl> napisał(a):

    > Rok temu rozpoczalem prace, chcialbym dopiero teraz wybrac osobiscie jakis
    > fundusz emerytalny w II filarze.
    >
    > Jesli rok temu nic nie wybralem oznacza to ze moje skladki trafialy do ZUS
    Tak

    > on jest moim funduszem ?
    Nie, powinien zbierac i przekazac jak zostaniesz do jakiegos
    wylosowany/zapiszesz sie. Jak nie dostales info o losowaniu, to byc moze ZUS
    nie wie ze pracujesz? Np. nie sa placone skladki, sa jakies bledy w
    dokumentach? Wydaje mi sie, ze przez rok to chyba byly jakies losowania, nie
    wiem jak czesto sie odbywaja.

    > Czy moge bezproblemowo zmienic fundusz ?
    Raczej tak, przy czym zmiana po 2 latach pobytu w jednym jest bezplatna,
    wczesniej bulisz - do 200 PLN - czym wczesniej zmieniasz, tym wiecej.

    POzdrawiam
    Michal M