  • 1. Data: 2005-12-21 21:59:36
    Temat: firmowa karta mastercard
    Od: "rk" <b...@m...pl>

    witam,
    dzisiaj dostalem mily prezent od banku w postaci karty mastercard. czy ktos
    moglby mi udzielic informacji, czy tego typu karta, mozna uregulowac
    platnosc za fakture z forma platnosci przelew? widze to w ten sposob, ze
    biore ta fakture, karte, ide do banku, i dokonuje przelewu z karty na konto
    kontrahenta. czy taka operacja jest mozliwa?

    z gory dzieki za odpowiedz,
    rk

  • 2. Data: 2005-12-21 22:06:21
    Temat: Re: firmowa karta mastercard
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

    > dzisiaj dostalem mily prezent od banku w postaci karty mastercard.

    Nie badz naiwny i nie sadz, ze dostaniesz od banku mily bezinteresowny
    prezent. Zastanow sie, czy ta karta jest ci na pewno potrzebna, zanim ja
    uaktywnisz.

> [...]
    > biore ta fakture, karte, ide do banku, i dokonuje przelewu z karty na
    > konto kontrahenta. czy taka operacja jest mozliwa?

    Zasadniczo nie. Chyba, ze wybierzesz karta gotowke i ta gotowka oplacisz
    fakture. Ale zaplacisz jak za zboze.

  • 3. Data: 2005-12-21 22:46:12
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    rk wrote:
> [...]
    > ten sposob, ze biore ta fakture, karte, ide do banku, i dokonuje
    > przelewu z karty na konto kontrahenta. czy taka operacja jest mozliwa?

    Raczej nie. Poza tym oczekujesz odpowiedzi a nawet nie podałeś nazwy banku.

    Tego typu kary przydają się bardzo do płatności codziennych w firmie np.
    paliwo, art. biurowe, przedmioty niezbędne do celów reprezentacyjnych :)
    oraz we wszystkich przypadkach, w których twojemu kontrahentowi nie zależy
    bardzo na płatności gotówką/przelewem.

    --
    Dawid

  • 4. Data: 2005-12-22 00:14:10
    Od: "rk" <b...@m...pl>

    > Raczej nie. Poza tym oczekujesz odpowiedzi a nawet nie podałeś nazwy
    > banku.

    Bank BPH, pakiet Harmonium Active, karta MC Bussiness.

  • 5. Data: 2005-12-22 00:37:18
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    rk wrote:
    > Bank BPH, pakiet Harmonium Active, karta MC Bussiness.

    No to już wszystko wiadomo:
    1. To jest karta obciążeniowa a nie kredytowa, czyli spłacasz całe
    zadłużenie po 30 dniach.
    2. Okazuje się, że możesz dokonywać przelewów na inne rachunki, ale kosztuje
    to 2,5% kwoty przelewu.
    3. Niestety transakcje bezgotówkowe są obciążone prowizją 1,1% (w
    dzisiejszych czasach to raczej mało spotykane). Obliczając roczną nominalną
    stopę oprocentowania wychodzi 13,2%. Kredyt w rachunku jest chyba trochę
    mniej oprocentowany, a karta Maestro nie ma opłat za transakcje
    bezgotówkowe.
    4. Plusem jest pakiet ubezpieczeniowy w cenie.
    5. Mogłeś to wszystko sam sprawdzić na stronie. Wystarczy trochę
    zainteresowania. Tabela opłat i prowizji:
    http://www.bph.pl/res/docs/msp/toip/kbto_karty.pdf

    Podsumowując:
    Można brać jesli dają pierwszy rok za darmo, a później się zobaczy. Jeśli
    dużo podróżujesz to pewnie się przyda.

    --
    Dawid

    P.S.
    Stawiasz piwo za odrywanie mnie od łóżka :)

  • 6. Data: 2005-12-22 06:54:29
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:docsfs$4f2$1@inews.gazeta.pl...

> [...]

    > 3. Niestety transakcje bezgotówkowe są obciążone prowizją 1,1% (w
    > dzisiejszych czasach to raczej mało spotykane).

    Powszechnie spotykane w kartach typu charge.
    To raczej same karty sa niezbyt popularne...

    > Obliczając roczną nominalną
    > stopę oprocentowania wychodzi 13,2%.

    Jak to obliczyles?
    IMO znaaacznie wiecej

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 7. Data: 2005-12-22 08:14:09
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

    > 3. Niestety transakcje bezgotówkowe są obciążone prowizją 1,1% (w
    > dzisiejszych czasach to raczej mało spotykane).

    W kartach typu business to nadal dość powszechny zwyczaj jest...

  • 8. Data: 2005-12-22 09:43:38
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Slawek Kos wrote:
    > Powszechnie spotykane w kartach typu charge.
    > To raczej same karty sa niezbyt popularne...

    No tak. To są minusy skrótowego pisania. Miałem na myśli porównanie z
    "normalnymi" kredytówkami.

    > Jak to obliczyles?
    > IMO znaaacznie wiecej

    W bardzo prosty i ułomny sposób (1,1%x12). Wiem, że oprocentowanie
    rzeczywiste jest sporo większe, ale przy karcie typu charge to jest gdybanie

    --
    Dawid

  • 9. Data: 2005-12-22 10:42:39
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl> napisał w
    wiadomości news:dodsgb$gf7$1@inews.gazeta.pl...

    > W bardzo prosty i ułomny sposób (1,1%x12). Wiem, że oprocentowanie
    > rzeczywiste jest sporo większe, ale przy karcie typu charge to jest
    gdybanie

    lepiej by bylo policzyc dla zakupow zrobionych w polowie miesiaca
    to IMO blizsze prawdy...

    --
    Pozdrowienia
    ---