    From: m...@p...pl (McMac)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: expander + GE
    Date: Wed, 05 Oct 2005 09:16:22 GMT

    On Tue, 04 Oct 2005 14:28:28 +0200, e-radek <e...@w...pl.USUN.TO.PL> wrote:

    >Millenium tak nie robi
    >wzialem kredyt na 100.000 i dostalem 100.000.
    >Wnioskowana kwota zostala przewalutowana na chf w dniu wyplaty wg kursu
    >z tego dnia

    Czyli jeśli kredyt jest wypłacany w transzach, to do momentu wypłaty ostatniej
    transzy, nie wiesz ile tego kredytu tak naprawdę weźmiesz??? A jeśli w końcu
    kwota w walucie przekroczy twoją zdolność kredytową???

    >Zreszta tak mialem zapisane w akcie notarialnym, ze 40 tys juz
    >przelalem, a pozostale 100.000 pojdzie z kredytu.
    >Nie wiem jak mialbym to inaczej zapisac?? ze zbywca dostanie 100.000 ale
    >nie 100 tylko moze wiecej, moze mniej??!!

    To nie zbywca ma problem, tylko ty. Jak wyjdzie więcej, to się cieszysz, a jak
    mniej, to dopłacasz z własnej kieszeni. Czasami można o brakującą kwotę podnieść
    wysokość kredytu. Jest to zresztą standardowe ryzyko kredytów w walucie.

    >Wg goscia z Open finance tylko 2 banki tak robia ( ze wyplacaja inna
    >kwote niz wnioskowana - chyba ze ktos trafi takie same kursy)

    To gościu się myli, bo znacznie więcej niż dwa. Na pewno PKO i Nordea. Chyba
    również GE, BOŚ. A to Millenium to sprawdzę z ciekawości.
    --
    - Maciej Kulawik ----------------