  • 1. Data: 2002-05-09 11:30:48
    Temat: elektroniczny totalitaryzm rozpoczęty
    Od: <r...@p...onet.pl>

    Przygotowania polskich banków do wydawania kart z mikroprocesorem nabierają
    tempa. Wygląda jednak na to, że część z nich wymieni karty "z paskiem" na
    karty "z chipem" bardziej ze strachu, niż w ramach dobrze przemyślanej
    strategii.
    www.e-upr.prv.pl
    Pozdr. R.C.

  • 2. Data: 2002-05-09 12:08:38
    Temat: Re: elektroniczny totalitaryzm rozpoczęty
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 09, 2002 at 01:30:48PM +0200, r...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > tempa. Wygląda jednak na to, że część z nich wymieni karty "z paskiem" na
    > karty "z chipem" bardziej ze strachu, niż w ramach dobrze przemyślanej

    Strachu? Przed czym?

    --

    --w

  • 3. Data: 2002-05-09 12:32:46
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    No pewnie przed tym, że jak nie wymienią, to będą odpowiadać za fraudy

  • 4. Data: 2002-05-09 12:37:06
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 09, 2002 at 02:32:46PM +0200, Luzak wrote:

    > No pewnie przed tym, że jak nie wymienią, to będą odpowiadać za fraudy

    Cytuj list na ktory odpowiadasz, nikt nie jest tak genialny jak Ty
    zeby wiedziec o co Ci chodzi.

    G. beda odpowiadac za frody.

    --

    --w

  • 5. Data: 2002-05-09 14:00:02
    Od: <j...@p...onet.pl>

    Mam genialny pomysł dla Ciebie - przeczytaj poprzedni list...
    wtedy skapujesz o co chodzi. Chyba, ze jest dzisiaj za gorąco...?
    Janek

  • 6. Data: 2002-05-09 14:08:05
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    > Mam genialny pomysł dla Ciebie - przeczytaj poprzedni list...
    > wtedy skapujesz o co chodzi. Chyba, ze jest dzisiaj za gorąco...?
    > Janek
    >
    > --

    Jak sie nie korzysta z www to wcale nie jest takie oczywiste co jest
    poprzednim postem.

    Karol

  • 7. Data: 2002-05-09 19:28:10
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > tempa. Wygląda jednak na to, że część z nich wymieni karty "z paskiem" na
    > karty "z chipem" bardziej ze strachu, niż w ramach dobrze przemyślanej

    Hmmmm.... Co do strachu, to moze i prawda. Natomiast co do tresci
    artykulu.... najdelikatniej mowiac nieporozumienie, dokladniej sa to
    brednie kompletnego ignoranta.

    Postaram sie uzasadnic ta opinie:

    1. Generalnie powszechne stosowanie plastnosci karta jako taka jest zgodą na
    poddanie sie totalnej kontroli. W imie wygody. dobrowolnie. Im bardziej
    powszechnie stosuje sie platnosci karta, tym bardziej stopien kontroli moze
    byc wyzszy. W pewnym momencie ta dobrowolnosc rowniez zaczyna byc watpliwa -
    placi gotowka ? > brak mu wiarygodnosci kredytowej lub cos chce ukryc.
    2. Czy to bedzie pasek magnetyczny, czy tez karta z chipem nie ma
    najmniejszego znaczenia. Obecnie stosowane karty z chipem raptem tyle sie
    roznia od paskowych , ze :
    sa odporne na skopiowanie,
    sa w stanie stwierdzic czy bankomat jest prawdziwy i
    sa w stanie off-line kontrolowac znajomosc PIN kodu
    autoryzacja transakcji odbywa sie w sposób niepowtarzalny.
    3.Chip w karcie pozwala teoretycznie zrealizowac funkcje portmonetki bez
    przypisanego konkretnego wlasciciela. Portmonetke kupuje w kiosku, przeleje
    pieniazek z innej portmonetki itd...Wiec moglby oznaczac powrot do
    anonymowej platnosci. Raczej taka forma nie zaistnieje, szybciej telefon
    komorkowy przejmie funkcje narzedzia do drobnych platnosci. Mozliwosc
    kontroli rosnie.
    4. Cala sprawa ma jeszcze zupelnie inny wymiar. Chodzi o mozliwosc
    autoryzacji transakcji przez internet. Obecny stan jest taki, ze lansuje sie
    platnosci przez Internet, jednoczesnie w zaden sposob nie zapewnia sie
    bezpieczenstwo w ten sposob dokonanych transakcji. Te rozne "SSL" to czysta
    fikcja. Wymusza sie w ten sposob cicha zgode na kontrole wymiane informacji
    w Internecie. ("W interesie obywateli, by przeciwdziałac oszustwom").

    Vizvary Istvan

  • 8. Data: 2002-05-09 19:57:26
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, May 09, 2002 at 09:28:10PM +0200, Vizvary II Istvan wrote:

> [...]
    > fikcja. Wymusza sie w ten sposob cicha zgode na kontrole wymiane informacji
    > w Internecie. ("W interesie obywateli, by przeciwdziałac oszustwom").

    Ta kwestia to akurat dosc szybko bedzie rozwiazana, i wcale nie metoda
    'daj kazdemu posiadaczowi czytnik karty chipowej'.

    --

    --w

  • 9. Data: 2002-05-09 20:06:51
    Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl>

    "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> wrote in message

    > Ta kwestia to akurat dosc szybko bedzie rozwiazana, i wcale nie metoda
    > 'daj kazdemu posiadaczowi czytnik karty chipowej'.

    ?
    Prosze o szczegoly!
    Vizvary

  • 10. Data: 2002-05-09 22:07:46