  • 1. Data: 2009-01-08 10:15:17
    Temat: dziura budzetowa
    Od: Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu>

    http://ft.onet.pl/10,19383,amerykanski_deficyt_najwi
    ekszy_od_czasu_ii_wojny_swiatowej,artykul.html
    pisza, ze USA ma 10% kontrolowanego dlugu.
    Ile to jest u nas corocznie?

    Chodzi mi o to czy przypadkiem patrzac na te dane polska złotówka nie
    jest pewniejszą inwestycją niż amerykański dolar.

  • 2. Data: 2009-01-08 10:45:23
    Temat: Re: dziura budzetowa
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    >
    > Chodzi mi o to czy przypadkiem patrzac na te dane polska złotówka nie
    > jest pewniejszą inwestycją niż amerykański dolar.

    a to faktycznie ciekawostka .....

    http://ft.onet.pl/10,19383,amerykanski_deficyt_najwi
    ekszy_od_czasu_ii_wojny_swiatowej,artykul.html
    "[...] W środę, organ nadzorujący krajowy budżet ostrzegł, że deficyt
    budżetowy Stanów Zjednoczonych wyniesie prawdopodobnie 1 bilion 200
    miliardów dolarów [...]

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stany_Zjednoczone

    "[...] Dane z 2006
    dochody: 2,409 bln USD. [...]

    Ciekawe jakie są dane na 2008 rok ....

    Gdyby przyrównać to do Polski z lat 2006 - 2008 to mniej więcej wygląda to
    tak:

    Budżet Deficyt procentowo

    Polska ~250 mld zł ~25 mld zł ~10%

    Dr.Endriu

  • 3. Data: 2009-01-08 11:03:28
    Od: Mariusz Drabak2 <m...@m...net.eu>

    Dr.Endriu pisze:
> [...]
    >
    > a to faktycznie ciekawostka .....

    > Gdyby przyrównać to do Polski z lat 2006 - 2008 to mniej więcej wygląda to

    Chodzi o rating USA. USA maja teraz chyba maksymalny jaki można miec
    wręcz bazowy, Polska oczywiście nie. Czy nam chcą zwiększyc czy im obnizyć?