  • 1. Data: 2006-07-14 20:41:03
    Temat: doliczanie x% do ceny w przypadku platnosci karta
    Od: "vaino" <v...@p...onet.pl>

    czesto spotykam sie z tym, ze sprzedawca zastrzega sobie doliczenie 2.5 - 3% w
    przypadku platnosci karta. niektorzy sciemniaja, ze jest to jakas 'oplata za
    zabezpieczenie transakcji karta', inni wprost mowia, ze przerzucaja prowizje na
    klienta.

    czy takie dzialanie jest OK? z punktu widzenia prawa oraz umow, ktore zawieraja
    z agentami rozliczeniowymi?

    pamietam, ze dobre pare lat temu agenci rozliczeniowi twierdzili, ze w takich
    przypadkach rozwiazuja umowy

  • 2. Data: 2006-07-14 21:06:37
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

> [...]
    > z agentami rozliczeniowymi?
    >
    > pamietam, ze dobre pare lat temu agenci rozliczeniowi twierdzili, ze w takich

    W USA karane surowo, w Polsce Polcardy i inne badziewia maja to gdzies.
    Ja odmawiam doplat za takie numery i nie kupuje u takich zlodzieji.
    Moze jeszcze mi dolicza oplate abonamentowa za konto bankowe, gdzie wplaca
    pieniadze, ktore im zaplace za towark/usluge?

  • 3. Data: 2006-07-14 21:19:20
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    vaino wrote:
> [...]
    > zabezpieczenie transakcji karta', inni wprost mowia, ze przerzucaja prowizje na

    Nie jest, ale co im zrobisz.

  • 4. Data: 2006-07-14 21:38:16
    Od: AK Drake <a...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Nie jest, ale co im zrobisz.

    nie kupować ???

    --
    AK Drake

  • 5. Data: 2006-07-15 07:20:25
    Od: "Robert.I" <T...@i...pl>

    vaino (news:6cd8.000001a0.44b8015f@newsgate.onet.pl)
    Napisał(a):
> [...]
    > zawieraja z agentami rozliczeniowymi?
    > pamietam, ze dobre pare lat temu agenci rozliczeniowi twierdzili, ze w

    Działanie bezprawne. Ale wiem że obchodzone... Po prostu, jeśli napiszą, że
    przy płatności gotówką masz bonus 1%, to już będzie ok.

    R.

  • 6. Data: 2006-07-15 07:27:49
    Od: "k...@g...pl" <k...@g...pl>

    Niedawno płaciłem kartą za zakupy w sklepie internetowym Hoopla.
    Przy wyborze zapłaty kartą była informacja, że przy tego rodzaju
    płatności do ceny dolicza się 2,8% z tytułu obsługi transakcji.
    Czy sklepy internetowe mają takie prawo do doliczania opłaty?

  • 7. Data: 2006-07-15 07:34:09
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 15 lip o godzinie 09:20, na pl.biznes.banki, Robert.I napisał(a):

    > Działanie bezprawne. Ale wiem że obchodzone... Po prostu, jeśli napiszą, że
    > przy płatności gotówką masz bonus 1%, to już będzie ok.

    Hmmm... masz towar na półce z *ceną*. Przy wejściu do sklepu są umieszczone
    loga kart kredytowych. Nie ma przy tym wzmianki o np. limicie od której
    przyjmują płatność kartą czy też że doliczają jakąś marże.

    I teraz bierzesz towar z półki z *daną ceną* - podchodzisz do kasy i ....
    co zrobisz jak Ci kasjerka zacznie doliczać jakieś koszty?
    :))))
    Pytanie czysto retoryczne - ponieważ musi Ci sprzedać towar za ceną za jaka
    była wystawiona oferta - czyli cenę z półki.
    Jeżeli nie będzie Ci chciała wydać towaru - informujesz IH, wzywasz policję
    - handel to handel - jako klient musisz zostać obsłużony (chyba że
    spełniasz przesłanki żeby nie zostać obsłużony/wpuszczony - np. kluby
    członków YYY gdzie są karty członkowskie i jest to zamknięte) - ale wtedy
    to nie jest ofertą publiczną.

    Reasumując - pod względem prawnym taki sklep/kasjer nadstawia się okrutnie
    pod pręgierz nie finalizując tej transakcji.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany
    http://www.elektro-instal.com/smieszne/

  • 8. Data: 2006-07-15 09:43:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 15 Jul 2006 09:34:09 +0200, Artur Ch. napisał(a):

    > Hmmm... masz towar na półce z *ceną*. Przy wejściu do sklepu są umieszczone
    > loga kart kredytowych. Nie ma przy tym wzmianki o np. limicie od której
    > przyjmują płatność kartą czy też że doliczają jakąś marże.

    A na metce nie jest napisane "Cena" tylko "Cena gotówkowa". :> W zasadzie
    wystarczyłoby nawet "Cena od:"...

    > I teraz bierzesz towar z półki z *daną ceną* - podchodzisz do kasy i ....
    > co zrobisz jak Ci kasjerka zacznie doliczać jakieś koszty?
    >:))))

    Zapłacisz cenę gotówkową gotówką, albo cenę bez rabatu - kartą :)

    > Pytanie czysto retoryczne - ponieważ musi Ci sprzedać towar za ceną za jaka
    > była wystawiona oferta - czyli cenę z półki.

    A jeśli odtwarzacz DVD ma karteczkę "Promocja! W zakupie z telewizorem
    odtwarzacz za 1zł" to będziesz twierdził, że masz prawo kupić go za 1zł? :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 9. Data: 2006-07-15 09:58:18
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    Robert.I napisał(a):
    > vaino (news:6cd8.000001a0.44b8015f@newsgate.onet.pl)
    >
    > Działanie bezprawne. Ale wiem że obchodzone... Po prostu, jeśli napiszą, że
    > przy płatności gotówką masz bonus 1%, to już będzie ok.

    Nie nazywałbym tego bezprawiem - prawo do umów kupna sprzedaży nie
    powinno wtrącać się na takim etapie.

    Sprzedawca, który przy wyciągnięciu karty mówi, że należy się coś ekstra
    - to zwykły, pardon, chuj - chociaż lewackie prawo go nie karze.

    Natomiast sprzedawca, który obniża cenę przy płatności gotówką - jest
    OK, bo płaci się mniej, niż myślało, że zapłaci w chwili podejmowania
    decyzji o zakupie.

    To opcja uczciwa - inne opcje różne taktyki salami, "optyki" z Brooklynu
    - to szwilndle, choć formalnie legalne.

    Pzdr: Witek

  • 10. Data: 2006-07-15 14:34:32
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 15 lip o godzinie 11:43, na pl.biznes.banki, Jacek Osiecki
    napisał(a):

    > A na metce nie jest napisane "Cena" tylko "Cena gotówkowa". :> W zasadzie
    > wystarczyłoby nawet "Cena od:"...

    Pleciesz tylko dla samego plecenia - czy też nie masz pojęcia o ustawie o
    cenach?
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2001/1050.htm

    > Zapłacisz cenę gotówkową gotówką, albo cenę bez rabatu - kartą :)

    Dobrze że zbliża sie lekkie ochłodzenie - tobie to powinno pomóc - w
    przeciwnym przypadku twój przypadek należy określić jako krytyczny.

    > A jeśli odtwarzacz DVD ma karteczkę "Promocja! W zakupie z telewizorem
    > odtwarzacz za 1zł" to będziesz twierdził, że masz prawo kupić go za 1zł? :)

    Polecam zapoznanie się ze *stanem prawnym* bo o handlu i prawie to ty
    najmniejszego pojęcia nie masz.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423