  • 361. Data: 2015-01-20 23:26:14
    Temat: Re: dobicie frankowców
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Akurat na to nie jest trudno samemu wpaść pod warunkiem, że się CHCE
    > odpwowiedzieć na pytanie które "kontrolnie" zadawałem.[1]
    > KJ
    > [1] co zrobisz jak będziesz się musiał przeprowadzić a franek będzie
    > po 3 PLN?

    No to ci odpowiedziałem - oczekiwałbym ze doradca w banku takie kwestie mi
    wyjasni zamiast mamic niskimi ratami i 0 ryzykiem...

  • 363. Data: 2015-01-20 23:26:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > Czyli jak u buka przegram, to zostałem oszukany, a jak wygram, to
    > wszystko jest OK. To chciałeś napisać?

    Jeżeli buk bedzie ci mówił, ze prawdopodobienstwo wygranej to 50% a tak
    naprawde to jest 10% to dokładnie tak.

  • 362. Data: 2015-01-20 23:26:15
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotrek p...@p...na.berdyczow.info ...

    > Hint:
    > odpowiadałem na post Budzika, który napisał między innymi "Widziałes
    > umowe kredytu hipotecznego? Jestes pewien, ze kazdy jest w stanie
    > zrozumiec cała tresc?"

    Tresc to równiez to co sie dzieje własnie w takich sytuacjach jak dzis.

  • 364. Data: 2015-01-20 23:26:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

> [...]
    > pokrótce napiszę, co się stanie jeśli 0,7 mln kredytów CHF pójdzie do
    > piachu.
    > Parę mniejszych banków typu Getin będzie musialo zostać
    > dokapitalizowane. Zgadnij czyimi pieniędzmi.
    > W kolejnych trzeba będzie włączyć tryb oszczędny co pewnie skończy się
    > zwolnieniem ok 10-20 tys osób. Części z nich trzeba będzie zapłacić
    > wcześniejsza emeryturę, zasiłek dla bezrobotnych itp.
    > Oszczędności dotkną też innych produktów prowadzonych przez banki -
    > przez co spadną zamówienia na reklamy, usługi, itp dla banków.

    Czyli co? Oszukali ale w imie wyzszego dobra jest ok?

    > Naprawdę koszt operacji pomagania frankowiczom może spowodować dużo
    > większe koszty społeczne tej operacji.

    Może. Ale nie ma sprawy - na razie słysze w TV ze banki rzna głupa wiec bez
    pozwu zbiorowego sie nie obedzie.

    > Dlatego nawet jeśli banki zostaną zmuszone do jakichś dużych ustępstw,
    > koszty poniesie całe społeczeństwo.

    I co ja mam ci odpowiedziec? Frankowicze to tez spoleczenstwo.
    I ta czesc spoleczenstwa została oszukana.

    > Bo to złodziej. I pijak! Bo każdy pijak to złodziej!

    Kto? Cos piłes zanim napisałes?

  • 365. Data: 2015-01-20 23:26:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik S a...@w...pl ...

    > Tylko, że w 2008 roku mieszkanie w Gdańsku w ciekawej dzielnicy,
    > dobrze skomunikowanej, nowe to 12.000zł/metr kosztowało. Kawalerka
    > oczywiście, a nie 100m2. Ale i dziś za takową trzeba dać jakieś 7000.
    > Oczywiście można na śmietniku (Szadółki) czy jakimś wygwizdowie pewnie
    > taniej , ale wiesz... skoro miało być na 30 lat to tym bardziej nie
    > mogło byś o najniższym standardzie. Możliwości remontowe zadłużonego
    > są wątpliwe, a jakbyś kupił ruderę to mogłaby się rozpaść do czasów
    > spłaty.

    Wez przestań rozmawiamy o mieszkaniach ktore na górce kosztowały powiedzmy
    6.000 za metr.
    Nikt komu mogło brakować na mieszkanie nie kupował apartametów po 12.000 za
    metr.

  • 366. Data: 2015-01-20 23:26:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pete n...@n...com ...

    > A to już handel walutą został spenalizowany?

    Rozumiem, ze mozesz sie z nim nie zgadzac, ale 5 dniowa dyskusja i nawet
    mojego zarzutu nie zrozumiałes?

  • 367. Data: 2015-01-20 23:27:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2015-01-20 o 22:31, S pisze:

    > Heh... Woli Pan mieć jeszcze 350.000zł kredytu w CHF czy 150.000zł w
    > PLN? ;-)

    To poproszę dopłacić 25 tyś.

    > Czyli nie potrafisz wskazać?

    Ja wim, że były. To Ty masz z tym problem.

    > Czas pokazał... dla banków.

    Bank na jednym i drugim zarabia pi*drzwi tyle samo. Bo każdy kredyt
    walutowy musi zabezpieczyć na drugą nogę. Więc jeśli zyskuje więcej na
    kredytach, to traci na zabezpieczeniu. I odwrotnie.

    > To nieprawda. Aby być hazardzistą musisz najpierw zawrzeć takowy zakład
    > z bukmacherem, którym bank być nie może. Popełniasz błąd logiczny.

    Bank się zabezpieczył na wypadek spadku kursu. Kredytobiorca nie.
    Licząc, że szczęście dopisze przez 30 lat. No i się przejechali.
    Bank jest jak krupier. Rozdaje karty i zarabia prowizję.

    > Pokazuje Ci nowe standardy banków. Abyś zrozumiał, że to był celowy zabieg.

    Koniec rozmowy z mojej strony, bo to niema najmniejszego sensu.

    --
    Pete

  • 368. Data: 2015-01-20 23:30:41
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > No to ci odpowiedziałem - oczekiwałbym ze doradca w banku takie kwestie mi
    > wyjasni zamiast mamic niskimi ratami i 0 ryzykiem...

    A ja oczekiwałbym nieco własnego rozumu przy braniu tego rodzaju
    zobowiązania. W końcu nie jesteśmy dziećmi, które trzeba niańczyć?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 369. Data: 2015-01-21 01:12:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 20 Jan 2015 22:26:17 GMT, Budzik napisał(a):
> [...]
    > 6.000 za metr.
    > Nikt komu mogło brakować na mieszkanie nie kupował apartametów po 12.000 za

    A gdzie tyle kosztowaly ?
    Nie pamietam dokladnie, ale we Wroclawiu to tak szly te mieszkania w
    gore, szly, jakby sie zatrzymac nie mialy. 12 tys chyba nie bylo, z
    jednym wyjatkiem, ale wcale nie dziwne, ze ludzie zgrzytali zebami,
    zaciskali pasa .. i podpisywali. Bo nie wiadomo ile nastepne bedzie
    kosztowac. Dwukrotnie chyba nie bylo, ale tak z 1.5 raza to mogly
    spasc.

    J.

  • 370. Data: 2015-01-21 08:02:04
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2015 17:53:04 +0100, S wrote:

    > Ale zastanów się... Mając do wyboru taniej i drożej za ten sam efekt
    > (mieszkanie) wybierasz... drożej? Ktoś ich przekonał, że albo nie
    > dostaną kredytu w ogóle, albo dostaną w CHF. Taki dano im "wybór".

    Ale ja nie z teoretyków. Te kredyty brano, bo *były* tańsze (niektóre
    dalej są) i można było dostać więcej kasy.

    > Nie wiem ile ich udzielono, ale jeśli się na nie powołujesz to napisz
    > proszę ile osób w to weszło i czy też waluta poszła 250%. Sam zrozumiesz.

    Aha. Czyli taki z Ciebie analityk. ,,Sam se napisz''. :-)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns