  • 1. Data: 2004-04-18 12:25:37
    Temat: dlugosc tytulu przelewu (ilosc znakow)
    Od: "janke" <j...@p...onet.pl>

    witam
    czy są jakieś normy, ustalenia, ograniczenia w ilości znaków lub długości
    tytułu przelewu/płatności/wpłaty?
    czy też nie ma - i tak na przykład w jednym banku przelew "wyjdzie" z
    tytułem XX-literowym, a w innym ten sam przelew "wejdzie" obcięty o kilka
    znaków/liter?
    czy jest to może ustalone (przyjęte) jak u np. operatorów komórkowych
    /sms/, ujednolicone?

    zastanawiam się tak, chcąc nadać przelew za fakturę z TP SA: tu tytuł
    płatności to 32 cyfry (ze spacjami pomiędzy, których już nie liczę), ale
    chcę też dodać w tytule nr faktury za którą przelewam, a to kolejne 18
    znaków.
    a gdyby jeszcze dla lepszego "odczytania" przelewu w banku dodać moje imię
    i nazwisko to wyjdzie... no właśnie - nie za dużo?
    co wpisujecie płacąc za TP SA? tylko tytuł płatności, 32 cyfry? starczy?

    zbyszko janke

  • 2. Data: 2004-04-18 12:29:45
    Temat: Re: dlugosc tytulu przelewu (ilosc znakow)
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c5ts3l$k5h$...@n...onet.pl,
    janke <j...@p...onet.pl>:

    > czy są jakieś normy, ustalenia, ograniczenia w ilości znaków lub
    > długości tytułu przelewu/płatności/wpłaty?

    4 x 35 znaków (czyli 140)

    > co wpisujecie płacąc za TP SA? tylko tytuł płatności, 32 cyfry?
    > starczy?

    Nic nie musisz. Nasza TP SA ma juz zindywidualizowane rachunki. I tak nikt
    ani nic tego nie przeczyta ;)

    Ale generalnie to wpisac ten numer dlugi, co odpowiada kodowi paskowemu w
    tytule.

    --
    Robert

  • 3. Data: 2004-04-18 13:50:31
    Od: "Leon" <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>

    Użytkownik "RobertSA" <u...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:c5tscg$fsu$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > ani nic tego nie przeczyta ;)
    >
    > Ale generalnie to wpisac ten numer dlugi, co odpowiada kodowi paskowemu w

    Pytalem sie w TPSA czy dlugi numer czy tylko nr faktury powiedziano ze tylko
    i wylacznie wystarczy im numer faktury, ale widac czy wpisze sie pozycje
    tytlem czy pozycje nr faktury jest dla nich wszystko jedno...
    Ale trzeba im przyznac ze maja cholernie dlugi czas ksiegowania... Wplacalem
    5.04 pieniadze zapewne dostali elixirem 06.04 a zaksiegowali dopiero po
    swietach...

    Pozdr,
    Leo

  • 4. Data: 2004-04-18 14:23:24
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    c...@n...elartnet,
    Leon <l...@w...to.i.to.casper.it.pl>:

    > Ale trzeba im przyznac ze maja cholernie dlugi czas ksiegowania...

    Polecam polecenie zaplaty.

    --
    Robert

  • 5. Data: 2004-04-18 15:54:08
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 18 Apr 2004 16:23:24 +0200, "RobertSA"
    <u...@o...pl> wrote:

    >Polecam polecenie zaplaty.

    coś Ty, dawać TPsie prawo obciążania rachunku? Wiem, można odwołać
    zgodę, ale po co...
    Ja od września przeszedłem z ISDN na analog i od tego czasu TPSA nie
    jest w stanie wystawić faktury z prawidłową kwotą. Co ciekawe, zawsze
    jest wyższa niż się należy :-)
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2004-04-18 16:17:30
    Od: Radek B <r...@f...inv.pl>

    janke pisze:
    >co wpisujecie płacąc za TP SA? tylko tytuł płatności, 32 cyfry? starczy?

    Trzeba się czytać nauczyć. Na odwrocie rachunku pisze czarno na białym
    co trzeba wpisać.
    Ja wpisuję tylko numer faktury.

    --
    mailto:r...@f...inv.pl
    ! Odpowiadając na priv usuń 'inv.' z adresu !

  • 7. Data: 2004-04-18 16:26:00
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    8...@4...com,
    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>:

    > coś Ty, dawać TPsie prawo obciążania rachunku?

    Tak, dla wygody.

> [...]
    > Ja od września przeszedłem z ISDN na analog i od tego czasu TPSA nie
    > jest w stanie wystawić faktury z prawidłową kwotą. Co ciekawe, zawsze

    Tego rodzaju problemow nie mialem. Moze dlatego, ze w zasadzie place tylko
    goly abonament socjalny, wiec pole do manewru maja male.

    --
    Robert

  • 8. Data: 2004-04-18 18:55:02
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    Sun, 18 Apr 2004 15:50:31 +0200, na pl.biznes.banki, Leon w wiadomości
    <news:c5u8ad.218.1@news.elartnet> napisał(a):

    > Pytalem sie w TPSA czy dlugi numer czy tylko nr faktury powiedziano ze tylko
    > i wylacznie wystarczy im numer faktury, ale widac czy wpisze sie pozycje
    > tytlem czy pozycje nr faktury jest dla nich wszystko jedno...

    Na dobrą sprawę, to można by nic nie pisać :)
    Numer ewidencyjny linii jest zawarty w numerze rachunku bankowego, a
    numer faktury to: fragment numeru ewidencyjnego/miesiąc/rok.
    Jeśli poda się numer ewidencyjny i numer telefonu, to na pewno
    wystarczy, dla własnej wygody można jeszcze podać nazwisko posiadacza
    linii.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 9. Data: 2004-04-18 20:09:01
    Od: "Misha" <m...@g...w.pl>

    > Na odwrocie rachunku pisze czarno na białym co trzeba wpisać.

    Dokładnie :-)

  • 10. Data: 2004-04-20 20:13:55
    Od: "RakS" <0...@0...pl>

    >, to na pewno
    > wystarczy, dla własnej wygody można jeszcze podać nazwisko posiadacza
    > linii.

    Nazwisko posiadacza widnieje zawsze w danych nadawc. Wiec po co drugi raz
    podawac w tresci przelewu???