  • 1. Data: 2006-09-26 13:33:31
    Temat: deregulacja vs liberalizacja
    Od: "mistef" <m...@o...pl>

    Witam,
    mam takowe pytanie...mianowicie czym według Was szanowni grupowicze różni
    sie deregulacja od liberalizacji rynku usług finansowych?
    thx from the mountain
    nieustannie pozdrawiam:)

  • 2. Data: 2006-09-26 18:10:09
    Temat: Re: deregulacja vs liberalizacja
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    mistef napisał(a):
> [...]
    > mam takowe pytanie...mianowicie czym według Was szanowni grupowicze różni
    > sie deregulacja od liberalizacji rynku usług finansowych?

    Dereglacja jest formą liberalizacji rynku telekomunikacyjne.
    Praktcznie można tych słów używać zamiennie w tym kontekście.

    Pozdrawiam,
    MARIO

  • 3. Data: 2006-09-26 18:47:50
    Od: "Wojtek" <j...@N...pl>

    >Dereglacja jest formą liberalizacji rynku telekomunikacyjne.
    >Praktcznie można tych słów używać zamiennie w tym kontekście.

    deregulacja to zniesienie regulacji urzedowych, cen urzedowych.

    liberalizacja to likwidacja monopolu.
    --
    wojtek

  • 4. Data: 2006-09-26 20:05:35
    Od: "Mario" <k...@p...fm>

    Wojtek napisał(a):

    > deregulacja to zniesienie regulacji urzedowych, cen urzedowych.
    >
    > liberalizacja to likwidacja monopolu.

    To jest zbytne zawężenie terminu "liberalizcaji". Zniesienie
    regulacji urzędowych jest również formą liberalizacji.

    MARIO

  • 5. Data: 2006-09-26 20:19:10
    Od: *ZBIG* <z...@o...pl>

    Dnia Tue, 26 Sep 2006 18:47:50 GMT, Wojtek napisał(a):

    > liberalizacja to likwidacja monopolu.

    A demonopolizacja?

  • 6. Data: 2006-09-26 21:21:02
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wojtek" <j...@N...pl> napisał w wiadomości

    > liberalizacja to likwidacja monopolu.

    Ciekawy pogląd. Tradycyjnie zapytam o źródła tej wiedzy.

    Sigurd

  • 7. Data: 2006-09-27 08:49:53
    Od: "Pajchiw" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:efc5jr$ntk$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Wojtek" <j...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawy pogląd. Tradycyjnie zapytam o źródła tej wiedzy.

    Jak to jakie źródła?
    Zawsze te same - polityka ;-)

    Pozdrawiam:
    Pajchiwo

  • 8. Data: 2006-09-28 23:08:20
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik mistef napisał:
    > mam takowe pytanie...mianowicie czym według Was szanowni grupowicze różni
    > sie deregulacja od liberalizacji rynku usług finansowych?

    Niczym.
    Jesli regulacja to w nowomowie politykow ograniczenie
    liberalizmu, to deregulacja jest liberalizacja.

    --
    Pozdrawiam :)
    WOJSAL (Wojciech Sałata)