  • 1. Data: 2002-03-25 21:48:44
    Temat: czy bank odda kase?
    Od: tenesu <t...@n...net>

    Sytuacja jest taka: klient idzie do banku z bankomatem. Potrzebuje 20
    zl. Bankomat wyplaca tylko 50 zl. Klient wyplaca wiec 50 zl. Nie
    ma kwitka bo zepsula sie drukarka. Idzie do stanowiska aby wplacic 30
    zl na konto. Daje dysponentce 30 zl. Dysponentka wpisuje do komputera
    WYPLATE 20 ZL (nie pytajcie dlaczego, tak po prostu bylo) a nie WPLATE
    30 ZL. Daje klientowi kwitek. Klient nie patrzy, co jest na kwitku,
    bierze go i wychodzi. Za 3 dni klient orientuje sie, co jest grane -
    bo sie nie zgadza saldo i jest wyplata z prowizja zamiast wplaty.

    Czy bank odda kase?

    tenesu

  • 2. Data: 2002-03-25 22:16:58
    Temat: Re: czy bank odda kase?
    Od: "calcium300mg" <c...@p...onet.pl>

    "tenesu" <t...@n...net> wrote in message
    > Za 3 dni klient orientuje sie, co jest grane -
    > bo sie nie zgadza saldo i jest wyplata z prowizja zamiast wplaty.
    >
    > Czy bank odda kase?

    O ile pani/pan w kasie nie poszedł za te pieniądze na piwo - to odda :)

  • 3. Data: 2002-03-26 07:51:33
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

> [...]
    > bierze go i wychodzi. Za 3 dni klient orientuje sie, co jest grane -
    > bo sie nie zgadza saldo i jest wyplata z prowizja zamiast wplaty.

    A po co on szedł do tego banku z bankomatem? ;-))))

    Pewnie powiedział dysponentce, że chciał wypłacić 20 zł (a propos tego, że
    chciał to zrobić w bankomacie) i że mu się nie udało. Pani się więc
    zasugerowała i mu wypłaciła. Możesz liczyć tylko na dobrą wolę banku - na
    pewno mają dokładnie przeliczane kasy. Problem w tym, że jeśli takich
    pomyłek jest więcej każdego dnia to trudno będzie zauważyć nadwyżkę 50 zł.
    Dodatkowy morał: na kwitki trzeba patrzeć. Dobrze się nauczyć na 50 zł a nie
    na 50 000 zł.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 4. Data: 2002-03-26 08:04:13
    Od: <m...@p...onet.pl>

    > Pewnie powiedział dysponentce, że chciał wypłacić 20 zł (a propos tego, że
    > chciał to zrobić w bankomacie) i że mu się nie udało. Pani się więc
    > zasugerowała i mu wypłaciła.

    Niewykluczone, że tak było. Aczkolwiek pani powinna najpierw dobrze rozgryźć
    dyspozycję klienta, a dopiero potem zrealizować transakcję i zaksięgować
    faktyczny ruch gotówki.

    > Możesz liczyć tylko na dobrą wolę banku - na
    > pewno mają dokładnie przeliczane kasy. Problem w tym, że jeśli takich
    > pomyłek jest więcej każdego dnia to trudno będzie zauważyć nadwyżkę 50 zł.

    Teoretycznie powinno się zgadzać co do grosika i na pewno ktoś to liczył. A
    poza tym nie dziwię się, że pani w okienku mogła automatycznie wykonać inną
    operację niż zaksięgowała - kasjerzy mają ciężki kawałek chleba, zwłaszcza przy
    dużym obrocie. Jak kasjerka nie podprowadziła kasy, to bank odda.

    Aha, może pomoże obejrzenie zapisu z telewizji przemysłowej - że tego dnia
    wpłacałeś, a nie wypłacałeś? W takim razie spiesz się, bo na pewno trzymają
    taki zapis nie dłużej niż tydzień, dwa. Pewnie nie będzie widać nominału, ale w
    tej sytuacji to nie przeszkadza.

    > Dodatkowy morał: na kwitki trzeba patrzeć. Dobrze się nauczyć na 50 zł a nie
    > na 50 000 zł.

    True.

    pozdrawiam
    maksymilian

  • 5. Data: 2002-03-26 11:41:21
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

> [...]
    > bierze go i wychodzi. Za 3 dni klient orientuje sie, co jest grane -
    > bo sie nie zgadza saldo i jest wyplata z prowizja zamiast wplaty.

    Czy odda to bardzo watpie - zwlaszcza, jak to jest po jakims czasie,
    natomiast osobiscie dziwie sie, jak mozna podpisac dyspozycje niezgodna co
    do kwoty ?
    Bo ze wyplata nie wplata to jeszcze przeoczenie takie moge zrozumiec...

    Wojtek

  • 6. Data: 2002-03-26 13:00:19
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    Wiesz gdyby to kasjerka się pomyliła i wydała za dużo te kilka złoty, to uwierz
    mi- napewno znaleźliby numer telefonu do klienta i z szerokim usmiechem
    przywitałaby go owa kasjerka w drzwiach banku, który właśnie skończył pracę.
    Przykład z zycia wzięty.
    W tym przypadku to klient ma się martwić o to, żeby nie zostać okradzionym, a i
    tak jak już się połapie, to mu pokażą "po odejściu od kasy ... (mamy Cię w
    nosie)".
    Ja, jak by mnie chociaż raz olali w takiej prostej sprawie chyba juz do końca
    życia nie przyznałbym się, że dostałem więcej pieniędzy niż chciałem.
    Grzegorz

  • 7. Data: 2002-03-26 14:08:13
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > Ja, jak by mnie chociaż raz olali w takiej prostej sprawie chyba juz do
    końca
    > życia nie przyznałbym się, że dostałem więcej pieniędzy niż chciałem.
    > Grzegorz

    Zobaczymy czy go oleją - to będzie istotne. Zresztą problem jest szerszy, bo
    dużo jest na pbb problemów osób, które ich rozwiązywanie zaczynają od nas,
    zamiast iść lub dzwonić szybciutko do banku :-)))
    A co do pomyłek. Oczekujmy raczej od innych aby zadzwonili do nas bo
    zauważyli pomyłkę na naszą korzyść niż tłumaczmy wykorzystywanie okazji tym,
    że inni tak robią :-))) Może gdy będzie w Polsce więcej takich naiwniaków to
    coś się polepszy ;-)

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-03-26 16:47:51
    Od: "Grzegorz" <g...@p...onet.pl>

    > Zobaczymy czy go oleją - to będzie istotne. Zresztą problem jest szerszy, bo
    > dużo jest na pbb problemów osób, które ich rozwiązywanie zaczynają od nas,
    > zamiast iść lub dzwonić szybciutko do banku :-)))

    I tego właśnie nie moge zrozumieć, ale cóż znaczy wobec tego siła pbb ;-))

> [...]
    > że inni tak robią :-))) Może gdy będzie w Polsce więcej takich naiwniaków to

    Wiesz, że masz rację- jednak uczciwość powinna byc obustronna ;-))
    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 9. Data: 2002-03-26 17:29:04
    Od: Maciek Uhlig <m...@u...edu.pl>

    "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl> wrote in

    > Zobaczymy czy go oleją - to będzie istotne.

    Bank oddal kase bez problemu. Tak powinno byc w kazdym banku :-).

    > Zresztą problem jest
    > szerszy, bo dużo jest na pbb problemów osób, które ich
    > rozwiązywanie zaczynają od nas, zamiast iść lub dzwonić szybciutko
    > do banku :-)))

    Moze, ale w tym przypadku dzialanie bylo rownolegle. W banku
    zalatwiamy sprawy, na grupie korzystamy z doswiadczen innych :-)

    tenesu

  • 10. Data: 2002-03-26 17:36:59
    Od: "Rafal" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    "po odejściu od kasy ... (mamy Cię w
    > nosie)".

    O ile sie orientuje to taki napis przy kasie nie ma zadnej mocy prawnej