    From: "Przemyslaw Kowalik (z domu)" <p...@A...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: czipowe początki
    Date: Sat, 08 May 2004 20:58:33 +0200

    W środę odebrałem darmową następczynię VC charge z KB czyli VC kredytową
    z czipem.
    W czwartek postanowiłem zobaczyć, co się stanie jak spróbuję nią
    zapłacić. Padło na Stokrotkę w Świdniku (POSy PolCardu). Prawdę mówiąc
    nie spodziewałem się, że są wogle czip-compatible. Kasjerka przejechała
    paskiem, a tu zonk - komunikat "Transakcja anulowana. Użyj czipa". Na
    szczęście zamiast zażądać innej karty lub gotówki, zawołała koleżankę,
    która wiedziała, co z taką kartą należy zrobić. Wsadziła kartę do slotu
    pod PINpadem i poszło. Powiedziała, że widzi taką kartę pierwszy raz,
    ale teraz już będzie wiedziała co robić.
    W piątek testuję dalej - POS PolCardu (inny typ niż w Stokrotce) w
    Empiku w lubelskiej Galerii Centrum. Znowu zonk, ale tu też kasjerka
    zawołała kolegę, który pomógł. Niestety ja się nie spisałem bo
    zapomniałem PINa (ale to z emocji - zobaczyłem, że mają dobro luksusowe
    pt. startery Heyah ;-) ) i zapłaciłem VE.
    Dzisiaj znowu zakupy w Stokrotce - inna kasa i inna kasjerka. Tym razem
    ja ją pouczyłem ;-) Też powiedziała, że widzi taką kartę po raz pierwszy...

    Eh, trudno jest być pionierem postępu ;-)

    A tak przy okazji mam 2 pytanka.
    1) Czy wszystkie polskie POSy z PINpadami są już czip-compatible?
    2) Czy czipy z kart KB są kompatybilne z POSami u żabojadów - przecież
    oni się uczipowili po swojemu już chyba ze 20 lat temu?

    Przemek