  • 1. Data: 2008-01-05 17:10:19
    Temat: citi nie panuje nad własnym systemem - c.d. ale bardziej realnie :)
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Citi jest w Singapurze i jest bankiem globalnym - więc można sobie wyobrazić
    pewne opóźnienia opisane w wątku niżej

    ale ci co mają tam KK i ustawione Polecenie Zapłaty z innego banku mogą się
    zdziwić :)

    Jeżeli zadłużenie do spłaty na początku stycznia było wyższe niż 1000 EUR to
    system nie podzielił tego jak zwykle na dwie lub więcej transzy i próbował
    pobrać jednorazowo.
    Oczywiście bank z którego miało iść PZ odrzucił zlecenie (ustawowy limit PZ
    to 1000EUR) - no i musicie samo dokonać spłaty, a następnie złożyć
    reklamację na niepoprawnie naliczoną karę za spłatę opóźnioną :))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 2. Data: 2008-01-05 17:44:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 18:10, "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> wrote:
> [...]
    > to 1000EUR) - no i musicie samo dokonać spłaty, a następnie złożyć
    > reklamację na niepoprawnie naliczoną karę za spłatę opóźnioną :))

    Albo niedorobka w nowym systemie internetowym, albo wlasnie
    dostosowanie do realiow prawnych i rezygnacja z obchodzenia przepisow?

  • 3. Data: 2008-01-05 20:20:12
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]

    Albo niedorobka w nowym systemie internetowym, albo wlasnie
    dostosowanie do realiow prawnych i rezygnacja z obchodzenia przepisow?

    Dostosowanie do przepisów przez puszczanie pojedynczego PZ powyzej 1000 EUR
    ?
    pozdrawiam
    as

  • 4. Data: 2008-01-05 21:10:42
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 21:20, "Adam S." <d...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >
    > Dostosowanie do przepisów przez puszczanie pojedynczego PZ powyzej 1000 EUR

    No fakt.
    W takim wariancie powinien puszczac tylko ponizej 1000 eur a wiekszych
    wcale.
    Czyli uciekla im funkcja przy przerabianiu systemu.

  • 5. Data: 2008-01-05 21:49:48
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    On 5 Sty, 18:10, "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> wrote:
    [...]
    Albo niedorobka w nowym systemie internetowym, albo wlasnie
    dostosowanie do realiow prawnych i rezygnacja z obchodzenia przepisow?

    ~~~~~~~~~

    Znajac citi jest to po prostu niechlujstwo przy tworzeniu systemu. Nawet
    konsultanci na infolinii twierdza, ze normalne jest ciagle skladanie
    reklamacji. Ciekawy sposob kontaktu z bankiem -- przez reklamacje...

    Pzdr,
    Piotr

  • 6. Data: 2008-01-06 10:13:28
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 22:49, "ygreko" <y...@...com> wrote:
> [...]
    > konsultanci na infolinii twierdza, ze normalne jest ciagle skladanie
    > reklamacji. Ciekawy sposob kontaktu z bankiem -- przez reklamacje...

    Ciekawe, jak wyglada system Citi dla innych krajow - czy od 0 tworza
    dla przy wchodzeniu na nowy rynek, czy raczej maja jeden uniwersalny,
    ktory nieznacznie modyfikuja wg przepisow i potrzeb danego kraju?
    Chyba raczej to drugie - i wtedy przy zmianach w systemie macierzystym
    uciekaja poprawki i nakladki roznicujace poszczegolne wersje
    regionalne.

  • 7. Data: 2008-01-06 10:47:53
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...
    [...]
> [...]
    > Chyba raczej to drugie - i wtedy przy zmianach w systemie macierzystym
    > uciekaja poprawki i nakladki roznicujace poszczegolne wersje

    Byc moze, ale to ich w zaden sposob nie tlumaczy, bo dzialalnosc bankowa
    jest podstawowa dzialalnoscia tej firmy.
    Ja akurat pracuje w firmie produkujacej i sprzedajacej soft na calym swiecie
    i mamy specjalny dzial, stworzony specjalnie po to, aby wlasnie lokalna
    funkcjonalnosc i prawo bylo pilnowane w nowych wersjach aplikacji. Zajmuja
    sie tym dwie osoby na kilka krajow Europy wschodniej. Citi moze tez miec
    dokladnie taki sam dzial i pilnowac tych spraw, gdyby tylko nie bylo tak, ze
    niechlujstwo rzadzi.

    A potem kontakt z bankiem wyglada tak:
    "prosze zlozyc reklamacje prosze zlozyc reklamacje prosze zlozyc reklamacje

  • 8. Data: 2008-01-06 10:53:37
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 6 Sty, 11:47, "ygreko" <y...@...com> wrote:
> [...]
    > dokladnie taki sam dzial i pilnowac tych spraw, gdyby tylko nie bylo tak, ze

    Pracowalem w firmie, ktora matke miala w Niemczech.
    Po jakims czasie matka wchlonela informatycznie wszystkie corki w
    innych krajach, nakazujac przejscie na swoj system (i serwery). W
    wiekszosci wypadkow odbylo sie to z rezygnacja z funkcji
    nieprzydatnych dla matki za wyjatkiem tych, ktore wymuszal system
    podatkowy corki.

  • 9. Data: 2008-01-06 15:07:09
    Od: Bartosz 'xbartx' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Sun, 06 Jan 2008 11:47:53 +0100, ygreko napisał(a):

    > Citi moze tez miec dokladnie
    > taki sam dzial i pilnowac tych spraw, gdyby tylko nie bylo tak, ze
    > niechlujstwo rzadzi.

    IMO oni mają raczej inny problem - wszystyko jest robione centralnie i
    nie mam wrażenie, że u nas się tylko tłumaczy i tyle. Jak składałem,
    znaczy chciałem złożyć, przez internetowy formularz wniosek o konto
    CitiOne to nie przyjmowało miast które składały się z dwóch wyrazów.
    Mimo, że dzwoniłem i informowałem to nie poprawili i pamiętam, że podczas
    którejś rozmowy Pan coś wspomniał, że to jest długa droga etc. Reasumując
    jeżeli soft robią centralnie plus do tego procedury bankowe to niektóre
    tematy pewnie są nie do załatwienia ;)

    Xenocide

  • 10. Data: 2008-01-06 16:17:07
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Bartosz 'xbartx' Nowakowski" <b...@h...net> wrote in message
> [...]
    [...]
    > Reasumując
    > jeżeli soft robią centralnie plus do tego procedury bankowe to niektóre

    Ale brak przelewow przyszlych na liscie przelewow przyszlych, mimo ze takie
    przelewy przyszle sa zlecone to jest tragedia i skandal, ktora nie powinna
    miec miejsca w banku. Co wiecej -- pracownik obslugi tez nie widzi zlozonych
    przelewow, a one sie mimo to wykonuja. To jest niechlujstwo i tragedia,
    niezaleznie od lokalizacji.

    Prosze, powiedzcie mi, czy znacie bank, w ktorym zlecacie przelew z data
    przyszla, np. na 10. lutego, i juz od momentu zlozenia przelewu, mimo, ze
    jest dopiero 6. stycznia, nie mozecie tego przelewu odwolac? A sugestia
    pracownika banku jest taka: "niech sie ten przelew wykona, pozniej zlozy pan
    reklamacje to pieniadze do pana byc moze wroca". Czy jest taki bank oprocz
    citi gdzies na swiecie?

    Pzdr,
    Piotr