  • 1. Data: 2008-01-05 15:36:18
    Temat: Próba kupna w sklepie internetowym.
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    Dziś rano przeglądając notebooki w Komputroniku, przypadkiem trafiłem na
    tego:
    http://www.komputronik.pl/Notebooki/IBM_Lenovo/seria
    _V200/Lenovo_V200_T7500_1024MB_160GB_VB_/pelny,id,47
    842/
    Dla nieklikających Lenovo V200 za 1699zł.
    Jako, że cena zdecydowanie niska, to postanowiłem zamówić 2szt. (drugi dla
    żony).
    Wybrałem płatność kartą i złożyłem zamówienie, otrzymując informację, że w
    poniedziałek skontaktuje się ze mną pracownik w celu dokonania zapłaty
    kartą (czyli tak jak do tej pory).
    Godzinę temu dostałem informację, że "Niestety tego zamówienia nie możemy
    zrealizować. Cena podana na stronie była błędna i wyniknęła z błędu
    operatora. Poniższe zamówienie zostało anulowane i skasowane z naszego
    systemu."

    Czy doszło do zawarcia umowy?
    Powinni mi sprzedać w cenie (wciąż jeszcze widocznej na ich stronie)?
    Jeśli tak, to i tak bez sądu by się nie obeszło?
    Dodam, że jak złożyłem zamówienie (około 10 rano), to w sklepie na
    Grochowskiej w Poznaniu jedna sztuka była na stanie. W tej chwili już ją
    zdjęto ze stanu. Przypadek?

    --
    Pozdrawiam, Maciej Loret
    www.maciejloret.neostrada.pl - linki dla właścicieli Alfa Romeo i Mazdy

  • 2. Data: 2008-01-05 16:03:29
    Temat: Re: Próba kupna w sklepie internetowym.
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 16:36, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
> [...]
    > Wybrałem płatność kartą i złożyłem zamówienie, otrzymując informację, że w
    > poniedziałek skontaktuje się ze mną pracownik w celu dokonania zapłaty

    Czy potwierdzili ci we wspomnianym mailu cene zamowienia?
    Jesli tak, to moze cos ci sie uda z tym wywalczyc (moje zdanie nie
    poparte zadnymi paragrafami - tak na chlopski rozum), zwlaszcza, jesli
    jestes ich stalym klientem

  • 3. Data: 2008-01-05 16:15:28
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Czy potwierdzili ci we wspomnianym mailu cene zamowienia?

    To była informacja na www.
    Emailem dostałem dopiero odmowę...

    Każdy jednak może wciąż złożyć zamówienie... Tego nie bardzo rozumiem...

  • 4. Data: 2008-01-05 16:52:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 17:15, "Maciej Loret" <m...@p...pl> wrote:
    > Witam.

    > To była informacja na www.
    > Emailem dostałem dopiero odmowę...
    >
    > Każdy jednak może wciąż złożyć zamówienie... Tego nie bardzo rozumiem...

    Widocznie nie ma dojscia do osoby z uprawnieniami do zmian ceny -
    jedynie ubijaja kolejne zamowienia nie potwierdzajac ich.

    Nie wiem - pogooglaj - byly takie przypadki ale nie pamietam jak
    rozwiazywano.
    Szkoda, ze zamowienie nie pozostalo w systemie - teraz nie ma towaru,
    nie ma mozliwosci rezerwacji tej sztuki w tej cenie.
    Zgubila cie pazernosc :) Gdybyc zaklepal te jedyna sztuke, moze by
    przeszlo - a tak wyskoczylo im, ze musza domowic druga w tej cenie.

    Poczytaj jeszcze ich regulamin - co pisza o cenach na stronach - czy
    sa oferta itd. Ale jak nie masz potwierdzenia to czarno widze
    reklamowanie.

  • 5. Data: 2008-01-05 18:40:07
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

> [...]

    > Szkoda, ze zamowienie nie pozostalo w systemie - teraz nie ma towaru,
    > nie ma mozliwosci rezerwacji tej sztuki w tej cenie.

    Ciekawe jest uzasadnienie błędu...
    Czyżby ich system ustalał ceny?

    Mam jeszcze coś takiego:
    http://img87.imageshack.us/img87/4209/zamwieniekompu
    tronikxo2.jpg
    Wciąż jest to widoczne po zalogowaniu się na moje konto w sklepie.
    Jednak u dołu widać dopisek o błędzie, ale na pewno nie było go, gdy
    dostałem zwrotną informację na www o tym, że w poniedziałek skontaktuje się
    ze mną sprzedawca w celu dokonania płatności...

    > Zgubila cie pazernosc :) Gdybyc zaklepal te jedyna sztuke, moze by
    > przeszlo - a tak wyskoczylo im, ze musza domowic druga w tej cenie.

    Fakt. ;))

    > Poczytaj jeszcze ich regulamin - co pisza o cenach na stronach - czy
    > sa oferta itd. Ale jak nie masz potwierdzenia to czarno widze
    > reklamowanie.

    Popatrzę, ale mam za słabą znajomość prawa, żeby się czegoś dopatrzeć...
    :((

  • 6. Data: 2008-01-05 21:28:17
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Maciej Loret napisał(a):

> [...]
    > zrealizować. Cena podana na stronie była błędna i wyniknęła z błędu
    > operatora. Poniższe zamówienie zostało anulowane i skasowane z naszego

    Znowu? Jakieś dwa lata temu sprzedawali płyty Asusa za 1 zł. Kupiłem
    oczywiście 100 sztuk z ciekawości co z tego wyniknie po czym dostałem info,
    że zamówienie anulowane "z oczywistych względów". Nie chciało mi się z nimi
    szarpać, ale coś mi się wydaje, że albo nikt tam nie panuje nad tą ich
    ofertą albo to celowo działanie mające na celu ściągnięcie klienta i
    zrobienie szumu

    Jesteś w tej chwili w bardzo komfortowej sytuacji. Od 21 grudnia obowiązuje
    nowa ustawa o reklamie i moim zdaniem możesz im narobić kupę problemów. Ta
    ich oferta wyraźnie wprowadza w błąd klienta co jest niezgodne z ustawą.
    Proponuję mały wypadzik do Inspekcji Handlowej i złożenie skargi albo
    szybki list do Komputronika, że albo sprzedają w tej cenie albo robisz im
    smród

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 7. Data: 2008-01-05 21:38:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Sty, 22:28, Markus Sprungk <m...@g...com> wrote:

> [...]
    > Proponuję mały wypadzik do Inspekcji Handlowej i złożenie skargi albo
    > szybki list do Komputronika, że albo sprzedają w tej cenie albo robisz im

    Tu jest dokladnie to samo, nawet w tym samym sklepie i na tym samym
    towarze

    http://www.pcworld.pl/news/92278.html

  • 8. Data: 2008-01-05 22:09:11
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    krzysztofsf napisał(a):

    > Tu jest dokladnie to samo, nawet w tym samym sklepie i na tym samym
    > towarze
    >
    > http://www.pcworld.pl/news/92278.html

    ..czyli jak na przypadkowy błąd oprogramowania to za często im się to
    zdarza

    Moim zdaniem sprawa dla sądu jak byk

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 9. Data: 2008-01-05 22:09:22
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > Widocznie nie ma dojscia do osoby z uprawnieniami do zmian ceny -
    > jedynie ubijaja kolejne zamowienia nie potwierdzajac ich.

    Nie wiem czy z mojego powodu ktoś nie ściągał informatyka do roboty, ale
    cena wróciła do normalności:
    http://www.komputronik.pl/Notebooki/IBM_Lenovo/seria
    _V200/Lenovo_V200_T7500_1024MB_160GB_VB_/pelny,id,47
    842/

    Czyżby ktoś się czegoś obawiał?

  • 10. Data: 2008-01-05 23:47:55
    Od: "Maciej Loret" <m...@p...pl>

    Witam.

    > ..czyli jak na przypadkowy błąd oprogramowania to za często im się to
    > zdarza
    >
    > Moim zdaniem sprawa dla sądu jak byk

    Zdarza im się to częściej...
    Przed Świętami chciałem kupić pendrive'a na prezent.
    Zupełnie przypadkowo pewnego pięknego dnia trafiłem na ciekawą ofertę - 8GB
    Corsair został przeceniony z bodaj 240PLN na około 120PLN... Zakupiłem
    2szt.... Nie liczyłem, że je dostanę, ale doszły... Całkiem przyzwoity
    sprzęt...
    Nie był to czeski błąd człowieka wklepującego cenę, bo nie zgadzała się
    żadna cyfra pomiędzy cenami droższą i tańszą...
    Może załapali wirusa, który od czasu do czasu robi promocje... ;))
    A może ktoś, kto napisał to oprogramowanie, od czasu do czasu potrzebuje
    coś taniej kupić i robi promocje? ;))

    Chyba sobie zadzwonię do IH w poniedziałek...
    A może do jakiejś gazety napiszę?

    A w regulaminie nic specjalnego nie znalazłem... :((