  • 1. Data: 2003-05-13 16:00:04
    Temat: bphpbk - kredyt mieszkaniowy
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    Czy ma ktos i moze sie podzielic wrazeniami ?

  • 2. Data: 2003-05-15 22:03:59
    Temat: Re: bphpbk - kredyt mieszkaniowy
    Od: j...@p...onet.pl

    > Czy ma ktos i moze sie podzielic wrazeniami ?

    Jutro bede wiedzial cos wiecej, ale po wstepnej rozmowie to:
    w CHF przy wkladzie wlasnym 30<50 3,12 (calkiem niezle, pytanie czy walutowy
    teraz sie oplaca brac jesli zlotowka jest mocna? - moim zdaniem nie)
    prowizja 2%
    ubezp. kredytu 0.8%/rocznie
    ubezp. od ognia 0.09%
    przewalutowanie 0.75%
    nadplaty bez oplat
    powazny minus to wymog ubezp. na zycie do pelnej kwoty kredytu, jesli nie ma
    jeszcze hipoteki. Moim zdaniem to czysta paranoja - przeciez po kiego jest
    ubezp. kredytu? Zlodziejstwo w czystej postaci.
    pozdr

  • 3. Data: 2003-05-16 07:02:44
    Od: "Paweł Rupiński" <o...@2...pl>

> [...]
    > jeszcze hipoteki. Moim zdaniem to czysta paranoja - przeciez po kiego jest
    > ubezp. kredytu? Zlodziejstwo w czystej postaci.

    Hmm, mi wczoraj Pan u którego załatwiam kredyt powiedział że nie trzeba
    ubezpieczenia na życie (zapytał się wcześniej czy jestem samotny, co to ma
    do rzeczy?).

    Paweł Rupiński
    o...@2...pl

  • 4. Data: 2003-05-16 07:08:19
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > ubezpieczenia na życie (zapytał się wcześniej czy jestem samotny, co to ma

    Bardzo dużo. Bedąc samotny jesteś mniej wiarygodny dla banku. We wszystkich
    programach scoringowych dostajesz mniej punktów.

  • 5. Data: 2003-05-16 08:45:25
    Od: "Paweł Rupiński" <o...@2...pl>

    > Bardzo dużo. Bedąc samotny jesteś mniej wiarygodny dla banku. We
    wszystkich
    > programach scoringowych dostajesz mniej punktów.

    W takim razie po tym jak odpowiedziałem że jestem kawalerem bank tym
    bardziej powinien wymagać ode mnie ubezpieczenia na życie (tego się
    spodziewałem). A tu miła niespodzianka - nie wymagają ode mnie (może
    potraktowali mnie wyjątkowo). Martwię się teraz, że jak się zdecyduję na ten
    kredyt to wbrew wcześniejszym zapewnieniom jednak będę musiał się
    ubezpieczyć...

    Pozdrawiam.

    Paweł Rupiński
    o...@2...pl

  • 6. Data: 2003-05-16 08:56:05
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > potraktowali mnie wyjątkowo). Martwię się teraz, że jak się zdecyduję na ten
    > kredyt to wbrew wcześniejszym zapewnieniom jednak będę musiał się

    Jesli to mieszkanie juz stoi, to wystarczy tylko ubezpieczenie kredytu do czasu
    ustanowienia hipoteki.
    pozdr

  • 7. Data: 2003-05-16 09:03:08
    Od: jaszczur <j...@a...at.reply-to.invalid>

    Wiosenną porą czytam pl.biznes.banki
    a tam użytkownik Paweł pisze:

    > Hmm, mi wczoraj Pan u którego załatwiam kredyt powiedział że nie trzeba
    > ubezpieczenia na życie (zapytał się wcześniej czy jestem samotny, co to ma
    > do rzeczy?).

    Trzeba było powiedzieć, że masz konkubinę.

  • 8. Data: 2003-05-16 09:09:26
    Od: "Paweł Rupiński" <o...@2...pl>

    > Jesli to mieszkanie juz stoi, to wystarczy tylko ubezpieczenie kredytu do
    czasu
    > ustanowienia hipoteki.
    > pozdr

    A no właśnie, tak jest w moim przypadku :-)

    Paweł Rupiński

  • 9. Data: 2003-05-19 08:56:53
    Od: "MrMrooz" <m...@U...hoga.pl>

    > w CHF przy wkladzie wlasnym 30<50 3,12 (calkiem niezle, pytanie czy
    walutowy
    > teraz sie oplaca brac jesli zlotowka jest mocna? - moim zdaniem nie)
    Jak jest mocna złotówka, to na dana kwote PLN potrzebujesz mniej waluty - a
    wiec oplaca sie. Zawsze w takim przypadku jest wieksza szansa na spadek
    wartosci zlotowki, czyli raty sa nizsze. Mialem odwrotna niestety sytuacje -
    bralem kredyt w Euro gdy kosztowalo ok 3,7 PLN. Pomimo splacania juz 2 lata,
    gdybym teraz przewalutowal, mialbym w zlotowkach wiecej do splacenia niz
    bralem (lub kwote podobna).
    Pomijam zyski z roznicy % - bralem na ok 9 w Euro, a zlotowki byly ok 19 -20
    wtedy.

    > ubezp. kredytu 0.8%/rocznie
    Ale tylko do ustanowienia hipoteki? Czy przez caly okres?

    > ubezp. od ognia 0.09%
    A nie wystarczy cesja z polisy?

> [...]
    > jeszcze hipoteki. Moim zdaniem to czysta paranoja - przeciez po kiego jest
    > ubezp. kredytu? Zlodziejstwo w czystej postaci.
    A to ubezpiecznie to zawsze, czy tylko jak nie ma jeszcze mieszkania
    wybudowanego?

    Bede wdzieczy za jakies informacje, bo sam zastanawiam sie nad zamiana z
    Euro na CHF (lub PLN, Tensor - KB wydaje sie miec tu najsensowniejsza
    oferte) i rozwazam tez min BPH PBK.

    Michał M