  • 1. Data: 2009-01-19 09:44:33
    Temat: bossa - pytanie poczatkujacego
    Od: iktorn <n...@e...com>

    Pewnie pytanie z gatunku glupich... ale najwidoczniej czegos nie
    rozumiem. Na razie gram niewielkimi kwotami, żeby po prostu nauczyć się
    jak to wszystko działa. Samodzielna inwestycję mają być alternatywą dla
    funduszy gdzie z 2 dniowym wyprzedzeniem muszę decydować kiedy kupować
    jednostki jak i je sprzedawać.

    W niedzielę dałem zlecenie zakupu ING, loguję się rano i jest zrealizowane.

    Teraz próbuję kupić trochę akcji PKN Orlen. Mam aplikację Notowania
    Online, klikam w kolumnę "Limit K" gdzie stoi kwota 24.60, Limit S był
    coś koło 24.70.
    Otwiera mi się popup "NOWE ZLECENIE". Wstawiam limit powiedzmy 24.63,
    WMin na 80, ważne "DZIEŃ" i klikam "złóż zlecenie bezpośrednio".

    Po chwili mam:

    [10:31:54] Zarchiwizowano niezrealizowane zlecenie nr XXX (PKNORLEN K
    100*24,63)
    [10:31:52] Zarejestrowano zlecenie nr XXX (PKNORLEN K 100*24,63)

    O co biega? Ma ktoś szybką odpowiedź czemu to zlecenie nie czeka na
    realizację tylko od razu jest archiwizowane... (oprócz rtfm?)

  • 2. Data: 2009-01-19 10:20:41
    Temat: Re: bossa - pytanie poczatkujacego
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "iktorn" <n...@e...com> napisał w wiadomości
    > Teraz próbuję kupić trochę akcji PKN Orlen. Mam aplikację Notowania
    > Online, klikam w kolumnę "Limit K" gdzie stoi kwota 24.60, Limit S był coś
    > koło 24.70.

    Nie ten kierunek zlecenia; jak chcesz kupić to musisz kliknąć kolumnę "Limit
    S"...;)
    I zwracać uwagę na literkę K lub S wkolumnie K/S zlecenia...

    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-19 11:48:55
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "iktorn" <n...@e...com> wrote in message
> [...]
    >
    > O co biega? Ma ktoś szybką odpowiedź czemu to zlecenie nie czeka na
    > realizację tylko od razu jest archiwizowane... (oprócz rtfm?)

    za małą cene zakupu dałeś ... nikt po tyle nie chciał sprzedać...
    ty chciałeś kupić po 24.63 a w chwili kiedy składałeś zlecenie sprzedający
    chcieli za PKN aż 26,70.
    Nie dziwne że zlecenie poszło do "oczekujących na realizacje"...

  • 4. Data: 2009-01-19 12:17:18
    Od: sith <s...@g...com>

    On 19 Sty, 10:44, iktorn <n...@e...com> wrote:
    > /..ciachu - ciachu../

    google lub bossa twoim przyjacielem :)
    http://bossa.pl/edukacja/warset/nowe_zlecenia.html

    Przeczytaj i sprawdz co jeszcze zrobiles zle ;)

    ------------------------------
    Zlecenia z warunkiem minimalnej wielkości wykonania - WMin

    zlecenia można składać wyłącznie w trakcie notowań ciągłych z
    wyjątkiem okresów równoważeń rynku, a także w fazie dogrywki.

    warunek minimalnej wielkości wykonania określa, w jakim stopniu
    zlecenie musi być minimalnie zrealizowane.

    jeżeli nie jest możliwa realizacja zlecenia w wielkości równej co
    najmniej ilości minimalnej, zlecenie to jest automatycznie anulowane
    przez GPW.

    w przypadku gdy zlecenie zrealizuje się częściowo (zostanie wykonana
    co najmniej wielkość minimalna), pozostała jego część nadal będzie
    aktywna w arkuszu zleceń, ale już bez warunku minimalnej wielkości
    wykonania.

    zlecenia WMin można łączyć ze zleceniami z limitem, jak i ze
    zleceniami PCR (nie dopuszczalne jest łączenie WMin ze zleceniem PKC
    oraz ze zleceniem z limitem aktywacji)

    w przypadku gdy minimalna wielkość realizacji jest równa wolumenowi
    zlecenia, zlecenie to zachowuje się jak dawne "zlecenie wszystko albo
    nic" - WAN.

    pozdro
    Sith

  • 5. Data: 2009-01-19 12:20:10
    Od: iktorn <n...@e...com>

    george pisze:

> [...]
    > chcieli za PKN aż 26,70.
    > Nie dziwne że zlecenie poszło do "oczekujących na realizacje"...

    Tak, to było to, z powodu owego WMin (w przypadku, gdy układ zleceń w
    arkuszu zleceń nie pozwala na realizację zlecenia co najmniej w
    wielkości określonej w warunku, zlecenie traci ważność.)
    Dałem ciut wyższą cenę zakupu i od razu zakupiłem akcje... jak dawałem
    ciut niżej to zlecenie po prostu od razu lądowało w archiwalnych.

    W sumie konkretniej to korzystając z limitu i Wmin chciałem dać takie
    zlecenie, że jak cena w ciągu dnia spadnie poniżej X, to żeby akcje
    zostały zakupione w ilości minimum Y, ale jakoś mi się nie udawało.

    Za tydzień pewnie sam się bedę sobie dziwił, że miałem takie problemy heh.

  • 6. Data: 2009-01-19 12:27:52
    Od: iktorn <n...@e...com>

    sith pisze:

    > google lub bossa twoim przyjacielem :)
    > http://bossa.pl/edukacja/warset/nowe_zlecenia.html
    >
    > Przeczytaj i sprawdz co jeszcze zrobiles zle ;)

    dobra już się nie kompromituję pytaniami i zabieram się za czytanie ze
    zrozumieniem :)