  • 61. Data: 2008-02-23 00:32:57
    Temat: Re: bezsens podstawowej funkcjonalnosci KK
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    napisał w wiadomości news:fpnnfe$re7$1@flis.man.torun.pl...

    > Biorą 5 złotych, jeśli nie ma w miesiącu bezgotówkowych na minimum 100
    > złotych.
    > Dla mnie to pachnie przepychankami, których nie lubię. :) Ale może nie
    > jest tam źle. :)
    > 100 złotych nie wydać jest raczej ciężko, ale po co mi o tym pamiętać. :)
    > Jeszcze gdyby
    > to uśrednili za kilka miesięcy...

    Ano. Tam jak w Sygmie, na każdym kroku można się spodziewać pułapki. To
    jednak bank hipermarketowy. Albo poświęcić te 5 zł, albo wydawać tę stówkę.
    I uwaga praktyczna: karta Getinu autoryzowana jest przez PIN (zmiana PIN
    jest darmowa).

    > Ja, z Polbanku raczej nie mogę sobie na to pozwolić, bo jednak przelewy
    > chodzą tam tak sobie. :) Na szczęście raczej pamiętam bez problemów
    > o płatnościach, choć to nie ten sam komfort. :)

    Hmmm, znaczy przelew może nie wyjść? Ja mam głowny rachunek w Multi i tam
    takie problemy się raczej nie zdarzają. Podobnie w mBanku chyba jazd z
    przelewami nie ma.

    > A co to ,,podobnej klasy''? :) Dziadowska? :)

    Dziadowska. :-)

    > Jakieś są. Mogliby przenieść wszystkie trzy na jedną. Razem na tamtych
    > kartach jest raptem 2100 złotych limitu, więc majątek. ;)

    Oj nie wiem czy Rajfi przenosi takie niewielkie sumy. Nie wiem czy tam
    przypadkiem nie jest minimum 3k.

    > Może wkrótce odwiedzę BPH, Getin i Rafiego. :)
    > Dzięki. :)

    A Millennium próbowałeś? Zresztą kto powiedział, że masz te karty przenieść
    tylko w jedno miejsce. W Mille oraz w ING biora po 3 wyciągi, przy czym w
    ING biorą kopie, a w Mille można ich zmusić aby wzięli kopie. W Rajfim biora
    jeden oryginał lub trzy kopie. W BPH i w Getinie 3 oryginały.

    marekz

  • 62. Data: 2008-02-23 12:03:11
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Biorą 5 złotych, jeśli nie ma w miesiącu bezgotówkowych na minimum 100 złotych.
    sorry, ale po co ci karta kredytowa jeśli nie planujesz nią płacić nawet
    100 zł miesięcznie? Żeby ładnie się prezentowała w portfelu? ;-)

  • 63. Data: 2008-02-23 12:33:15
    Od: Autor <a...@n...chce.spamu.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2008 23:22:31 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Pytanie brzmi, czy moze to byc sytuacja trwala, tzn. jak dlugo zajmie
    > przecietnemu klientowi zorientowanie sie w tej sytuacji. A moze nie
    > dostrzegam tu czegos istotnego i powiodlo mnie na manowce? Ale nie rozumiem
    > co powstrzymuje posiadaczy tych KK przed przelewaniem caklego dostepnego
    > salda na rachunek. W przypadku Getinu pewnym ograniczeniem jest koniecznosc
    > powedrowania do oddzialu, ale w BZWBK i w Citi juz nie.
    >
    > marekz

    Sam mam Allekarte z BZWBK z limitem 10k i czasem zdarza mi sie wykonac
    przelew bezgotowkowy jak akurat brakuje gotowki na podstawowym koncie -
    oczywiscie jesli jest to wydatek na dluzszy czas to wtedy ten przelew
    pokrywa sie kredytem odnawialnym. Ale przelewanie calego dostepnego salda
    na rachunek to raczej zabawa dla mocno znudzonych i nie majacych
    ciekawszych rzeczy do roboty:
    - zysk z tego niewielki, a wystarczy raz w roku sie pomylic (zapomniec o
    splacie) i caly zysk znika
    - dywersyfikacja - zawsze wole miec w portfelu karty conajmniej 2 bankow w
    tym chociaz jedna wypukla
    - w przypadku Allekarty mam dodatkowy bonus jak place ich karta (punkty
    Payback)
    - w razie problemow z karta (podwojna blokada etc) blokowana jest kasa
    banku na KK a nie moja gotowka z konta

    Dla mnie nie ma powodu zeby przelewac caly limit karty na konto i tam z
    niego korzystac - zarobie na tym maksymalnie 35-40 zl miesiecznie a trace
    inne mozliwosci, ktore po prostu sa dla mnie wazniejsze (bezpieczenstwo,
    zapasowa gotowka w razie nieprzewidzianych okolicznosci, pkty Payback)

  • 64. Data: 2008-02-23 15:31:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" fpnq0m$h9b$...@n...news.tpi.pl

    > Ano. Tam jak w Sygmie, na każdym kroku można się spodziewać pułapki.

    Czyli to karta nie dla mnie.

    > To jednak bank hipermarketowy. Albo poświęcić te 5 zł, albo wydawać tę stówkę.

    Stówkę można wydawać, ale dlaczego mam być jej niewolnikiem? :)

    > I uwaga praktyczna: karta Getinu autoryzowana jest przez PIN (zmiana PIN
    > jest darmowa).

    > Hmmm, znaczy przelew może nie wyjść?

    Może. :) I nie będziesz znał przyczyny. Może zamienić się z normalnego
    w ZUSowski, może pobłądzić w przepaściach Polbanku. :) Kilka miesięcy
    temu przynajmniej nie robiono mnie w bambuku, teraz obsługanci do tak
    zwanego upadłego bronią swojej pozycji -- czasami wbrew rozsądkowi. :)

    W zasadzie nie ma tam przelewów z odroczeniem, bo zawsze są z takimi
    przelewami trudności.

    Ostatnie odpowiedzi pracowników Polbanku wskazują na to, że nocne
    przetwarzanie danych (kiedy to przelewy wewnętrzne nie funkcjonują)
    może zacząć się w środku dnia :) i trwać dowolnie długo.

    Akurat teraz próbuję wysłać swoją odpowiedź do obsługantów
    Polbanku -- bez rezultatu. :)

    > Ja mam głowny rachunek w Multi

    Też tam miałem. I nie było problemów. (poza tym jednym, że konto było płatne) :)

    > i tam takie problemy się raczej nie zdarzają. Podobnie w mBanku

    Założyłem niedawno w mBanku. Czekam na kuriera i na wpłatomaty.

    > chyba jazd z przelewami nie ma.

    No i dobrze. :)

    > Dziadowska. :-)

    :)

    > Oj nie wiem czy Rajfi przenosi takie niewielkie sumy. Nie wiem czy tam
    > przypadkiem nie jest minimum 3k.

    Chyba nie. Lukasową chcieli mi przenieść z podniesieniem limitu.

    > A Millennium próbowałeś?

    Tak. Nie doszliśmy do porozumienia. :) Dawid Grzyb (pracownik banku)
    zapewniał mnie (jako oficjalny przedstawiciel tegoż banku) o tym,
    że w całym banku nie ma nikogo, kto potrafi pisać po polsku. I nie
    chodziło tam o literacki czy wyszukany/uroczysty ;) polski, ale
    o zwyczajny, a dokładniej o zapisanie warunku zdjęcia opłaty (200
    złotych) za kartę kredytową. :)

    > Zresztą kto powiedział, że masz te karty przenieść tylko w jedno miejsce.

    > W Mille oraz w ING biora po 3 wyciągi, przy czym w ING biorą kopie,

    Z ING chcę przenieść.

    > a w Mille można ich zmusić aby wzięli kopie. W Rajfim biora jeden oryginał
    > lub trzy kopie. W BPH i w Getinie 3 oryginały.

    Ciekawe, po co im oryginały? :)

    -=-

    Dięki za informacje.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 65. Data: 2008-02-23 15:38:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Autor" 9vc2ha38xm7o$....@4...net

> [...]
    > inne mozliwosci, ktore po prostu sa dla mnie wazniejsze (bezpieczenstwo,
    > zapasowa gotowka w razie nieprzewidzianych okolicznosci, pkty Payback)

    Ale połowę mógłbyś przelewać co drugi miesiąc. ;)
    Ze dwie stówy możesz zarobić w ciągu roku. ;)
    I na dodatek zasilisz nasze państwo podatkami!
    To jest postawa patriotyczna. ;)

    -=-

    Mnie ta karta poratowała w spłacie karty w Citi, kiedy to zawiodło
    przelewanie w Polbanku.

    -=-

    Ogólnie funkcja użyteczna, ale też nie widzę potrzeby przelewania
    wszystkiego czy w ogóle przelewania ponad potrzeby.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 66. Data: 2008-02-23 16:16:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Radek Wroclawski" 47c00b82$...@n...home.net.pl

    > sorry, ale po co ci karta kredytowa jeśli nie planujesz nią płacić nawet
    > 100 zł miesięcznie? Żeby ładnie się prezentowała w portfelu? ;-)

    Nie mam portfela, więc powód jest inny.
    Jak już zauważyłem, mogliby liczyć średnią, nie zaś dybać na moje potknięcia.

    22 grudnia ubroku zerwałem ścięgno prostownika środkowego palca prawej ręki.
    Karty podpisowe ;) nie mogły być przeze mnie używane przez dłuższy czas niż
    przez jeden miesiąc. Już wiem o tym, że ta Getinowa jest autoryzowana PINem,
    ale chyba możesz wyobrazić sobie inne powody niemożliwości płacenia.

    Niech sobie bank liczy średnią i obciąża pięciozłotówkami wówczas, gdy ta
    średnia spada poniżej jakiegoś poziomu -- powiedzmy 300 złotych na miesiąc,
    ale tego rodzaju dybanie mnie/mi nie pasuje. Pierwszego miesiąca bym wydał
    na kilka z góry i miałbym spokój.

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 67. Data: 2008-02-23 18:07:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Z niewydawaniem niczego kartami jest taki problem, że niektóre banki nie
    > przysyłają wtedy wyciagów (np. ING, Rajfi). Sygma przysyła. :-)

    mBank tez nie przysyla. Co mi troche popsulo moje plany przenoszenia
    kart... i musze teraz czekac dodatkowo 2 miesiace.

    --
    Mithos

  • 68. Data: 2008-02-23 18:11:39
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    MarekZ napisał(a):
    > Oj nie wiem czy Rajfi przenosi takie niewielkie sumy. Nie wiem czy tam
    > przypadkiem nie jest minimum 3k.

    Znam osobe, ktora do Raiffeisen "przenosila" karte z limitem 1,5k i
    dostala z limitem 1,9k :)

> [...]
    > przy czym w ING biorą kopie, a w Mille można ich zmusić aby wzięli
    > kopie. W Rajfim biora jeden oryginał lub trzy kopie. W BPH i w Getinie 3

    No tak, tyle ze ING jednak domaga sie aby przenoszona karte zamknac
    (przynajmniej teoretycznie). Aczkolwiek znajac ten bank, to pewnie
    gotowi sa wypowiedziec klientowi umowe o KK :)

    --
    Mithos

  • 69. Data: 2008-02-23 18:38:37
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    > No tak, tyle ze ING jednak domaga sie aby przenoszona karte zamknac
    > (przynajmniej teoretycznie). Aczkolwiek znajac ten bank, to pewnie gotowi
    > sa wypowiedziec klientowi umowe o KK :)

    Mnie jeszcze żadnej nie wypowiedzieli. Zobaczymy jak będzie dalej, do żadnej
    nie dostarczyłem zaświadczeń o zamknięciu. Na razie raz dzwonili
    (powiedziałem, że nic nie przyniose i jak chcą to mogą zastrzegać) i 3 razy
    przysyłali świstki pocztą zwykłą, w których było napisane, że mogą
    skorzystać z prawa do zastrzeżenia (wszystko to dotyczyło jednej z tych
    kart). Obroty na ich kartach są niemałe. Zobaczymy, nosić niczego im nie
    zamierzam, kart oprócz ING'owych mam i tak nadmiary. :-)

    marekz

  • 70. Data: 2008-02-23 18:41:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Lut, 19:38, "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl> wrote:
    > Zobaczymy, nosić niczego im nie
    > zamierzam, kart oprócz ING'owych mam i tak nadmiary. :-)

    Bedziesz moze mial mozliwosc przesledzic w sklepie operacje "zniszcz
    karte" :))
    Co przy innych kartach w portfelu moze ci tylko mile ozywic senne
    popoludnie :)))