  • 1. Data: 2015-05-10 13:15:12
    Temat: bezpłatne konto dla spółki jawnej i dla spółki komandytowej
    Od: n...@p...pl

    przeczytałem wątek dot. społki zoo w którym
    postawiono diagnozę że spółka szukająca
    taniego końca jest pomyłką.

    Ja mam trzy takie "omyłkowe" spółki i szukam
    dla nich po bezpłatnym koncie bankowym,

    nie wiem dla którego banku przeszkodą może
    być struktura właścicielska spółki komandytowej
    w której komplementariuszem jest fundacja
    a komplementariuszami są fundacje i spółki osobowe
    a w niedalekiej przyszłości "ogół praw i obowiązków
    komandytariusza" zostanie za zgodą sądu rodzinnego
    przeniesiony na niepełnoletnią osobę fizyczną mającą
    aktualnie kilka dni

    nie wiem dla którego banku przeszkodą może
    być struktura właścicielska spółki jawnej w której
    wspólniczkami są fundacje i spółki osobowe
    a w niedalekiej przyszłości "ogół praw i obowiązków
    wspólnika jawnego" zostanie za zgodą sądu rodzinnego
    przeniesiony na niepełnoletnią osobę fizyczną mającą
    aktualnie kilka dni

    nie wiem dla którego banku przeszkodą może być
    struktura właścicielska piętrowej spółki osobowej
    której nazwa zawiera wyrażenie "spółka komandytowa
    spółka komandytowa" (czyli komplementariusze jest
    inna spółka komandytowa a jej komplementariuszem
    jest z kolei fundacja) opisana piętrowa spółka
    osobowa ma także komandytariusza w postaci wyżej
    opisanej społki jawnej).

    lektura opisanego w KRS sposobu reprezentacji tych
    spółek sprawia że pracownikom banku najpierw mogą
    stanąć z przerażenia włosy na głowie a po paru
    dniach (i konsultacjach z radcą prawnym banku)
    okaże się że nie ma nic przyjemniejszego - w każdej
    z tych spółek reprezentacja jest jednoosobowa, a
    jedyną przeszkodą jest przebrnięcie przez dosyć
    skomplikowany język w stylu "zarząd komandytariusza
    spółki będącej komplementariuszem - jednoosobowo" :)

    spółki mają już inne konta bankowe z których są
    w pełni zadowolone, zakładane konta mają mieć
    charakter pomocniczy i służyć do czytelnego i jasnego
    wyodrębnienia kilku kluczowych operacji w miesiącu

    te konkretne konta o które pytam mają służyć do tego
    żeby raz w miesiącu zlecić po maksymalnie jednym
    przelewie i przyjąć kilka przelewów.

    karty płatnicze nie są potrzebne.
    możliwość przelewów walutowych niepotrzebna.
    możliwość przelewów do ZUS i US niepotrzebna.

    mile widziana jest bezprowizyjna wpłata gotówki
    na konto, ale nie jest warunkiem koniecznym, bo
    wystarczy przyjmowanie przelewow z innych banków.

    konieczny jest wyciag w pdf na pocztę elektroniczną
    konieczny jest dostęp internetowy do rachunku
    konieczny jest brak opłat za prowadzenie
    konieczny jest brak opłat za co najmniej 1 przelew
    w miesiącu (wewnątrz tego samego banku).

    sumując: wystarczająca jest więc funkcjonalność
    którą mają typowe konta oszczędnościowe...

    tylko że... nie orientuję się czy takie konta
    są oferowane akurat spółkom komandytowym i jawnym

    ku mojemu zdziwieniu banki "nie lubią" akurat tych
    form prowadzenia działalności.

    pytałem w banku pocztowym - odesłano mnie do oddziału
    wojewódzkiego 150 km od domu.

    pytałem w mBanku - tylko "oddział korporacyjny", a
    ten także jest 150 km od domu.

    na wstępie wykluczyłem Idea Bank i inne podmioty
    kontrolowane przez Leszka czarneckiego - nigdy
    wiecej Getin Banku itp. złodziejskich instytucji

    sprawdziłem BGŻ - jest bliski ideału bo oferuje
    konto oszczędnościowe bez konieczności założenia
    płatnego konta podstawowego, przyjmuje bez prowizji
    wpłaty gotówkowe, pozwala (w przeciwieństwie do
    kont oszczędnościowych dawnego Multibanku) na
    przyjmowanie przelewów z innych banków, ale ma
    jedną wielką wadę - jeśli klient bierze tylko i
    wyłącznie samo konto oszczędnościowe to nie może
    obsługiwać go internetowo.

    sumując: znajdę coś lepszego czy mam podpisać
    umowę z BGŻ-em?!

  • 2. Data: 2015-05-10 13:45:32
    Od: n...@p...pl

    > sumując: znajdę coś lepszego czy mam podpisać
    > umowę z BGŻ-em?!

    rozważam także "dobry zysk" w Pekao SA, który
    z kolei ma tę wadę że wpłaty gotówki są obciążone
    prowizją, ale za to zaletą jest dostęp internetowy