  • 1. Data: 2003-07-21 11:00:54
    Temat: banki Francja
    Od: "KaRoLa" <c...@t...pl>

    Witam po raz pierwszy.
    Przegladnelam archiwum,ale nie znalazlam nic na interesujacy mnie temat.
    Jestem studentka i od pazdziernika zaczynam studiia we Francji.
    Finansowane to bedzie dwojako, zapewne stypendium i na poczatku na pewno
    pomoc rodzicow. Nie moga w Polsce zalozyc sobie konta w euro, gdyz wtedy
    beda problemy z przelaniem stypendium.
    I w zwiazku z tym mam takie pytania.
    - Czy lepiej z obecnego konta operowac za granica - tzn beda zamieniac na
    euro zlotowki [chyba jeszcze przez dolary po drodze] - zapewne koszty
    astronomiczne - ale czy bedzie to taniej niz wykonanie przelewow z Polski do
    banku francuskiego?
    - Czy ktos sie orientuje, ktory z bankow francuskich bylby dobry dla
    studentki ? Bo i tak chce takie zalozyc, gdyz zamierzam tam znalezc sobie
    jakas prace, a nie lubie chodzic z duza iloscia 'papierkow' w portfelu.

    Pozdrawiam i dziekuje za zyczliwa pomoc.
    K.

  • 2. Data: 2003-07-21 11:22:16
    Temat: Re: banki Francja
    Od: Juulius <k...@o...pl>

    Użytkownik KaRoLa napisał:
> [...]
    > jakas prace, a nie lubie chodzic z duza iloscia 'papierkow' w portfelu.
    >
    > Pozdrawiam i dziekuje za zyczliwa pomoc.

    Wlasnie wrocilem z rocznego pobytu na stypendium we Francji.
    Konto we Francji musisz sobie zalozyc nawet jak nie chcesz pracowac,
    gdyz na to konto po otrzymaniu karty pobytu tymczasowego CAF bedzie ci
    przelewal subwencje za wynajmowanie mieszkania, pokoju, czy tez akademika.
    Jak sie dobrze rozejrzysz to znajdziesz bank, ktory przez rok prowadzi
    ci konto za darmo, do tego masz karte, dostep przez internet, darmowe
    wyplaty z wszystkich bankomatow i mozliwosc zalozenia darmowego konta
    oszczednosciowego oprocentowanego na 4% w skali roku, gdyz konto biezace
    jest nieoprocentowane. Ja mialem konto w Banque de Bretagne, ale mysle
    ze i w BNP Paribas jest podobnie.
    Jesli chodzi o koszty przelewow, to te sa dosc wysokie: placisz za
    przelew wychodzacy z Polski (koszty banku polskiego) i za przelew
    przychodzacy do Francji (koszty banku francuskiego). W obu przypadkach
    wlascicielka konta jestes ty, wiec ponosisz podwojne oplaty. Moim
    zdaniem, ale trzeba by to bylo dokladnie policzyc, w sumie oplata za
    jeden przelew bylaby rzedu 120PLN.
    Najtaniej wychodzi wyplata kasy z bankomatu we Francji karta Maestro z
    jakiegos polskiego banku, ja uzywalem Maestro LG netu, gdyz ma bardzo
    dobre kursy rozliczeniowe i jednorazowo mozna brac do 5000 PLN, co jest
    istotne przy pobieraniu prowizji za wyplate (10 PLN + 1 %).

    Chetnie odpowiem na dodatkowe pytanka, prosze o mejla na priva.

  • 3. Data: 2003-07-21 16:13:08
    Od: "KaRoLa" <c...@t...pl>

    Witam
    Wielkie dzieki za szybka odpowiedz.
    W takim razie zdecyduje sie na raczej glownei na operacje z konta
    francuskiego, bo jak jeszcze widze przeliczanie pieniedzy po kursie
    bankowym, to straty moglybybyc wieksze niz owe 120 pln.
    A BTW nie orientujesz si emoze ktory bank w Polsce wysla najtaniej takie
    przelewy. A moze przez WesternUnion wychodzi taniej ?[ tylko ze onie w $
    niestety]
    Ty jakos probowales dostawac/przesylac pieniadz z Polski ?
    Czy tylko wyjmowales z karty ?

    Czy to konto oszczednosciowe to cus jak emax ?
    Znaczy ze mozna pieniadze wyciagac na żądanie ?

    I taka jedna sprawa niezwiazana z pieniedzmi.
    chodzi mi o ubezpieczenie.
    Bo na uczelni zadaja tego formularza, ale Polska nie jest w UE. Mnie
    powiedzieli na uczelnie ze wystarczy jak pokarze np karte euro 26
    Czy to prawda? Oosbiscie zamierzam miec jakies ubezpieczenie z Warty, ale
    nei wiem czy sie nei beda plumkac z tego powodu.
    Pozdrawiam
    K.